Vrijdag 17 juli Wandelen in de Grand Canyon

Published: July 17th 2009

VakantieAmerika2009 354VakantieAmerika2009 354VakantieAmerika2009 354

Net op weg naar beneden
Vandaag zijn we rond 8.30 uur gaan wandelen, zodat het nog niet te heet zou zijn.
We zijn gereden naar Bright Angel trail, vandaar zijn we naar beneden gelopen. Naar beneden lopen ging prima, maar we merkte wel dat het al erg warm begon te worden. In de Grand Canyon heb je erg weinig schaduw, vooral vanaf 10 uur, omdat dan de zon recht boven je staat. Onderweg mooie uitzichten gezien.
Na ongeveer een uur waren we bij het eerste waterpunt, vanuit daar zijn we nog een stukje naar beneden gelopen. Na enkele minuten kwamen we een ranger tegen die iedereen tegen hield en vroeg wat we van plan waren. Hij adviseerde ons om terug te gaan, aangezien er beneden helemaal geen schaduw is en de temperatuur op kan lopen tot 46 graden, waar we waren was het al 40 graden.
Dus we hebben maar geluisterd en in de schaduw wat gegeten en gedronken. Daarna zijn we weer omhoog gelopen. Dit was vrij zwaar, vooral omdat het erg warm was. Na regelmatig uitrusten en veel water drinken waren we rond 11.45 weer terug.
Jammer dat we niet verder konden lopen, het lijkt ons erg gaaf om een keer helemaal naar beneden te lopen naar de rivier, maar dit is 2 dagen heen en terug en in de zomer echt niet te doen.
Morgen gaan we weer verder, richting Bryce Canyon via Lake Powell.

VakantieAmerika2009 359VakantieAmerika2009 359
VakantieAmerika2009 359

Peter aan de wandel
VakantieAmerika2009 361VakantieAmerika2009 361
VakantieAmerika2009 361

Onderweg vele eekhoorns gezien.
VakantieAmerika2009 365VakantieAmerika2009 365
VakantieAmerika2009 365

Lekker broodje...
VakantieAmerika2009 368VakantieAmerika2009 368
VakantieAmerika2009 368

Weer een mooi uitzicht

17th July 2009

leuk!!
Beste Peter en Mariska, Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Als die temperaturen zo blijven daar Peter...kom je straks als een nikker terug!! Toch goed dat je een zonnenbankondergrond hebt genoten. Wij gaan over krap 2 weken op vakantie. Deze week nog even de laatste puntjes op de i gezet op school, zodat ik ook met een gerust hart op vakantie kan. Jullie waren mooi op de bruiloft. Hopelijk hebben jullie genoten van deze dag en genieten jullie nu volop van elkaar en de omgeving natuurlijk. Have fun! Liefs Tineke

Tot: 0.038s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0197s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb