back to byron bay and sunday in surfers


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay
July 26th 2009
Published: July 26th 2009
Edit Blog Post

selv om vi bare hadde vært under 1. time i byron bay fristet det til igjentagelse! jeg våknet tidlig lørdags morran av at fredrikke (ei norsk veninne) ringte å spurte om ikke vi skulle reise ned til byron bay. jeg var kjempe gira og fikk vekket katrine og camilla. etter frukost, pakket vi med oss flis teppene fra ikea og toalettveskene. for hva kvelden kunne bringe var det ingen som visste. en ting var sikkert og det var at det fantes ikke ett eneste ledig hostell eller hotell rom i byron og det var minst 20 000 festivalstemte mennesker der nede. vi sa hade til Fabia som dro for å surfe, satte oss i bilen og hentet fredrikke og veronika. denne gangen så hadde vi tatt med oss antenne til ipoden, men som sefølgelig funket utrolig dårlig. men det var en livlig gjeng som satt trøkka sammen i baksete på den lille toyotan min. etter litt over en time, ett nesten crash og kilometer med festivalstemte mennesker annkom vi byron bay. det var enda tidlig på dagen, men vi gikk opp på dene ene pubben hvor det var stappa med festglade mennesker dagen før. til vår skuffelse var det ikke like fullt i dag, men vi satte oss ned og tok en pils i sola. dagen i byron gikk med til vindusshopping, kafebesøk og øl. solnedgangen var helt fantastisk her, må bare oppleves.

vi endte på beach hotell, en urtolig koslig og stort utested/resturant. her blei vi sittende i flere timer og kom i prat med flere australiener. siden ting var veldig usikkert om vi fikk soveplass eller om vi ville hjem, så holdt jeg meg edru. vi hadde ett par bekjente som var på festivalen, men sjansen var minimal på at vi kom til å støte på de eller at de ville huske visst vi gjorde en avtale. godt var det at jeg holdt meg edru for da det blei midnatt var det en temmlig slite gjeng som var veldig klare for nattmat og en god seng å sove i. enda kl var over 12, var det ikke mange mennesker ute. så vi satte oss i bilen for å kjøre hjem. da møtte vi hele festivalen. vi paserte nok 15000 drita fulle, rusa mennesker som var klare for å innta byen. vi tenkte jaja, bedre timing neste gang.

i dag har vi gått en lang tur og katrine har testet de nye joggeskoa sin sammen med camilla. fabian har vært å surfa og måtte ha nødhjelp av meg for bilen nektet å starte. tror jeg må bety lykke for etter 2 timer venting, så dukker jeg opp og bilen starter.. hmm merklig.

jaja, i kveld skal vi bake muffins, se film og kose oss. det er også første skoledag i morra. vi er utrolig spente!


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement



Tot: 0.132s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 72; dbt: 0.0789s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb