Aankomst en bekomst.

North America » United States » California » San Francisco
November 10th 2008
Published: November 13th 2008

Museum Of Fine ArtsMuseum Of Fine ArtsMuseum Of Fine Arts

Op onze ochtendwandeling naar Fisher's Wharf (metflinkeomweg)
Na een deugddoende nachtrust in het excellent uitgeruste hotel, was het tijd voor en stevig ontbijt. We steken de straat over naar "Mel's Place", een typisch amerikaanse diner/breakfast gelegenheid. Ik vlieg er ineens goed in met drie dubbelzijdig gebakken eieren, twe pannekoeken en een flinke lap gebraden hesp.
Eens terug op het hotel wou ik onze exploten tot nog toe online zetten, edoch een virus heeft de pc doen crashen... vandaar de vertraging die jullie ervaren (nu is het 13/11/08).
We gaan op stap naar de fisherman's wharf in San Francisco,met de laptop in de rugzak, hopende een oplossing te vinden. We wandelen een flink eind tot we de Wharf zien, ondertussen zijn we het Museum Of Fine Arts en Fort Mason gepasseerd. We wandelen door de winkelstraat, richting Pier 33 waar we al tickets kopen voor de Alcatraz tour van morgen. De honger slaat toe en een Amerikaans gerecht lijkt ons wel wat. We wandelen het Hard Rock Cafe binnen, waar ik een mushroom burger bestel, waar we bij ons enkel kunnen van dromen. 's Namiddags stellen de reisgenoten voor om Chinatown op te zoeken. Het typisch chinese bleek er ginder toch al een beetje van af. Hun koopwaar kwam
The Golden Gate BridgeThe Golden Gate BridgeThe Golden Gate Bridge

Verbindingsbrug tussen zuid en noord,over de ingang van de baai.
daarentegen recht uit china volgens mij. We passeren de italiaanse wijk ook.
Ik loop een bibliotheek binnen om daar op zoek tegaan naarsoftware voor de herstlling van de laptop. Halfweg de installatie van een nieuw besturingssysteem is debatterij op, tegenslag.
Na een lastige wandeling over de heuvels van SF komen we terug op het hotel aan. Honger heeft niemand, de maaltijden 's morgens en 's middags waren méér de voldoende. Ik loop te sakkeren want delaptop werkt nog niet.
's Avond gaan we naar een optrden kijken waar we in de krant een advertentie hadden gezien. Je komt, door de Amerikaanse wetgeving, warschijnlijk makkelijker binnen in een gevangenis dan op een optreden... alles is onerhevig aan strenge controles en restricties, helemaal niet leuk voor Europeanen die wat meer vrijheid gewoon zijn.
's nachts nemen we de taxi terug en kruipen in onze tram,morgen gaan we naar THE ROCK (Alcatraz)!

AlcatrazAlcatraz
Alcatraz

Vanaf de kust. Hier gaan we morgen heen.
San Francisco SkylineSan Francisco Skyline
San Francisco Skyline

Vanaf de kustweg genomen. Een mooi beeld van SF. De typische straten, en de bebouwing.
Crooked RoadCrooked Road
Crooked Road

Een stuk van Lombard street,dat zigzaggend naar beneden loopt door de steile straat.

Tot: 0.233s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.1699s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb