Blogs from Kyrgyzstan, Asia - page 10

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol August 5th 2014

Ráno sněžilo, ale než jsme vstali, tak sníh roztál. Byl vidět jen na vyšších kopcích. Ustal vítr, takže bylo mnohem lépe, než předchozí den. Nakonec jsme se rozhodli vrátit za ostatními, protože jsme neměli co dělat a ostatním nemůžeme dát nijak vědět. Trvá to k nim asi 2 hodiny kvůli špatné cestě okolo jezera. Jako jediný blázen jsme se rozhodl vykoupat v jezeře, které má asi 10 stupňů. Šílená zima, ale stálo to za to..:D Potom co jsme přijeli za ostatními, tak jsme ještě zastihli chvíli děti, které kvůli studenému počasí pustili domů. K večeru jsme si ještě zaplatili za hodinovou vyjížďku na koních (200somů= 80Kč). Rozhodli jsme se, že zítra odjedeme a přijmeme pozvání majitele jurty, který nám nabídl přespání v jeho domě v nižší oblasti. Museli jsme jen překonat nesnesitelnou zimu, která nás čekala. ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Song Kol August 5th 2014

It’s not often that I begin my day downing 4 shots of vodka before 11:30 in the morning. Equally rare is starting the day witnessing the slaughter of 2 goats. In Kyrgyzstan’s Song Köl, both are apparently quite common. The lake is a major tourist draw and there were hundreds of tourists passing through during my 3 days there. Most people seemed to be coming from or going to another destination but I just did what was supposed to be a quick in and out. It turned out to be much more difficult to leave than arrive resulting in an extra night stay which was fine because had I left on schedule I would have missed all the goat and vodka activity. Now winding up almost 2 weeks in baking Uzbekistan. Today was the worst for ... read more
Song Köl Rainbow and Yurts
Soccer Mom Transported Mr. Goat
Pretty Sure He's Done This Before

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol August 4th 2014

Probrali jsme se do opravdu mrazivého rána, ale museli jsme si pospíšit k našim jurtám, kde máme 3 dny pracovat s dětmi. Projíždíme okolo jezera Som-kull, které je šíleně ledové a překvapivě velké, těším se až uvidím Issyk-kull, které je asi 100x větší..:D Museli jsme se rozdělit na dvě skupiny kvůli kapacitě jurt. Je opravdu zima na horách okolo večer sněžilo a když jsme přijeli k naší jurtě, zjistili jsme, že naše škola je zavřená, ale kvůli tomu že tu není elektřina nebo signál, tak nám nemohli dát vědět. Jsme na druhé straně jezera než ostatní a zařídili jsme si jídlo v jurtě, která předtím byla školou.Měli jsme asi 5 hodin, než měla být připravená večeře, tak jsme se rozhodli já, Stefano, Nate, Ivo a Johny, že půjdeme k nejbližší hoře podívat se blíž ke sněhu. ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Kochkor August 3rd 2014

V 8 jsme měli sraz u náměstí Ala Too, před budovou American school of Central Asia, kde na nás čekala naše maršrutka. Ještě předtím jsem rychle vyřídil dopisy, který jsem hodil do schránky před poštou. Doufám, že přijdou..:D Nakonec jsme odjeli až někde po 9 hodině protože jsme čekali na Nurperi, která zaspala. První zastávnou na našel 12 denní tripu byla Burana. Je to místo, kudy dříve procházela hedvábná stezka a dodnes se zachovala věž, která sloužila k orientaci poutníků a k poskytnutí ochrany města. Dnes zde zbyla už jen věž a náznaky základů dalších budov. O 200 metrů dále je zde starodávný hřbitov s náhrobními kameny z přelomu letopočtu až do 15 století. Jsou zde také kameny s petroglyfy, které jsou ještě mnohem starší. Záchrana věže proběhla v roce 1927 a kdyby se tak neučinilo, ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Bishkek August 2nd 2014

Ráno jsem si přivstal, abych ještě viděl Sygraim před odjezdem a abychom si mohli udělat společnou fotku. V 10:00 jsme pak měli sraz s ostatními EPs a OC teamem na Ala Too sguare, kde jsme si řekli všechno o následujícím plánu. Kdy, kde, co a jak a co si máme vzít sebou na 12 dní na cestu do Narynu a kolem Issyk-kull. Předtím jsem ještě potkal skupinku asi 10 čechů, kteří se přijeli podívat do Bishkeku a okolí. Taky jsem si domluvil, abych si mohl nechat zbytek věcí v hostitelské rodině, protože v maršrutce na to není místo a po tripu se stěhujeme do společného bytu, abychom mohli lépe pracovat s ostatními. Potom jsme šli do knihovny, kde jsme si mohli koupit pohledy a různé prospekty o Kyrgyzstánu a následně na poštu, kde jsem koupil známky ... read more

Asia » Kyrgyzstan July 31st 2014

Ani nechci moc popisovat, jak jsme se plahočili skrz celý Kyrgyzstán 18 hodin z Oshe do Bishkeku. Díky tomu, že naše maršrutka je přetížená tak jedeme krokem a už opravdu nevím, jak se mám složit abych mohl spát. Do toho mě bolí břicho jako skoro každého a jen doufám že nebudu muset někde po cestě na záchod. Stefano asi v půlce cesty potřebuje zvracet a neni mu vůbec dobře. ještě předtím jsme 2 hodiny čekali v Arslambopu na řidičák Sultana, který si ho tam zapomněl nebo co. Nakonec jsem to přežil a celý následující den strávil v rodině. Spíš jsem ho prospal a projed..:D Večer jsem ještě pomáhal dělat takové knedlíčky s ovčím masem, které jsou mimochodem strašně dobré. Po každém jídle musíme poděkovat bohu přejetím dlaní přes obličej a vyřčením slova Omin (náš Ámen). Zítra ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Osh July 30th 2014

Poslední den v Oši jsme měli naplánované muzeum, které bylo muzeem historie jihu. Ještě před vchodem do Muzea jsme viděli třípatrovou jurtu, která byla muzeem dalšího hrdiny Arbimbeka Datky, ale nikdo o něm skoro nic neví. Jen to, že to byl král jihu. V muzeu jsme museli říct že studujeme školu v Bishkeku v angličtině a že jste zdejší studenti, jinak bychom to měli za dražší taxu. Najmuli jsme si anglicky mluvící průvodkyni, které bylo maximálně kolem 22 a která skoro nic nevěděla. Vše bylo zajímavé, ale šíleně zanedbané. Vzácné exponáty jen přilepené izolepou, nebo jen tak položené na zemi bez jakéhokoli popisku, bylo mi z toho smutno. Průvodkyni jsme dohromady dali asi 70 somů což není asi 35 korun. Pak jsme se vydali na jídlo do restaurace, kde jsem si dal boloňské špagety, ale moc ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Osh July 29th 2014

Někteří z nás vstávali v 6 abychom se mohli jet podívat na slavnostní ukončení Ramadánu. Přijeli jsme na centrální náměstí kde je obrovská socha Lenina naproti nějaké vládní budově. Byla to velká modlitba pro asi odhadem 1000 lidí, která byla vedená v Arabštině. Poté jsme se vrátili k ostatním a odjeli do Luxusního domu jedné holky z AIESEC. Prý stál 300 000 dolarů a sídlo tomu fakt odpovídá. Mají bazén i saunu a vše na co si vzpomenete. Kvůli oslavě konce ramadánu jsme dostali šílenýho jídla asi 4 chody, po kterých jsem se nemohl ani hnout..:D Potom jsme jeli na hranice s Uzbekistánem, kde se nacházela jeskyně kam jsme se měli podívat. Cesta měla trvat 4 hodiny a tak jsme sebou museli hodit. Nakonec nás šlo jen 10 (7stážistů, Eldos a 2 průvodci). Průvodce byl takový ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Osh July 28th 2014

Ráno mi nebylo ještě nejlépe, ale vše šlo jako po drátkách. V 9 už jsme vyjížděli směrem na Suleiman Too (posvátná skála nad městem). Navštívili jsme muzeum ve skále, kde nám řekli, že tohle místo bylo svaté pro Islám, Budhismus, Zoroastrismus i Křesťanství. Poté jsme vystoupali až na vrchol hory odkud byl krásný výhled na celé město a mešitu. Nádhera..!! Strávil jsme tam přes hodinu...fakt něco úchvatného. Potom jsme šli v 5 lidem ještě do nové mešity z roku 2012, kde jsme měli i přednášku o modlení a o tom jak se musíš omýt před modlením, které by mělo být 5x denně. Jih je o dost pobožnější než sever. Poté jsme jeli na jídlo do Burger restaurace a poté ještě na místní bazar pro jídlo. Nekoupil jsem vůbec nic a bylo šílený vedro. Potom jsme dorazili ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Osh July 27th 2014

Od rána je mi špatně, ale dá se to přežít není to jako u Stefana a Bruna, u kterých je to spolu s Kirsten nejhorší. Kirsten musela do nemocnice a Bruno odpoledne taky. Potkal jsem holku ze včera, která brutálně dobře tancovala. Odpoledne jsme jeli do Ořechového lesa, který tu založili Arabové a Turci a je to vývozní artilk z téhle oblasti. Do Oshe jsme se vydali hned poté a cesta trvala asi 6 hodin. Celou jsem ji prospal, protože mi bylo fakt blbě (bolela mě hlava a břicho a do toho jsem měl teplotu). V maršrutce se nedalo moc dýchat, kvůli vedru z okolní pouštní krajiny. Večer jsme dorazili do Oshe, kde jsme spali ve školce, která patří rodině Jamy (holka z AIESEC). Je tu i bazén a sprcha takže paráda. Nurperi (holka z AIESEC) ... read more

Tot: 0.114s; Tpl: 0.006s; cc: 9; qc: 68; dbt: 0.0568s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb