Page 4 of Jachim Travel Blog Posts

Ik vergeet zowaar de Grand Canyon te vermelden in mijn verslag. Dus: Tussen Antelope en Las Vegas rijden we door Grand Canyon Ntl. Park. Het ding heeft zijn naam ook niet gestolen en de Colorado rivier heeft er door de jaren goed zijn best gedaan. De uitzichten zijn overweldigend en de omvang ervan moeilijk op beeld vast te leggen.... read more
Indianen
Canyon
Kraai.

North America » United States » Nevada » Las Vegas November 19th 2008

Bij de aankomst in Vegas is het ineens duidelijk waar het hier omdraait: Groter, duurder, mooier, sjieker... een wereld van superlatieven kortweg. Eens aan het hotel hebben we al een flink stuk van de Las Vegas bvd. afgelegd. We krijgen kamers toegewezen met twee bedden terwijl we om kamers met Kingsize bedden hadden gevraagd dus na wat op en neer geloop naar de lobby belanden wij in een kamer op het negende verdiep aan de achter (lees: rustige) kant van het hotel. Na al het geharrewar besluiten we om ons te placeren in het 'RockHouse', een bar bij het hotel. We testen de lokale cocktails en besluiten de dag erop goed uit te slapen voor de verandering.... read more
Uitzicht vanaf hotelkamer.

North America » United States » Arizona » Page November 19th 2008

We zijn net terug van Antelope, bedekt met een goeie laag rood stof. Maar het was de moeite, een heel schoon natuurverschijnsel. We kregen de toeristische route te zien, ik denk dat de "photogapher's tour" misschien nog mooier is. Ze raadden ons aan om zonder flits te fotograferen, wat we aanvankelijk ook gedaan hebben maar in het duister viel dat toch allemaal niet zo goed mee. In het terugkeren heb ik dan toch nkele foto's genomen met flits. Het was nog vroeg 's morgen en bijkbaar niet het ideale moment om foto's te nemen. Ik zou zeggen oordeel zelf. Momenteel maken we ons klaar om naar Vegas te vertrekken, het is nogeen kleine zes uurtjes rijden zonder stops. We gaan en stuk route 66 afrijden als eht goed gaat. Horseshoe bend is een bocht in de ... read more
Antelope Canyon.

Het is 6.30... veel te vroeg om al wakker te zijn op congee. Om 7.30 hebben we al een excursie gepland naar Antelope Canyon, dat gebeurt met enorme 4x4 jeeps. Dat zou mooie foto's moeten opleveren. De rest van de dag rijden we dan door naar Las Vegas. Vier dagen! Ik zet al mijn verbaasde gezicht op en oefen tussendoor mijn 'pokerface'.... read more

North America » United States » Arizona » Monument Valley November 18th 2008

Zoals gepland vertrekken we 's morgens vroeg naar Page over monument valley. De natuur is prachtig onderweg maar weer helemaal verlaten. Behalve in Monument Valley, daar komen we her en der Indianendorpjes tegen (neen geen tipi's noch wigwams, maar 'natives' in houthakkershemden in houten huizen). Ik laat de foto's op jullie los.... read more
Bergplateau.
Monument Valley...
Tankstation

North America » United States » Utah » Salt Lake City November 17th 2008

SLC is kortweg met 1 adjectief te beschrijven: Proper!! Ik zou er niet mee inzitten om van de straat te eten. 's Voormiddags lopen we rond in't stad, en bezoeken we het kapitool op de hoogte en bekijken we enkele mooie gebouwen zoals het tempelgebouw. Sven en ik vinden 's middags een Ierse Pub en daar nuttigen we ineens een middagmaal. 's Namiddags gaan we naar het winkelcentrum 'The Gateway' waar ik op zoek ga naar de iPhone, maar niemand wil me die hier verkopen... de vrouwen bezoeken kleerwinkels en wij venten besluiten terug te gaan naar de Irse Pub (Murphy's). Eens klaar met winkelen trefen we elkaardan ook aan de toog. Na het proeven van enkele lokale en geïmporteerde biertjes gaan we naar het hotel. 's Morgens moeten we weer vroeg op want we moeten ... read more
Zicht over SLC.
Het Tempelgebouw
Chimay Grande Reserve.

North America » United States » Nevada » West Wendover November 16th 2008

Zo,gisteren geen tijd meer gehad om te bloggen,echter nu heb ik nog een momentje. Gisteren hebben we dus een serieus stuk gereden, Van Tonopah naar Salt Lake City.Onder weg komen we vooral NIETS tegen, behalve diepe dalen, tussen hoge bergen. De enige twee noemenswaardige steden die we tegenkomen zijn Ely en Wendover. Beide liggen aan de voet van de bergen,en idem voor Salt Lake City eigenlijk. In Ely houden we halt voor een middagmaal. Wendover ligt op de grens tussen de staten Nevada en Utah, Salt Lake City ligt in het midden van noord Utah. Te bekijken op bijgevoegde kaart. 's Avonds in Salt Lake lijkt de stad halfdood daar het zondag is, maar we weten al waar we morgen naartoe moeten! We vinden een Italiaans restaurant waar we overheerlijk eten (ik vijf-kazenpizza, Ilse Canneloni met ... read more
Ely
Ely.
Salt Lake City

Vanmorgen vertrokken we om 7u daar we een lange rit voor de boeg hadden. Van Visalia naar Tonopah welbepaald. Onderweg rijden we door DeathValley waar we halt houden bij het Crowley panorama, Mosaic Canyon, Badwater en de Artist Drive/Painter's Palette. Het crowley panorama is de eerste stop en geeft een eerste indruk van het uitzicht van Death Valley (van bovenaf). Het is meteen duidelijk dat Death Valley zijn naam niet gestolen heeft, er groeit en leeft praktisch niets. Verderop (verschillende km verder) rijden we via een hobbelig grindweggetje naar het parkeerterrein bij Mosaic Canyon om daar de wandeling door de canyon aan te vangen. Hoe dieper we afzakken in Death Valley hoe warmer het wordt, bij deze Canyon ongeveer 32°C. Geen wolkje aan de lucht, een zachte bries baant zich een weg door de rotsen. Mosaic ... read more
Windmolens
Rechtntetndeure.
Crowley

Uitslapen,Heerlijk. Ontbijt,heerlijk. Het weer,heerlijk! Èn het is mijn beurtom te rijden. De GPS wijst de weg naar Sequoia, ongeveer 60km verderop. Allez, de officiële ingang dan toch. Op de doorreis komen we alvlug veranderende bergachtige landschappen te zien. Erg indrukwekkend,maar we wisten nog neit wat er nog moest komen, na die hoopjes zand. Vlak voor de ingang rijden we langs een haast opgedroogd meer, wat zich in de lente terug zal vullen als de sneeuw van de bergen smelt. Eens aan de ingang rijden we weer de bergen in naar het midden van het park, het centrale punt om het park te verkennen. We besluiten eerst een bezoek te brengen aan General Sherman, de grootste boom op onze wereld in volume en massa. Een erg indrukwekkend stuk hout, waar je moet bij zijn om zijn vole ... read more
Op weg naar Sequoia
Het dal van rivier Kaweah.
Rust op een Rots.

We gaan terug van het hotel richting park. Weer een rit langs bochtige wegen en rotsige wanden. Terug in de valei, vragen we raad aan een Ranger: Wat is er interessant? Hij raad ons de weg naar Vernall Fall aan. Zogezegd zo gedaan. We nemen de shuttle bus tot het startpunt van de wandeling naar de Vernall waterval (3km heen, en dezelfde weg terug in totaal 6km). Deze wandeling leid je langs vele panorama's, en met wat geluk zie je nog wat 'wildlife'. Wij hebben het geluk gehad en jonge beer, een lynx, eekhoorns en een specht te kunnen zien tijdens hun dagelijkse activiteiten. de laatste 500 meter zijn de lastigste: 600 treden rotstrap,onregelmatig, zigzag,glad bij momenten. We bijten door en komen bovenaan op de richel,vlak waar de waterval naar beneden valt. We verkennen de prachtige ... read more
Vernall River
Bestemming.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.007s; cc: 15; qc: 64; dbt: 0.0563s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb