The Rock

North America » United States » California » San Francisco » Alcatraz
November 11th 2008
Published: November 13th 2008

Dinner @ HootersDinner @ HootersDinner @ Hooters

Middagmaal bij Hooters,lekker gevuld naar The Rock.
11 november, bij ons Wapenstilstand, in America: Veterans Day. Komt exact op hetzelfde neer.
Daar hadden we niet op gerekend want de bibliotheek waar ik heen moest om de laptop te herstellen was gesloten...
Dan maar SF rondgelopen op zoek naar een boeknwinkel. Een overvriendelijke handelaar zette ons op weg naar een grote winkelketen, waar ik binnen de vijf minuten een boek had, mèt DVD, mèt de nodige software (Ubuntu Linux). 's Middags gaan we weer op z'n Amerikaans dineren in "Hooters", weer overheerlijk!
Dan gaan we goed rondgevuld naar de pier,om de boot te nemenop Alcatraz.
Alcatraz is in veel opzichten een indrukwekende plek waar ik hier nietkan over uitwijden, de foto's zullen voor zich spreken.

Eens terug op het vaste (ei)land zijn we allemaalnog diep onder de indruk van de geschiedenis van The Rock.
Het oorpspronkelijke plan was om nog een toeristische route af te rijden maar de acatraz cruise was te lang uitgelopen om ons dat nog te kunnen permitteren. We gaan terug naar Hooters en scoren daar nog enkele biertjes.
Na de wandeling terug naar het hotel
AlcatrazAlcatrazAlcatraz

Sidder ende beef.
zijn de vrouwen al goed uitgeput. Sven en ik lopen nog verder naar een 24u winkelom proviand op te slaan voor devolgende dag want er wacht ons al vroeg een lange rit.
Op de kamer praten en plannen we nog wat onder het genot van enkele Stella's. We ronden af en ik zet voor het slapengaan deinstallatie van Ubuntu in gang.
Morgen verlaten we San Francisco en rijden we naar Yosemite National Park, hopelijk vind ik een manier om de foto's online te zetten.

San FranciscoSan Francisco
San Francisco

Gezien vanaf The Rock. Ergo wat de gevangenen hele dagen zagen,maar niet konden bereiken.
De buitenkantDe buitenkant
De buitenkant

van de celblokken.
De celDe cel
De cel

Zoals ze waren.
BroadwayBroadway
Broadway

Zo heette de hoofdgang met cellen.
Rainforest CafeRainforest Cafe
Rainforest Cafe

Bekomen en nog 1 drinken na Alcatraz.
Rainforest CafeRainforest Cafe
Rainforest Cafe

De binnenkant.Een nagemaakt regenwoud. Met Olifanten,gorilla's, slangen en al...

Tot: 0.201s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 60; dbt: 0.1356s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb