første skoleuke

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise
July 30th 2009
Published: July 30th 2009

da var første skoleuke over for oss. det har vært utrolig kjekt. katrine var bare helt i 100 etter første forelesing, det var akkurat dette ho hadde lyst til å studere. senere på dagen hadde ho tutoriale, det er en time hvor klassen blir delt opp i mindre klasser, hvor forelesningen blir diskutert og en jobber sammen i grupper. siden det var første tut så var det bli kjent opplegg. katrine blei kjent med flere og bare svevde etterpå. dagen etter var det samme opplegg med tut og forelsening. desverre var ikke denne dagen like vellykket. ho ender med å måtte tilbringe hele tut sammen med en tjukk, illeluktene fyr med navn kaan. han var svært uintressert i alt, og når de skulle ha en diskusjon så skrev han bare "whatever" på arket sitt. katrine var grisesinna. det hjalp ikke stort at ho blir valgt ut til å holde foredrag om noe ho ikke helt skjønnte foran hele klassen neste tirsdag. ho fikk ut all aggreasjonen på bodypump på kvelden. er så stive nå at vi nesten ikke klarer å gå. men en liten opptur at Camilla og fabian hadde laget muffins til oss da vi kom hjem, de hadde også tat en sniktur til ikea og handle resten av møblene vi trengte. har blitt kjempe fint her nå.

jeg har bare hatt forelesing, skal ikke ha tut føre neste uke, heldigvis... hehe. faga virker kjempe spennende, lærerene er dyktige og engasjerte. skal ha presentasjon i flere av faga, det kan bli spennende.. gruer meg litt, men det er jo noe alle skal igjennom. men har blitt kjent med flere, desverre høres det ut som det bare er svensker og nordmenn i klassene mine, men vi holder oss heldigvis til engelsk.

i går kom simen. gjett om fabian var i hundre. endelig en gutt til. i går skulle vi feire med pizza og ett par øl, en bitte liten innflytningsfest som endte med en liten katastrofe. den ene pizzaen (som fabian og camilla lagde) var så tynn som ei flis og det endte med at den ramlet igjennom sprinklen på rista den lå på. pizzabunnen var like flat som et papirark med store hull. den andre pizzaen som vi lagde, fikk dermed extra fyll, i å med at den sto under den andre. vi hadde desverre ikke no bakepapir, så pizzabunnen blei helt svart... tror vi trenger å øve oss litt mer på kjøkkene. simen bare lo, og camilla skylte på fabian. alt var egentlig bare super morrsomt.
Nå har gutta reist for å surfe, camilla er på joggetur og vi sitter å har frukost. katrine har allerede vært på skolen og hatt nok en vellykka forelesing.

i kveld er vi invitert på MacGyver party hos noen finner. gjett om vi stiller da 😊

Tot: 0.044s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0258s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb