Blogs from Kyrgyzstan, Asia - page 9

Asia » Kyrgyzstan » Suusamyr Valley August 23rd 2014

Kyzl-Oi village is nestled alongside the Karamoron river, and in a valley between two massive mountain ranges. At about 11am, we wandered down to the village 'square' where the Horse Festival was about to start. The first hour and a half were local singers, and dancers followed by traditional village games such as Tug-a-War , arm wrestling, and 'hit the dirty bucket with a spear whilst blindfolded' !! This was very much an authentic local village affair but there were about 100 tourists present in addition to the local kids. After a sweaty lunch with about 30 other tourists squeezed into each yurt, we headed up to a nearby sports ground (a.k.a paddock) where the actual horse games were to be held. The games consisted of well known favourites such as wrestling whilst on horseback, wrestling ... read more
Kyzyl-Oi Horse Games - Charge of the light brigade !
Kyzyl-Oi  - Horse 'wrestling'
Kyzyl-Oi  - Blue rider wins

Asia » Kyrgyzstan » Song Kol August 20th 2014

At Song Kul lake, we woke to a magnificent morning - clear crisp blue skies and warm sunshine. Breakfast in the yurt was again astonishing to see what the 'lady in charge' could conjure up with such primitive facilities and with the nearest shop being 100kms away. Only negative of the place was the crude 'bathroom' facilities ie none ! After breakfast, we left the lake, and drove thru the valley and headed for Bishkek. Passing thru Balychky on the shores of Lake Issy Kul, we spotted the roadside stalls selling a huge range of fresh fruit and racks of smoked fish. Presumably caught in the nearby lake, there were many varieties of fish including trout, salmon, a flat fish etc. John could not resist buying a large 2kg smoked salmon at a bargain NZ $7 ... read more
Son Kul lake at dawn
Reservoir on road to Naryn
Lake Issy Kul

Asia » Kyrgyzstan » Song Kol August 18th 2014

Torugut Pass was the initial destination today - the pass marking the border between China and Kyrgyzstan. Today was also the start of our 'organised' tour with the Snow Leopard travel company with whom we have contracted driver and guide services from Kashgar, thru Kyrgyzstan, Tajikistan and the Wakaan corridor in Afghanistan. Started well with our new transport picking us up from our Kashgar hotel and we were soon off down the highway towards the border. Great road for once, and we soon were at the first of five checkpoints - the Chinese customs and immigration checkpoint. This only opens up at 1100 so we had a wee delay but finally we were though with no hassles. There was another 75 kms of dreadful roads, one police check, one passport check thru spectacular mountain valleys climbing ... read more
Blood red Sandstone rocks
Hair raising switchback road up near vertical ascent to the high plateaus
Song Kul glacial lake - simply magical

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol August 13th 2014

Hned po snídani jsme vyrazili na místo s petroglyfy, které zaujímá několik desítek hektarů pod úpatím hor poblíž Cholpon-Aty. Některé nákresy jsou staré až 3000 let, ale ty nejlépe viditelné pocházejí z přelomu letopočtu. Nejhorší je, že je toto místo obrovské, takže jsme viděli opravdu jen zlomek toho co tu je. I tak jsme ale viděli mnoho zajímavých kamenů, které na sobě nejčastěji nesli výjevy Jelenů, Sněžných levhartů nebo koní. Na některých kamenech můžeme najít i výjevy ze života těchto lidí, jako například lov zvěře s pomocí cvičených sněžných levhartů. Místo jsme procházeli asi 3 hodiny a pak jsme měli v plánu opět pláž na pobřeží Issyk kul, kde jsme vyzkoušet další atrakci v podobě tablety, ze které nás asi 3x shodily vlny. Poté jsem si trochu odřel čelo o dno jezera, ale byla to paráda. ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol August 11th 2014

Do Choplpon-Aty jsme dorazili okolo půlnoci takže jsme se hned ubytovali rychle najedli a šli spát. Hned ráno jsme měli v plánu vyrazit do muzea pod otevřeným nebem, kde jsou představována všechna náboženství, která zasáhla Kyrgyzstán. Pokoje už šíleně smrdí, protože máme všichni sebou špinavé prádlo a sprchu už jsme taky asi 3 dny neměli...:D Těším se, až se všichni vykoupeme v mírně slaném Issyk Kulu. Ke spirituálnímu místu jsme dorazili asi kolem 11 dopoledne a Eldos nám vykomunikoval vstup zdarma, protože podporujeme turistický ruch. Bylo to nádherné místo, kde každé náboženství má svojí "svatyni" a průvodkyně nám ke každému náboženství řekla nějaké informace. Také zde bylo menší muzeum věnované Čingizi Ajtmatovu, což je nejznámější Kyrgyzský spisovatel a všichni ho tu mají za hrdinu. Do oblasti Kyrgyzstánu postupně zasáhli Judaismus, Budhismus, Islám, Pravoslavné a i Katolické ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Karakol August 10th 2014

Následující den jsme museli opustit ten luxusní dům, aby jsme mohli navštívit Karakol NP, který byl vzdálen asi 10 km od Karakolu. Měli jsme v plánu dojet kam až to půjde, protože nikdo nevěděl, jaký je stav silnic a kam až se naše maršrutka (minibus) dostane. Nakonec jsme zastavili až u lanovky, která vedla na Karakol ski capm, který má vrchol ve výšce 3040 m n. m. Naneštěstí lanovka v létě není v provozu, protože turistika tu není moc rozšířená, a tak jsme museli po svých. Doufali jsme, že až se dostaneme nahoru, tak bude vidět Karakol Peak, který je vysoký 5416 m, a tedy o stovky metrů výše než nejvyšší hora Evropy. Přitom je to v Kyrgyzstánu docela průměrná hora, protože na hranicích s Čínou mají horu vysokou 7439 m. Cestou nahoru postupně odpadlo 5 ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Karakol August 9th 2014

Hned před snídaní jsme se rozhodli, že se podíváme na zabíjačku kozla, kterého máme večer připravit a sníst. Před samotným zabitím se musí dotyčný pomodlit a poděkovat bohu za tento dar. (Alah ahbar několikrát a nakonec Omin = křesťanský ámen) Poté se koze podřízne krk a nechá se vykrvácet, aby bylo maso čisté a nebylo od krve. Nikdy jsem neviděl aby tolik stříkala krev, ale vše se chytá do nádoby, takže není všude kolem krev. Poté se svlékne z kůže a vyndají se vnitřnosti. Nakonec se oddělí končetiny a poslední hlava. Vše kromě nohou, hlavy a krve se využije. Poté jsme měli snídani, což pro některé nebylo moc dobré po zážitku se zabíjačkou, ale mě to nedělalo problém. Pak jsme se vydali na cestu k Jeti-Ögüz (7 bulls). V plánu jsme také měli zastavit se v ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol August 8th 2014

Tak strašný ráno jsem nezažil od toho rána kdy jsem letěl do Bishkeku, včera se slavilo a vypil jsem asi půl litru vodky....naštěstí je v plánu jen jít k jezeru a večer do údolí pohádek..:D Hráli jsme takovou kunkfu hru a leželi jsme na pláži u jezera párty to byla suprová. Ráno zase obří snídaně jako obvykle a asi v 10 jsme se zvedli a šli k jezeru. Kull je vlastně v překladu jezero, tak je zbytečné psát jezero Issyk Kull, protože je tam jezero vlastně 2x. Celý den jsme proleželi na krásné slunečné pláži, která je tvořena drobným štěrkem. Voda je k počasí ideální tipnul bych to tak na 20° a vzduch tak na 30°a víc. je to paráda. Hráli jsme petangue s kameny a vymýšleli různé blbosti. Super den na moje narozeniny. Snažil jsem ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol August 7th 2014

V 8 ráno jsme zase odjížděli dál, blíže k jezeru Issyk-kull, které je druhým největším vysokohorským jezerem na světě po jezeru Titicaca. Hladina je v nadmořské výšce přes 1600 m n. m. takže je to jako koupat se na Sněžce. Počasí je parádní a voda krásně čístá, ale ještě předtím jsme se zastavili na odděleném mrtvém jezeře, kde je slanost 2x vyšší než ve středozemním moři. Bylo to super, protože se v té vodě nedá utopit, jak nadnáší. Je zde také léčivé bahno, ale strašně smrdí, tak jsem to nechtěl zkoušet..:D Potom jsme se vydali s Kirsten, Janem, Natalií a Ivem na kopec nad jezerem a přitom jsme objevili krásný kaňon, který asi v zimě přivání do jezera vodu. V tuto chvíli byl úplně suchý, a tak jsme si ho prošli. Potom jsme se vydali k ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol August 6th 2014

Ráno v 6 jsme vstávali a v 7 už jsme odjížděli směrem k městu Kochkor a blíže k jezeru Issyk-kull. jsme pozváni do domu, kde můžeme přespat, protože u jezera Issyk-kull máme být až další den. Na svoje náklady provozují školku v malém městečku, ve kterém skoro nic není. jako jediný ípík jsem se šel podívat do školky s Azimem a Eldosem a bylo to super. Některé děti viděli cizince poprvé, takže se mě buď báli, nebo byly šíleně zvědavé. Po obědě jsem se rozhodli jet do solného dolu, kde se ještě dodnes těží sůl. Za mírný poplatek nás pustili dovnitř, ale nebyl to žádný zázrak. Solný důl v Polsku je mnohem lepší. Když jsme se večer vrátili do domu, tak nám Eldos zařídil fotbal s místními. Měli jsme 10 hráčů a proti nám postupně nastupovali ... read more

Tot: 0.123s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 69; dbt: 0.0728s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb