Page 5 of Jachim Travel Blog Posts

We checken al vroeg uit het hotel, want zoals gezegd, de rit naar Yomseite (spreek uit JoossimitTIE) is een eind (350 km grofweg). Kort na de middag komen we aan, na een ongelooflijke rit langs bergwegen. Het park, is terug moeilijk met woorden te beschrijven, de foto's zullen voor zich spreken. Vandaag doen we de 'hike' naar Yosemite falls, naar de voet van de hoogste waterval van noord Amerika. Het is een kleine wandeling van het Vsitor Center naar de waterval. Onder de weg spotten we eekhoorns en hertjes in het wild. Na een verdere inspectie van de valei rijden we door naar het hotel,ten zuiden van het npark in Oakhurst. De nacht valt en het rijden langs de krinklende winklende asfaltwegen begint te wegen. Eens bij het hotel pakken we het nodige voor 1 nacht ... read more
Bijna...
In het park.
Eens in de valei.

North America » United States » California » San Francisco » Alcatraz November 11th 2008

11 november, bij ons Wapenstilstand, in America: Veterans Day. Komt exact op hetzelfde neer. Daar hadden we niet op gerekend want de bibliotheek waar ik heen moest om de laptop te herstellen was gesloten... Dan maar SF rondgelopen op zoek naar een boeknwinkel. Een overvriendelijke handelaar zette ons op weg naar een grote winkelketen, waar ik binnen de vijf minuten een boek had, mèt DVD, mèt de nodige software (Ubuntu Linux). 's Middags gaan we weer op z'n Amerikaans dineren in "Hooters", weer overheerlijk! Dan gaan we goed rondgevuld naar de pier,om de boot te nemenop Alcatraz. Alcatraz is in veel opzichten een indrukwekende plek waar ik hier nietkan over uitwijden, de foto's zullen voor zich spreken. foto's kan ik momenteel niet online zetten daar de PC het kaartje niet kan lezen, ik zoek nog een ... read more
Alcatraz
De Wachttoren
San Francisco

North America » United States » California » San Francisco November 10th 2008

Na een deugddoende nachtrust in het excellent uitgeruste hotel, was het tijd voor en stevig ontbijt. We steken de straat over naar "Mel's Place", een typisch amerikaanse diner/breakfast gelegenheid. Ik vlieg er ineens goed in met drie dubbelzijdig gebakken eieren, twe pannekoeken en een flinke lap gebraden hesp. Eens terug op het hotel wou ik onze exploten tot nog toe online zetten, edoch een virus heeft de pc doen crashen... vandaar de vertraging die jullie ervaren (nu is het 13/11/08). We gaan op stap naar de fisherman's wharf in San Francisco,met de laptop in de rugzak, hopende een oplossing te vinden. We wandelen een flink eind tot we de Wharf zien, ondertussen zijn we het Museum Of Fine Arts en Fort Mason gepasseerd. We wandelen door de winkelstraat, richting Pier 33 waar we al tickets kopen ... read more
The Golden Gate Bridge
Alcatraz
San Francisco Skyline

North America » United States » California » San Francisco November 9th 2008

Eens aangekomen in San Francisco Airport is de opluchting enorm. We zijn er! Nu nog de huurwagen regelen en we kunnen op zoek naar het hotel. Een inter-aeroplainair(?) tram-achtig ding zoeft ons naar de car-rental gebouwen alwaar we al vlug onze correspondent vinden. Ne enig overleg en het huren van eens GPS kunnen we een wagen gaan kiezen. Ons oog viel eerst op een Chevrolet,maar de Buick waar wenu meerondrijden bleek en grotere kofferruimte te hebben. Het avontuur kan beginnen. GPS ingesteld op het adres van het hotel en na een kwartier karren door het nachtelijke centrum van S.F. komen we aan. Moe maar voldaan, en hongerig! Mel's place op de hoek van het volgende blok lost dat nog vlug op. Na het avondeten gaan we slapen, om morgen al vroeg op verkenning te kunnen vertrekken. ... read more
Auto kiezen.
Mel's Diner.
Hotel TraveLodge SF.

North America » United States » New York November 9th 2008

We zitten op het vliegtuig, Op weg naar "The States". Devlucht is vermoeiend en best vervelend door de weinige plaats. Eens op JFK in new york vliegen de 3u overstaptijd voorbij waarna deel 2 volgt, nog zes uurtjes vliegen, die na een vertraging van bijna 2u kunnen beginnen. ... read more
Op JFK New York
... en terug weg.

Europe » Belgium November 8th 2008

Koffers gepakt en hopelijk niets vergeten! Vanavond vroeg gaan slapen want morgenochtend vertrekken we vroeg naar de luchthaven. ... read more

Tot: 0.184s; Tpl: 0.005s; cc: 11; qc: 67; dbt: 0.1436s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb