Blogs from Singapore Harbour, Singapore, Asia - page 7

Asia » Singapore » Singapore Harbour December 27th 2010

De Jakarta à Singapour, avec Air Asia, durée d'environ 2 hrs. De l'aéroport nous prenons un bus (no 36) pour nous rendre dans le secteur désiré. Une fois assis dans l'autobus, le chauffeur se lève et vient nous donner un cours sur le trajet à faire. ''Au km 22, sur le compteur, vous débarquez''. Très pratique. Nous sillonnons les rues de la ville en admirant les beautés de celle-ci. Ce qui frappe le plus en arrivant à Singapour, c'est la propreté de cette ville au style un peu British. Tout est bien organisé, bien classé, rien à la traine, une ville idéale pour le futur. En arrivant au centre-ville, nous la découvrons carrément futuriste, avec des grattes-ciel incroyable. Il y a même un complexe de trois tours jumelles sur lesquelles reposent un paquebot, une vraie ... read more
Le Cozy corner
Notre quartier
Singapour

Asia » Singapore » Singapore Harbour November 9th 2007

Having had a day at sea to recover from two back to back port stops, we arrived at Singapore early in the morning and waited for most folk to be processed through customs before alighting at the ultra-modern Cruise Terminal at about 10.00 am. We had walk off facilities and no steps (like airports used to be) and were deposited in a building with turn-key facilities including tourist information, cashpoints, money changers, shopping centre, bus station, underground station and aerial cable-way. Nowhere in the UK could compete; and not just at the harbour side. We took advice from the Tourist Information, and first went by metro to Chinatown. The Singapore MRT is state-of-the-art and probably the best and most efficient underground in the world. All announcements are in English, trains run on time and station platforms ... read more
Singapore -Raffles Hotel
Singapore -Raffles Statue, Raffles Landing Site
Singapore -Merlion and Downtown

Tot: 2.038s; Tpl: 0.024s; cc: 4; qc: 26; dbt: 0.0234s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 3; ; mem: 1.3mb