Blogs from Kyrgyzstan, Asia - page 11

Asia » Kyrgyzstan » Jalal-Abad July 26th 2014

Probral jsme se uplně rozlámaný z minibusu a k tomu mě bolí břicho a leze na mě nějaká viroza, jako na všechny. Přijeli jsme do levkýho kempu asi ze sovětský doby je to u jezera pod velkou horou která má 4500 metrů. Je tu sprcha postele a šíleně hnusný záchod, ale když musíš tak musíš..:D Na pokoji jsem s Traianem z Rumunska a se Stefanem z Itálie, kterýmu není moc dobře. Pro problémy s trávením se vžil pojem vodopád (waterfall) který tu začínáme slýchat docela často..:D Odpoledne jsme se vydali k pravému vodopádu asi 5 km od kempu. Podél celé cesty je něco jako trh, kde můžete vidět čerstvé maso pověšené na slunci a mraky dalších věcí jako čerstvé ovoce a med. Všude ale opravdu všude jsou melouny. Na trhu jsem si koupil kovbojský klobouk za ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Bishkek July 26th 2014

Lonliest stretch of desert highway.First car in two hours.A single, white Lada.Skinny red coffin on top.It was beautiful. Experiences may carry a wealth of great potential lessons, however, the whole "best teacher" assertion might be pushing it a bit far. At the least, they add weight to those lessons and drive the point home, especially in the minds of those of us who seemingly have yet to shed the robust cranial structure of our ancestors. Indeed, we are not always the best students and what we take away from our experiences is certainly a product of our receptiveness as much as it is a function of the experiences themselves. We have sweated out sweltering heat before, crossed long stretches without water, laid awake sweating in our tent, and lived to tell about it. Through many of ... read more
Bukhara
Uzbekistan

Asia » Kyrgyzstan » Suusamyr Valley July 25th 2014

Spaní v jurtě bylo parádní, ikdyž chvílemi večer zima, ale to se dalo přežít za ten zážitek. V 9 už bylo zase teplo jak blázen a šli jsme na snídani. Zase prostřený stůl se vším co ty lidi mají. je zvykem vyndat vše co máte aby si host pochutnal. Aby jste je uctili musíte vše co začnete jíst, dojíst a navíc vypít zase kumus. Hned po snídani jsme měli připravené aktivity pro děti jako hry na naučení abecedy a přepis jmen do naší latinky. Dětem bylo od 5 do 11 let a byly úžasný..!! kyrgyzsština je uplně jiný jazyk a nerozumíme skoro ani slovo, pokud to není student AIesec nebo volunteer..:D Kvůli nám přijel i "starosta" oblasti. Děti nám předvedli národní kyrgyzský tanec a snažili se nás ho naučit..;) Během výuky jsme se vystřídali na koni. ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Suusamyr Valley July 24th 2014

Sraz jsme měli v 10:00 na náměstí Ala Too, ze kterého jsme se vydali na dlouho cestu směrem na jih. Asi po dvou hodinách jsme dojeli k bráně, která vypadala, jako hraniční kontrola. Jednalo se o kontrolu, která má zabránit vstupu nevyhovujícím vozidlům. Pomalu se dostáváme do hor, které jsou čím dál tím krásnější. Vystoupali jsme průsmykem až do 4000 m. n. m., odkud byl krásný výhled na údolí Susamyr, ve kterém máme strávit noc v jurtách. Vesnička je v nadmořské výšce 2500 m .n. m. S dětmi jsme zde hrál fotbal, což nebylo tak jednoduché i kvůli nadmořské výšce. Dýchlo se mi špatně a i ostatním co nejsou z Kyrgyzstánu se dělo to samé. Děti na nás čekali celý den, a tak šli brzo spát. My měli naplánovanou ještě večeři, za kterou nikdo nic neplatil. ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Bishkek July 23rd 2014

Sraz měl být v 10:00 na Ala Too náměstí, ale než jsme začali tak bylo 11:30. Následoval Brainstorming, jak naplánovat propagaci Kyrgyzstánu, poprvé jsme se také setkali s Mel z Brazílie. Zjistil jsme taky že Traian je Z moldávie a že nepotřebuje Pas, protože Rusko a bývalé státy SSSR uznávají jeho OP jako platný doklad totožnosti. Na centrálním náměstí je něco jako naše hradní stráž, která se pravidelně střídá. Je to krásná podívaná, ikdyž jsme tam jediní turisti. Náměstí je obrovský s mnoha fontánami a obrovskou státní vlajkou. Poté jsme šli na oběd, kde nás stálo jídlo zákusek a pití zhruba 150 somů což je asi 70 korun. Nakonec jsme se rozhodli že půjdeme na Bowling, který mě mile překvapil, protože je v nové budově Bishkek Parku a vypadá fakt suprově. Velkým zážitkem je veřejná doprava ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Bishkek July 22nd 2014

Sraz jsme měli na Ala Too náměstí, což je centrální náměstí Bishkeku vedle sídla vlády a university. Byla naplánovaná návštěva největšího bazaru v centrální Asii... Dor doi market. Najdete tu uplně vše co potřebujete od jídla po oblečení a vojenské vybavení. S cenou se dá smlouvat a dostanete se tak na zajímavé peníze. Já jsem zde koupil Kyrgyzskou vlajku, triko a tradiční klobouk. Rozdělili jsme se na více skupin. Já byl ve skupině s Ivem, Janem a Kanaym, která nás zde provázela. Market je obrovský sestavený převážně z obchodních kontejnerů. Tipnul bych to na několik hektarů. Poté co jsme se vrátili jsem dostal zase jako vždy ohromnou večeři. To že Kyrgyzové obvykle nemívají oběd jsem zjistil až několik dní poté:D... read more

Asia » Kyrgyzstan » Bishkek July 21st 2014

Druhý den, když jsme šli z welcome party do bazénu a celý den jsem relaxovali. Abych se rozkoukal a abych se více seznámil s rodinou, tak jsem jel dříve domů na pokec. Hlavou rodiny je otec Israil, který má dvě děti Syrgaim a Čingize. Matka pracuje v Rusku a posílá jim peníze, aby si mohli žít lépe, než ostatní. Ochutnal jsem místní speciality jako plov ( rýže se zeleninou a ovčím masem).... read more

Asia » Kyrgyzstan » Bishkek July 20th 2014

Přemýšlel jsem jak začít psát, abych Vás držel v obraze, co se bude dít v následujících 6 týdnech mého života. Chtěl jsem začít až příjezdem do Bishkeku, ale to by vám uniklo plno srandovních událostí, které mě potkaly ještě před odletem. Pár dní před tím, než jsem nasedl do letadla směr Istambul a Bishkek jsem se snažil být co nejvíce se svými kamarády a rodinou a proto jsem furt něco podnikal. Například grilovačky, motokáry, vodnice a tak dále. Poslední den před odletem jsem měl v plánu jít s Verčou v Praze někam na drink, a tak jsme zašli do Výtopny (kde mimochodem vláčky vozí drinky) a potom do Nebe, kde jsou do 20:00 všechny drinky za 60..;). Po pár drincích jsem to už trochu cítil a nebyl to ještě konec. Čekali mě Vinepalky s AIESEC a ... read more

Asia » Kyrgyzstan » Ala Archa May 31st 2014

Let it be known, Kyrgyzstan is about scenery, and with that I mean scenery of epic proportions. Now that I have clarified that point, all it would really take is a trip to the Ala Archa national park to illustrate the point indicatively. On a day out with a hired driver, those 'epic proportions' referred to were also present in this day out's first port of call, the Dordoi bazaar market, situated 6km north of Bishkek. This market is dubbed the largest of its kind in Central Asia, and just has to be experienced to be believed. In terms of size, we are talking one kilometre of market stalls, end to end, and the main bulk of the market's substance here consists of one-on-top-of-the-other Chinese cargo container crates, used for storage and as a means of ... read more
The greener face of the scenery here (Ala Archa; Kyrgyzstan)
Awesome! (Ala Archa; Kyrgyzstan)
A rustic restaurant (Alamedin; Kyrgyzstan)

Asia » Kyrgyzstan » Bishkek May 30th 2014

It seems unlikely that the standard citizen would be able to name the capital city of Kyrgyzstan, so with that in mind, just how does the Kyrgyz capital city of Bishkek measure up when it comes to fulfilling the senses when such a 'dip-into-the-ether' episode is experienced? The answer is, as with nearby Almaty, incredibly well, that is providing that the city's set of credentials are to your liking. So, what might be these credentials which characterize such a low-profile city? Well, first and foremost, space, greenery, Soviet-era relics, parks, monuments, bazaars and top-flight scenery within easy reach. If most or all of the above sound appealing, then allow the charms of Bishkek to seep into your soul and unravel their multiple threads. A good place to start a tourist itinerary is at the Osh bazaar, ... read more
Ornate public building plus fountain (Bishkek; Kyrgyzstan)
Tree-lined walkway (Bishkek; Kyrgyzstan)
A Mig fighter jet monument (Bishkek; Kyrgyzstan)

Tot: 0.118s; Tpl: 0.006s; cc: 8; qc: 74; dbt: 0.0505s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb