Zondag 19 juli Bryce Canyon (queens garden trail, navajo loop trail) Bryce point

North America » United States » Utah » Bryce Canyon
July 19th 2009
Published: July 19th 2009

Hier dan het verslag van de tweede wandeltocht deze dag.
Na de mossy cave trail zijn we met de auto het park in gereden. De auto hebben we geparkeerd bij sunrise point. Vanaf dit punt kun je beginnen met de queens garden trail. Dit hebben wij ook gedaan. Dit gaat meteen steil naar beneden en allerlei mooie uitzicht punten en vreemde rotsen. Hoe lager we komen des te groener het wordt. Vandaar de naam queens garden. Na zeker een half uur lopen komen we al aan bij de splitsing om de navajo trail te doen richting sunset point. Dus zijn we deze op gelopen. Dit zakt nog een klein beetje en blijft dan een geruime tijd vlak. Totdat we weer een splitsing krijgen om via twee manieren naar sunset point te lopen. Via 2 bridge weg of via de wallstreet weg. Wij hadden geen idee wat de mooiste was dus hebben we voor de langste gekozen. De wallstreet weg. Deze ging via een soort grot kaarsrecht omhoog via een slingerpad. Flink stijgen dus. Maar het is prima gelukt. Toen we eenmaal boven waren en op de telefoon keken hoe lang we bezig geweest waren bleek dat we het in 2uur gelopen
VakantieAmerika2009 448VakantieAmerika2009 448VakantieAmerika2009 448

Begin van queens garden trail
hadden. Dat viel reuze mee want ze gaven 3-4uur op.
Dus zijn we de auto ingestapt na even lekker een boterham gegeten te hebben. Met de auto zijn we nog even helemaal naar het einde van het park gereden, Bryce point. Onderweg kwamen we nog allerlij bosbranden tegen die nog wat na smeulde en de brandweer was er ook nog volop bezig met allerlei mensen. Hele bussen vol met brandweerlieden. Waarscijnlijk zullen deze ontstaan zijn door blikseminslag het onweerde de hele tijd al en de brandjes waren overal verspreid met kompleet overmidden gespleten bomen. De foto's die hierbij staan is maar een kleine impressie van deze dag. Heel mooi allemaal. O en we konden het niet laten om nog even ergens off the road te rijden richting een meertje wat Pine lake heet.

Morgen weer verder naar het volgende park (Zion national park).

VakantieAmerika2009 478VakantieAmerika2009 478
VakantieAmerika2009 478

Richting de Navajo trail

29th July 2009

Hey, ziet er ook weer erg mooi uit. Was het hier net zo warm als in de Grand Canyon? Hoe hoog zijn de bergen eigenlijk? ciao!
29th July 2009

Hoog
Alles hier is boven de 2000

Tot: 0.201s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0639s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb