Page 6 of Carsten Travel Blog Posts

North America » United States » Nevada » Las Vegas June 21st 2006

21. juni Der blev taget behørig afsked med New York med et sidste blik til Empire State Building og resten af New Yorks skyline fra fly terminalen lige inden vi gik om bord på flyveren. Meddelelsen om at flyveturen til Las Vegas tog 5 timer og 59 min rystede os noget. Det er bare 1½ timer kortere end turen fra Danmark til New York. I Las Vegas blev vi mødt af en kraftig varme der heldigvis var tør, hvilket gjorde den nogenlunde udholdelig. Efter den lange flyvetur var der ikke megen energi tilbage i os, så det blev kun til at vælte sig i et orgie af mad i hotellets buffet for derefter at vælte om kuld på sengen. 22 juni Dagen derpå fik vi et lille indtryk af denne mystiske by med spillemaskiner over alt, ... read more
Hoover Dam Visitor Center
Kæmpe generator
Lake Mead

North America » United States » New York » New York » Manhattan June 20th 2006

Fødderne er ømme og jetlaggen hærger i hovedet, - vi er lige kommet til New York. Efter en ankomst uden de forventede lange køer ved indrejsechecket gik turen med tog direkte ind til Manhattan og ind på hotellet nogle få blokke fra stationen. Ind med kufferne, lidt omklædning til noget tyndere tøj for bedre kunne klare de 35 grader i den solbeskinnede by. Mens sulten blev stillet i en af de utallige fast food restauranter, blev planerne lagt for aftenens aktiviteter. Målet var at holde os vågne så længe som muligt i et forsøg på at få vent tiden i kroppen. Valget faldt på Empire State Building. En søndag aften ved solnedgang var tydeligvis et rigtigt godt valg. Der var næsten ingen mennesker. En ventetid på 15 min var som at gå lige igennem. På turen ... read more
I Love NY
Sightseeing NYC
Frihedsgudinden

North America » United States » New York » New York » Manhattan June 16th 2006

Hej alle gamle læsere og nytilkomne Nu tager vi igen på en stor tur med forhåbenlig mange fantastiske oplevelser. Turen går til USA og de store nationalparker i vest. Grand Canyon, Teton, Yellowstone m.fl. Vi besøger også en række byer New York, Las Vegas, Chicago for at nævne nogle. Under vejs kryder vi oplevelsesgenet med en tur på en ranch for at leve livet som Cowboy. Under hele turen vil jeg skrive om oplevelserne og bringe en masse fantastiske fotos. Er du ikke allerede på listen kan du trykke på linket Subscribe og skrive dit navn og din mail-adresse, så vil du modtage en mail hver gang jeg lægge en ny historie ud på nettet. Turen starter på søndag d. 18/6 i New York. God fornøjelse Carsten... read more

Oceania » Australia » Queensland » Cairns May 14th 2005

Det var dejligt at træde ud af flyveren i Cairns, vi blev ikke ramt af den trykkende hede som vi kendte fra Darwin. Det er samtidig vores sidste indenrigsflyvning, - næste gang vi sætter os i en flyver er det for at forlade Australien. Der skal derfor fuldt tryk på oplevelserne de sidste 10 dage. Er man i Cairns er man også ved Great Barriere Reef - det betyder dykning og snorkling. Vi sammensatte derfor en pakke hvor vi kom ud på Green Island og to dage ude på det ydre rev. Green Island er en sandø som har udviklet sig oven på et koralrev. Det giver gode muligheder for at tage ud fra stranden og udforske koralerne med snorkel. Tæt inde ved kysten virkede det lidt tamt, med få levende koraler. Heldigvis var der mere ... read more
Enorm kæmpemusning
Tina fremviser en søpølse
Det er skønt at komme ud at dykke med flasker igen

Oceania » Australia » Northern Territory » Darwin May 1st 2005

I Nordaustralien er regntiden ved at slutte og det betyder at det er meget grønt og frodigt. Det mærkes også ved at luftfugtigheden ikke er helt så høj, men det er stadig forbandet varmt. Vi er stadig i Northern Territory, hvor Darwin er den nordligste by. Lige uden for Darwin ligger en af de kendteste national parker - Kakadu National Park - stedet hvor Crocodile Dundie blev optaget. Stedet er nok endnu mere kendt for de enorme vider, et kæmpe bjergplateau, klippe malerier og ikke mindst dyrelivet med fugle og krokodiller. Støvet står ud til alle sider og bilen ryster fordi grusvejen er som et vaskebræt. Efter ca. 300 km på asfaltvej er der endnu 40 km grusvej før vi når frem til vores mål - en campingplads som ligger ved et vandfald, Gunlum Falls, med ... read more
Rock Pool på toppen af vandfaldet
Kanten af højsletten i Kakadu
Solnedgang over vådområderne

Oceania » Australia » Northern Territory » Uluru April 20th 2005

Sveden løber ned af mine kinder, mens jeg prøver at finde de bedste fotomuligheder og få billederne i kameraet. Min familie og jeg er sammen med det resterende selskab på vej op af en ganske stejl klippeskrænt. Selvom det er midt på eftermiddagen er heden overvældende. Målet er at nå toppen af Kings Canyon for at kunne gå rundt om den. Vi har tidligt om morgenen forladt Alice Springs for at tage på en 3 dages tur ud til den central australske outback. Kings Canyon er første stop et ”lille” stykke uden for Alice Springs, ca. 4,5 timers kørsel. Kings Canyon er en kløft ind i Australiens undergrund som bagefter er blevet udvidet af det vand som er løbet igennem i de sidste mange tusinde år. Vi var startet på turen så sent som muligt får ... read more
Lag på lag af sandsten
Vi nåede toppen!
Det inderste af Kings Canyon

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney April 16th 2005

Sydney, - vi havde igen for lidt tid! Sydney kan ikke gøres på en uge, det var vi alle enige om. En tur til The Outback Centre i Darling Harbour, var det første stop på tidsplanen den første dag, og det viste sig 4 timer senere at vi ikke var kommet videre. Tiden gik med at spille på Didgeridoo, høre på foredrag om aborigine kultur og kunst, og få undervisning i at spille på Didgeridoo. Børnene kunne have blevet ved, og til sidst måtte moderen træde til for at afslutte besøget! Operahuset var et ”must” og alle var imponerede efter den guidede tur bag scenerne. Da der stadig var billetter til sæsonens sidste teaterforestilling samme aften, og da denne var Flagermusen af Strauss, var det kun at gribe muligheden. Der var to pauser, som begge blev ... read more
Figentræ
Symbolerne for Sydney
Sky Tower

Oceania » Australia » Victoria March 28th 2005

En sky glider for den nyopståede måne. Tusmørket har sænket sig over stranden. Ude i vandet venter flere hundrede pingviner på at gå på land. Vi sidder forventningsfuldt sammen med mange andre og venter på at skuespillet skal begynde. Himlen klarer op og over os ses sydkorset, vinden fra Antarktis blæser koldt så alt det medbragte tøj kommer i brug. Pludselig ses en lille sort klump i brændingen. Den rejser sig op, med sine 35 cm ser den ikke ud af meget. Nogle store projektører gør at det overhoved er muligt at se hvad det sker. Efter et øjeblik ombestemmer den sig - der lyder et suk fra folk. Flere pingviner er nu samlet i en flok - tør de nu gå på land? En af pingvinerne tager mod til sig og kommer et stykke op ... read more
Pingvinrede på toppen af klipperne
Rainbow Lorikeet
Koala

Oceania » Australia » Victoria March 24th 2005

For oejeblikket rumler vi afsted i et Mobilhome paa vej mod Sydney. Der er ikke mulighed for at oploade lange historier og billeder, det maa vente til vi kommer i naerheden af en PC med USB adgang. De kommende historier vil handle om Pingvin Paraden, saelklipperne, bjerge og klippehuler. Haaber at jeg kan sende nyt om en uge.... read more

Oceania » Australia » Victoria » Great Ocean Road March 21st 2005

Landskabet er ledt bølget med nogle enkelte større bakker. Da vi kører over en af disse, ser vi en kæmpe højderyg som skyder op af nærmest ingen ting. Vi er på vej mod The Grampians, en stor nationalpark, der dækker et område hvor jordskorpen har vippet. Havbund fra millioner af år siden stritter flere hundrede meter op i luften og er blevet eroderet til de mest fantastiske formationer. Vi ankommer ret sent og når lige turistinformationen inden den lukker. Efter en times jagt på beboelse (hvor kvalitet og pris hænger sammen) finder vi et top moderne vandrehjem. Da vi kun har planlagt to overnatninger i parken er der reelt kun en dag til rådighed, hvilket viser sig at være alt for lidt. Der er store afstande at køre og flere steder skal man gå ture på ... read more
The Grampians

Tot: 0.102s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 63; dbt: 0.0479s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb