Grønland Illulisat – Dag 10


Advertisement
Greenland's flag
North America » Greenland » West Greenland » Ilulissat
August 1st 2013
Published: August 2nd 2013
Edit Blog Post

Det er sidste dag i Grønland. Jeg vil ikke hjem!



Dagen startede med en mur af tåge og jeg kunne se at min flyvetur ind til indlandsisen ikke ville blive til noget. Jeg var også spændt på hvad der ville komme ud af hvalsafarien senere på dagen.

Det ville ikke rigtigt klare op selv om vejrudsigten sagde noget andet.

Ved 14:30 tiden lagde vi fra og sejlede ud i tågen i en super hurtig motorbåd. Jeg satte mig til rette vel vidende at der ikke var noget at fotografere. Efter nogle minutter opdagede jeg at jeg tog fuldstændig fejl. Det var meget dramatisk at se tågen smyge sig rundt om isbjergene. Det var om at få taget nogle billeder.

Efter noget tid stoppede båden, man havde spottet en Finhval, en sjælden gæst i disse farvande. Efter at have sejlet rundt om den i lidt tid dykkede den. Da den normalt bliver nede i en halv time sejlede vi videre til et sted hvor der lige var blevet set Pukkelhval. Ganske rigtigt der var den. Hver gang hvalen kom op til overfladen, kunne båden når at komme hen til hvalen så vi kunne se den tæt på. På et tidspunkt dukkede den op lige foran båden så der var nogle ude i stævnen af båden som fik sig en forskrækkelse.

Vi fik alle tage masser af billeder det ene bedre end det andet. Nogle få af mine er udvalgt her.





Aftenen blev afslutte med en god middag sammen med nogle af de andre i selskabet. Nu er der pakket så vi er klar til at flyve hjem tidligt i morgen.


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement



Tot: 0.202s; Tpl: 0.014s; cc: 20; qc: 101; dbt: 0.1395s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb