Op naar Yosemite.

Published: November 14th 2008

De weg naar YosemiteDe weg naar YosemiteDe weg naar Yosemite

Langs de amerikaanse provinciale wegen.
We checken al vroeg uit het hotel, want zoals gezegd, de rit naar Yomseite (spreek uit JoossimitTIE) is een eind (350 km grofweg). Kort na de middag komen we aan, na een ongelooflijke rit langs bergwegen. Het park, is terug moeilijk met woorden te beschrijven, de foto's zullen voor zich spreken.
Vandaag doen we de 'hike' naar Yosemite falls, naar de voet van de hoogste waterval van noord Amerika. Het is een kleine wandeling van het Vsitor Center naar de waterval. Onder de weg spotten we eekhoorns en hertjes in het wild. Na een verdere inspectie van de valei rijden we door naar het hotel,ten zuiden van het npark in Oakhurst. De nacht valt en het rijden langs de krinklende winklende asfaltwegen begint te wegen.
Eens bij het hotel pakken we het nodige voor 1 nacht uit en gaan we eten. Na het eten gaan we vrijwel onmiddellijk slapen.
Morgen gaan we terug naar de valei voor een andere wandeling, van een iets groter kaliber.

Bijna...Bijna...
Bijna...

We zijn er bijna, het landschap neemt bergachtige vormen aan. Heel mooie panorama's.
In het park.In het park.
In het park.

Op weg naar de valei, een typisch panorama.
Eens in de valei.Eens in de valei.
Eens in de valei.

Krijgen we eerder dit.
Yosemite FallsYosemite Falls
Yosemite Falls

Het onderste deel van de waterval. Er zijn nog twee langere delen hogerop.
HertHert
Hert

In het wild. Edoch niet al te beschaamd (foto van op vier meter maximum).
KalversKalvers
Kalvers

Ook in't wild.
Half DomeHalf Dome
Half Dome

Zo heet deze steen. Er is nooit een andere helft geweest.
Yosemite Falls 2Yosemite Falls 2
Yosemite Falls 2

Het bovenste deel van eerdervermelde waterval
De nacht valtDe nacht valt
De nacht valt

Bij het terugkeren uit de valei begint het al donker te worden en neemt de maan haar plaats aan de hemel in.
HotelHotel
Hotel

Het hotel in Oakhurst

Tot: 0.041s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0231s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb