macgyver, finsker og helg

Oceania » Australia » Queensland » Gold Coast » Surfers Paradise
August 2nd 2009
Published: August 2nd 2009

vi har som sagt aldri vært på noe macgyver party før, og heller ikke noe som ligner på det. så vi var litt usikre på om vi skulle kle oss ut som han eller hva vi skulle. men vi husker fortsatt "skrekk" historien som pappa har fortalt oss, om jentene som kledde seg ut som pippi, fordi di trodde de skulle på karnoval. karnovalet hadde blitt avslyst, noe di ikke hadde fått med seg, resten av historien sier seg selv.. så vi valgte og gå vanlig kledd, noe vi er veldig glade for i etter tid!! for dette var ikke noe utkledningsparty!
vi tok bussen til byen der en storfornøyd sari møter oss. skravla går i ett, og vi ser framtil og bli kjent med nye folk. men smilet forsvinner fort da sari forteller at det er ikke bare en episode av macgyver vi skal se, men en 15 timer lang sesong! tanken på og trekke meg slo meg med det samme. men tenkte jeg skulle gi det en sjanse, noe jeg er glad for. da vi kom stampende inn i leligheten, satt det 10 fornøyde gutter der, vi var nemelig de eneste jenten som hadde kommet! overtallet av finser var helt klart, men det var og en ole fra norge der, en tysker og en fra østerrike! vi blei presentert for reglende i en fart, og dermed var vi i gang! heldigvis holdt det med en episode av macgyver før skravla overdøvde både teamsong og gamle jomfruer i nød! det blei en stor artet kveld! skeptisken til finske folk forsvant fort. for dette var en artig gjeng, tiden gikk fort så da vi endelig kom oss på byen var det nete stengt! vi rekker ett par svingomer på diverse dansegolv før vi takker for oss og setter nesa hjemmover! vi fikk taki en taxi og kom oss hjem.
dagen etter på hadde hele gjengen fri. simen, meg og sandra tok turen til ikea, var fortsatt ett par ting som ikke hadde blitt strøket ut av lista. etter 4 timer på ikea hadde vi fått vår dose og dro hjem. hjemme møtte vi to veldig fornøye personer, fabian viste stolt fram sitt nye selvmalte maleri av ett surfebrett og camilla var i full gang med og male ett anna kunstverk!

lørdagmorgen dro camilla og fabian til nusa. jeg og sandra blei igjen for og gjøre litt skolearbeid. en annen som og blei hjemme den dagen var simen. han hadde nemlig vært ute, og var særdeles sliten. simen ville fiske og jeg og sandra var klare for og bruke våre "kunstriskeevner" til og lage noe veggpynt. så vi dro til k-mark og shoppa maling, fiskeutstyr og dartspill! kunstverka blei utmerket fine, jeg derimot måtte stå i dusjen i 1 time etter på. tror det var mer maling på meg enn på bildene.
simen hadde ikke bare vært ute og møtt gamle venner. han hadde i all sin gledesrus invitert alle de gamle vennen hjem til oss på vors. nok en gang måtte hælene flekkes fram og finstasen på! kameratene til simen viste seg og være en arti gjeng, og da var kvelden allerede lagt til også dette kom til å bli nok en begivenhetsrik kveld. etter og ha vært innom samtlige puber ente vi opp på en der det var liveband!! vi rocka dansegolvet til di grader! fabian som daseløve nr 1 med simen rett i ryggen, lagde etter så bra show at solisten i bandet, kom ned etter konserten og takka for engasjamentet! da beina følets ut som to lodd, var det på tide og hjemme. vår lille "familie" på 5 satt kursen hjem, der simen hadde en liten badeoppvisning, før vi la oss. alle svært fornøyde med kvelden!

i dag har vi jentene loggi pal på verandaen og lest skole og solt oss. gutta tok seg en surfetur. overaskende nok, tar alle en svært tidlig kveld i dag 😊

Tot: 0.131s; Tpl: 0.013s; cc: 15; qc: 72; dbt: 0.072s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb