Blogs from Surfers Paradise, Queensland, Australia, Oceania - page 13

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise September 14th 2009

da var sindre kommet på besøk. han har alt vært her en uke, kjempe koslig! tirsadg morgen for en uke siden, stod vi klar på flyplassen og tok i mot en veldig sliten gutt som hadde flydd i to døgn. da vi kom hjem lagde vi en felles middag for og feire at vi hadde fått besøk. denne gangen var det pizza som stod på menyen, og tror det eller ei de blei helt perfekte. nesten like god som pappas homemade :) onsdag tok jeg en day off, fra skolen og tok med meg sindre på stranda for og surfe. tror han blei en smule overaska og kanskje heller litt mer skuffa over surfe forholdene i surfes. bølgene var store og undervanns strømmen sterk, så blei mer skumsurfing og nosediving for han.. etter en hel dag ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise September 11th 2009

roadtrip after 3 months!!! timing was impeccable... christine was in brisbane visiting family and stevie in surfers working, thus got to hang out with them for a few night, it got very messy!... read more
717
719
720

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise September 6th 2009

jada var enda en helg over her nede, og som alltid har den vært helt suuuper! skjer så mye her nede hverdag, så er vanskelig og holde kontroll :) fredag kveld, var det duka for en jente kveld hos hanne ( ei vennine i klassen). jentekveld for dere som ikke vet hva det innebærer ( sikter spesielt til gutta her) kan jeg infomere om at det er en kveld der det kunn er ingang for jenter. kvelden inebærer vin, sang, latter og en hel del intensiv skravling.. sandra var på kreppsekveld hos svenskene, jeg som ikke akkurat er den største fanen av sjømat foretrakk da heller en homemade pizza alla katrine, rundt kjøkkenbordet til hanne.. resten av "familien" var hjemme og øvde på eksamen, som de da skulle ha dagen etter.. kvelden blei super, noe alle ... read more
Photo 2
Photo 3
Photo 4

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise September 4th 2009

Tirsdag hadde fredrikke bursdag, og en kjempe gjeng skulle samlest på en resturant for å feire med middag og drikke. jeg og katrine hadde hatt to LANGE dager på skolen og fant ut at vi skippa. dette var også første gang siden vi flyttet inn i huset at vi hadde det helt for oss selv en kveld. fantastisk. vi så en film og la oss. Onsdag morra var det livat i huset, resten av familien hadde hatt en kjempe trivlig kveld og var helt i 100! de hadde blitt kjent med mange nye og hadde storkost seg. koslig! jeg og katrine hadde lang dag på skolen igjen og etter ett kort resume i fra kvelden satte vi nesa mot bussen. denne onsdagen hadde da team mexico (studiegruppa mi) bestemt seg for å Thai kveld, katrine var ... read more
skål og smil
mmm
krepsekveld

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise August 31st 2009

Alt er anderledels i australia. her kjører de på feil side, månen minner om en smily og de "store" festene er på søndager! søndag morra var planen å ha en skikkelig lekseøkt. men vi rekker ikke mer enn å åpne bøkene våre føre katrines mobil vibrerer. katrine får melding av Hanne som er blitt invitert på Poolparty og lurer på om vi vil være med. Poolparty, gjett om vi er med da? vi løper opp på bade, får barbert leggene, på med bikini og sommerkjole, pakker med grillmat og saft og setter nesen ned mot Hanne. det er kjempe varmt, perfekt dag for poolparty! det er 4 spente jenter som står langs veien å venter på at de skal bli plukket opp. 2 blodharry litt lubbne gutter som har tatt på seg litt formye parfyme kommer ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise August 29th 2009

onsdag morra ringer kine " hei sandra, skal vi reise til byron bay i morra?" joda jeg var lett med på dagstur ned dit. for de som kjenner kine veit at hun er en utrolig treg person, særlig i forhold til meg som er super effektiv når det kommer til det meste. så da hun sa at vi skulle reise avgårde tidlig visste jeg at det hvertfall ikke blei før 11 tiden utpå ettermiddagen. derfor sto jeg opp tidlig, stakk bort til noen kompiser i 7 tiden, hadde en kopp morra kaffe og dro ut for å surfe. for dere som tror at surfing er enkelt, tar dere VELDIG feil. denne morran fikk jeg ingen bølger, andrew og antto bare lo. hehe, men godt å bare komme seg ut i vannet. jeg og kine kom oss ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise August 9th 2009

er en liten stund siden vi har fått blogga, skal prøve å bli litt flinkere. dette var første ordentlige skoleuka vi hadde. det har gått kjempe greit og vi har allerede startet gruppearbeid i flere av timene. alle er rimlig fornøyde og trives veldig bra. Kahan (stinky) har fått utvidet sine sosiale antenner og katrine har holdt foredrag foran hele klassen om sosial enterprize, ellers så har vi blitt drit gode til å presentere oss og fortelle hvor vi kommer fra. (noen en må gjøre i hver tutorial, det beste er at du får karakter på det! haha) camilla, fabian og simen har nesten alle timene sammen, mens for oss er alt nytt. litt skummelt, men det har gått bra! uka har gått med til skole, trening og skole igjen. simen har fått ny hårsveis, fabian ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise July 30th 2009

da var første skoleuke over for oss. det har vært utrolig kjekt. katrine var bare helt i 100 etter første forelesing, det var akkurat dette ho hadde lyst til å studere. senere på dagen hadde ho tutoriale, det er en time hvor klassen blir delt opp i mindre klasser, hvor forelesningen blir diskutert og en jobber sammen i grupper. siden det var første tut så var det bli kjent opplegg. katrine blei kjent med flere og bare svevde etterpå. dagen etter var det samme opplegg med tut og forelsening. desverre var ikke denne dagen like vellykket. ho ender med å måtte tilbringe hele tut sammen med en tjukk, illeluktene fyr med navn kaan. han var svært uintressert i alt, og når de skulle ha en diskusjon så skrev han bare "whatever" på arket sitt. katrine var ... read more
Photo 2
Photo 3
Photo 4

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise July 24th 2009

i dag våknet jeg tidlig av at katrine gikk på do. etter en liten prat så tok jeg meg en jogge tur på stranden. kl var ikke åtte en gang. på vegen ned til stranden løper en igjennom en park. der er det kjempe mange vakre fugler. påfugler, noen store hvite noen med spisse nebb. de er så fine. på stranden er det mye liv, det mange som er ute å jogger eller går seg en tur føre jobb. da jeg kommer hjem, er katrine i full gang med å steke honning pannekaker. digg frokost! denne uka har vi brukt til å fikse litt i huset. vi har fått på plass hvitvarer, vi har fått tv men det mangler fortsatt en del møbler. vi har vært på kino å sett harry potter, og vært noen timer ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise July 21st 2009

Surfers Paradise ist ein Vorort der Stadt Gold Coastist und is bekannt für seine hohen Appartement-Gebäude sowie seine weitläufigen Sandstrände.... read more

Tot: 0.096s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 55; dbt: 0.0502s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb