Yosemite Park: Vernall Fall

Published: November 14th 2008

Vanuit het hotelVanuit het hotelVanuit het hotel

's morgens vroeg, voor we Yosemite terug binnentrekken. De mistkomt van de bergen af naar het dal waar Oakhurst ligt.
We gaan terug van het hotel richting park. Weer een rit langs bochtige wegen en rotsige wanden. Terug in de valei, vragen we raad aan een Ranger: Wat is er interessant? Hij raad ons de weg naar Vernall Fall aan. Zogezegd zo gedaan. We nemen de shuttle bus tot het startpunt van de wandeling naar de Vernall waterval (3km heen, en dezelfde weg terug in totaal 6km). Deze wandeling leid je langs vele panorama's, en met wat geluk zie je nog wat 'wildlife'. Wij hebben het geluk gehad en jonge beer, een lynx, eekhoorns en een specht te kunnen zien tijdens hun dagelijkse activiteiten. de laatste 500 meter zijn de lastigste: 600 treden rotstrap,onregelmatig, zigzag,glad bij momenten. We bijten door en komen bovenaan op de richel,vlak waar de waterval naar beneden valt. We verkennen de prachtige omgeving en verfrissen ons in ijskoud bergwater. De aftocht is een stuk minder lastig maarniet te onderschatten.
Tijd om door te rijden naar de stad Visalia, waar we logeren in de Days Inn. Morgen gaan we naar Seqoia National Park.
Aldaar vind ik onderweg de oplossing voor het fotoprobleem,wat zoals je ziet nu opgelost is. Ik filter er de mooiste uit, de andere paar 100-tallen
Vernall RiverVernall RiverVernall River

Genomen van op een brug over de rivier die ontspringt aan de voet van Vernall Fall.
krijg je thuis te zien.
Jammer genoeg heb ik van de bovenkant van de waterval geen foto's, die hebben ons gezelschap allemaal genomen. Morgen pik er wel enkele om online te zetten.

Bestemming.Bestemming.
Bestemming.

Daar bovenaan rechts van de waterval, daar moeten we heen. 600 trappen.

Tot: 0.135s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.1012s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb