Som-kull (jailo)

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol
August 4th 2014
Published: August 7th 2014

Probrali jsme se do opravdu mrazivého rána, ale museli jsme si pospíšit k našim jurtám, kde máme 3 dny pracovat s dětmi. Projíždíme okolo jezera Som-kull, které je šíleně ledové a překvapivě velké, těším se až uvidím Issyk-kull, které je asi 100x větší..:D Museli jsme se rozdělit na dvě skupiny kvůli kapacitě jurt. Je opravdu zima na horách okolo večer sněžilo a když jsme přijeli k naší jurtě, zjistili jsme, že naše škola je zavřená, ale kvůli tomu že tu není elektřina nebo signál, tak nám nemohli dát vědět. Jsme na druhé straně jezera než ostatní a zařídili jsme si jídlo v jurtě, která předtím byla školou.Měli jsme asi 5 hodin, než měla být připravená večeře, tak jsme se rozhodli já, Stefano, Nate, Ivo a Johny, že půjdeme k nejbližší hoře podívat se blíž ke sněhu. Cestou nás potkal déšť, silný vítr a kroupy, možná i trochu sněžilo, počasí se mění šíleně rychle a je neskutečná zima. Všude jsou koně, krávy, ovce a čistá příroda. Výstup ale stál za to a když jsme se dostali nahoru, tak začalo svítit sluníčko, takže máme parádní fotky i s jezerem Som-kull. Majitel jurty je Mirbek, který má shodou okolností narozeniny. Mirbek je mimochodem i moje Kyrgyzské jméno. Tradicí je vypít kumus, což je zkvašené koňské mléko a je to šíleně hnusný, ale abychom je uctili tak to musíme vypít. Před spaním jsem si dal ještě studenou koupel v říčce vedle jurty a šli jsme spát do Maršrutky. Kdyby jsme neměli zaplé občas topení tak asi zmrznu.

Tot: 0.137s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.1029s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb