Page 7 of Carsten Travel Blog Posts

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne March 15th 2005

Det første lys ses gennem gardinerne. Jeg ligger og hører på en underlig blanding af lyde bestående af den velkendte lyd fra en morgenfrisk hane blandet op med mystiske fløjt, som kunne komme fra en computer. Lydene kommer fra Magpies, en sort og hvid fugl som udfylder samme plads som de hjemlige Skader og Krager. Et kig ud mellem gardinerne viser et landskab fuldstændigt indhyllet i tåge. Tilbage i sengen forsøger jeg at komme mig oven på endnu en lang flyrejse fra Bangkok til Melbourne. Jeg befinder mig nu på en lille gård hos min gamle veninde, ca. 2 timers kørsel uden for Melbourne. Gården er så langt ude på landet, at der ikke leveres el eller vand. Det betyder at man er nødsaget til at opsamle regnvand og få elektricitet fra sol og vind. Manglen ... read more
Wombat
Kænguru fodring
Sydhimmelen

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok March 9th 2005

Vi sidder i en lille turbus familien, guiden og chaufføren, målet er at se hvad Bangkok kan byde på i form af templer og buddhaer. Efter en halv times kørsel igennem den koatiske trafik har vi nået det første mål, den eneste Buddha af massivt guld. Om kranset af Lotusblomster sidder han glad og strålende. Foran udspilles det samme skuespil igen og igen. Der tages opstilling til foto der byttes plads og der tages endnu et foto. Statuen er imponerende 5 meter høj og består af 5t guld. Ude i den ene side ofres der ved at klæbe guldpapir på små Buddha statuer. Til stor glæde for Louise - klædt i lyserødt fra top til tå - oplyste guiden at tirsdag var den lyserøde dag. I en lille bedetombola kunne man få en spådom, som man ... read more
Familiegravsteder
Tempeltagene er smukt udsmykket
Gavludsmykning

Oceania » Australia January 1st 1990

I 1990 var Tina og jeg en tur til australien, hvor vi var rundt og hilse på vores venner og fik set det meste af det man skal se i Australien. Vi vil i den kommende tid gennemføre nogenlunde samme rejse sammen med vores børn. Jeg har lagt nogle billeder ind som en lille appetitvækker. Jeg håber i alle har lyst til at melde jer på og få besked når jeg skriver nye historier. Med dette løfte kommer jeg til at jage internet cafeer overalt i Australien.... read more
Koala
Geat Barrier Reef
Klippemaleri

Tot: 0.116s; Tpl: 0.006s; cc: 14; qc: 103; dbt: 0.0745s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb