Page 4 of Carsten Travel Blog Posts

Africa » South Africa » Limpopo » Entabeni Game Reserve October 8th 2014

The morning game drive starts early at 6 o'clock just after sunrise. It's bitterly cold but it is the time where it is possible to find the animals. You have to take warm and wind braking clothes on. This morning we found the cheetahs walking on the road close to the fence of the Reserve. The cheetahs were interested in some Impalas on the other side of the fence. Later in the day the heat was catching up and it became really hot. Animals try to stay in the shade of the trees. A giraffe had kneeled down under a tree to get some shade The aim of the afternoon trip was to visit a breeding centre for the white lion and to visit a Pedi village. The village is a museum because it is impossible ... read more
Afrika day 3 to 5-02
Afrika day 3 to 5-03
Afrika day 3 to 5-04

Africa » South Africa » Limpopo » Entabeni Game Reserve October 6th 2014

All tiredness from a long flight suddenly disappear when we draw into the Entabeni range area. Alongside there was a Giraffe family. We draw around to get closer until we were few meters from the big animals. The trip started when we went straight form Johannesburg Airport to Pretoria to se one of the capitals of South Africa. Along the streets in Pretoria the Jacaranda trees were blossoming with the most beautiful purple flowers giving the town a special look. We couldn't get out of the bus because of danger of being robbed. After having the lunch at a pancake house we drove to our destination – Entabeni Game Reserve. As we drove into the park the fun began there was Impalas along the road and suddenly we saw a Giraffe standing close to the road. ... read more
Entabeni day 1to3-02
Entabeni day 1to3-03
Entabeni day 1to3-04

Europe » Italy » Veneto » Cortina d'Ampezzo September 12th 2013

Under de sidste fotodage har vi været igennem alle udgaver af metrologiske fænomener. En morgen kørte vi op igennem regn og tåge som til sidst gik over i sne. Oppe på toppen af bjerget klarede skyerne op hele området var dækket af det smukkeste snelag. Skyerne gik i løbet af morgenen i opløsning og de enkelt bjergformationer begyndte at vise sig. Morgenen efter nåede vi op i højderne så vi kunne overvære en smuk solopgang bag bjergene.... read more
130911-02
130911-03
130911-04

Europe » Italy » Veneto » Cortina d'Ampezzo September 9th 2013

Fotoworkshoppen har været i gang et par dag. Selv en gammel rev som mig har lært en masse. Workshoppen er hård som sædvanlig. Vi har været tidligt oppe for at kunne fotografere kirken med lys på og solopgangen i baggrunden. Den efterfølgende dag stod vi endnu tidligere op i et forsøg på at komme over skyerne og regnen. Vi endte oppe på toppen af bjerget i silende regn og torden. Den gode side at den morgen var at vi fik tidlig morgenmad. Kort tid efter blev dagen fantastisk masser af sol og dramatiske skyer mellem bjergene. Vi endte op med at fotografere det meste af dagen til langt ud på aftenen.... read more
130909 - 2
130909 - 3

Europe » Italy » Veneto » Dolomites September 7th 2013

Er ankommet til Dolomitterne. Efter en behagelig flyvetur landede vi Venedigs lufthavn. Lejede en bil og kørte nordpå til Cortina. På vej kørte vi igennem de mest fantastiske dale og er end oppe på et plato under nogle store bjertoppe. Efter udpakning var det tid at komme ud med kameraet og få taget noget af aftenlyset. Her er et par billeder. I morgen kommer der gang i workshoppe så det er spændende hvad den bringer.... read more
130907-7218-5D Mark III_pmx32

North America » Greenland » West Greenland » Ilulissat August 1st 2013

Det er sidste dag i Grønland. Jeg vil ikke hjem! Dagen startede med en mur af tåge og jeg kunne se at min flyvetur ind til indlandsisen ikke ville blive til noget. Jeg var også spændt på hvad der ville komme ud af hvalsafarien senere på dagen. Det ville ikke rigtigt klare op selv om vejrudsigten sagde noget andet. Ved 14:30 tiden lagde vi fra og sejlede ud i tågen i en super hurtig motorbåd. Jeg satte mig til rette vel vidende at der ikke var noget at fotografere. Efter nogle minutter opdagede jeg at jeg tog fuldstændig fejl. Det var meget dramatisk at se tågen smyge sig rundt om isbjergene. Det var om at få taget nogle billeder. Efter noget tid stoppede båden, man havde spottet en Finhval, en sjælden gæst i disse farvande. Efter ... read more
130801-02
130801-03
130801-04

North America » Greenland » West Greenland » Ilulissat July 31st 2013

Det er begyndt at blæse op. Mange af isbjergene er blæst længere ud i Diskobugten. Min flyvning ind til indlandsisen langs Isfjorden er blevet udsat til kl. 14 så flyet kunne blive fyldt. Vi besluttede os derfor at tage en vandring ind i landet hen i mod lufthavnen som ligger bag ved hotellet. Den mærkede rute førte os hen til et kik på lufthavnen med isbjergene i baggrunden. Længere ude kunne vi se en høj som ville give et endnu bedre overblik over området. Inden vi kunne komme hen til højen skulle vi først passere en højmose og en vandløb. De gave en del udfordringer men til sidst fandt vi et sted at komme over så vi kunne klatre op på højen. Ganske rigtigt var der en god udsigt over Diskobugten og flypladsen. Man kan få ... read more
130731-02
130731-04
130731-05

North America » Greenland » West Greenland » Ilulissat July 30th 2013

Jeg kan ikke blive træt af isbjerge! Der er hele tiden nye former. Nogle er enorme over 100 meter høje og på størrelse med en mindre dansk ø. Når lyset skifter ændres farven på isbjerget. Dagens tur gik ud til Egi gletsjeren som ligger nord for Illulisat. Det er en sejltur på 5 timer så der var rig mulighed for at se isbjerge. Sammen med andre fotografer opholdt jeg mig så lang tid jeg kunne ude foran på skibet i den kolde blæst. Isbjergene ændre hele tiden udseende når man sejler forbi dem. Nogle bjerge kom vi tæt på så de stod tårnhøjt ved siden af båden andre mindre sejlede vi nærmest hen over isen under vandet. Efter de 5 timer bland isbjerge var vi fremme ved gletsjeren. Et fantastisk syn den er 250 meter høj ... read more
130730-02
130730-03
130730-04

North America » Greenland » West Greenland » Ilulissat July 29th 2013

Jeg sidder og kikker ud vinduet i hotelværelset og kan slet ikke koncentrere mig om at skrive blog. Der er et smukt skær fra den begyndende solnedgang – den er kun 11 om aftenen. Foran og ude i horisonten flyder de mest fantastiske isbjerge. De fleste kommer fra Isfjorden ved Illulisat og dem i horisonten ser ud til at komme nord fra. Men for lige at begynde med begyndelse. Vi steg om bord på kystskibet som sejler fra sydgrøndland op til Illulisat. Vi sejlede ud fra Sisimiut kl. 21 og ud i disen som desværre har ligget over området de sidste dage. Efter en lille time var en Pukkelhval lige oppe og vifte med halefinden. Efter en god nat stod vi op til de første isbjerge som kom sejlende forbi ude i horisonten. Flere Pukkelhvaler viste ... read more
130728-02
130728-03
130728-04

North America » Greenland » West Greenland » Sisimiut July 27th 2013

Dag bød på en vandring over til Teleøen som er det sted hvor den første befolkning bosatte sig. Der var sten gravhøje stammede fra 2000 år før vores tidsregning. Fra den tid og frem har der været bosættelser på øen da den har gode steder at lægge til og for partering af hvaler og sæler. I hvalfangertiden fra 1750 – 1850 blev der bygget sten huse. At det stadig bliver brugt til partering af sæl var tydeligt da nogle fangere havde lagt til ved øen for at partere deres fangst af sæl. I løbet af dagen klarede det op hvilket gjorde at farverne på husene rigtigt kom frem.. Efter en lang gåtur i det dejlig solskin er det nu tid at få pakket igen og tage kystbåden op til Illulisat hvor vi være freme i morgen ... read more
130727-02
130727-03
130727-04

Tot: 0.083s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 49; dbt: 0.0491s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb