Blogs from Québec City, Quebec, Canada, North America - page 3

North America » Canada » Quebec » Québec City June 8th 2017

Vandaag verjaar ik, Julie zingt me nog een lokaal verjaardagsliedje. Daar we elkaar slechts een aantal dagen kennen, groeide er toch al een hechte band. Dit maakt het afscheid niet makkelijk. Om Quebec te bereiken volg ik het netwerk van de Routes Vertes. Ik neem de kortste, maar niet de mooiste bleek later, langs de Sint Laurence Rivier. Na een tijdje kan ik de stadsjungle langs relatief goede fietspaden verlaten. Ik maak goede vooruitgang tot blijkt dat een brug die ik over moet is afgesloten voor fietsers. Dit maakt dat ik een hele omweg moet maken. De volgende brug komt voorbij de geplande camping uit wat maakt dat ik nog een stukje terug moet. Net voor men aankomst, passeer ik een frituur en beslis ik dat het tijd is voor een verjaardagssnack. Een verkeerde keuze blijkt, ... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City June 5th 2017

Arrived at Camping Transit in Levis Quebec, just outside Quebec City. Another cold and windy day. We looked at forecast and much warmer weather ahead of us. As we drove along the St Lawrence seaway there was an amazing bike path. So far our trip is all travel days. On our return trip we will be spending 4 nights here and look forward to some biking and seeing Quebec City.... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City May 29th 2017

I never realized. The US got the mountains of New York and Vermont, Canada got the flat rich farmland in the valley south of the St Lawrence. So flat. After entering Canada, I skirted the slight elevation of Mont Real, and then rode the absolutely flat farmland until the hills of Quebec city, three hours later. Its interesting if you get the Michelin map of Quebec. It opens to show Southern Quebec, the Maritime Provinces, and Northern New York, Vermont and Maine, exactly the land claimed by Champlain and his successors for New France, until they gave it up in the treaty of Paris in 1763 at end of the French and Indian War. That war is all you hear about when you visit Quebec. The epic battle on the Plains of Abraham in 1759, where ... read more
Both Montcalm and Wolfe honored on the same monument
Chateau Frontenace
Beautiful wide boardwalk high above the river

North America » Canada » Quebec » Québec City December 28th 2016

Voici des photos de notre voyage en Chine du 2 au 22 novembre 2016... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City November 21st 2016

Geo: 46.8266, -71.3024 On part assez tôt car on a beaucoup de transport pour se rendre à l'aéroport de Newark. Le taxi, le train et finalement le air train! Notre vol est à 10 heures. Tout se passe très bien jusqu'à l'arrivée à l'aéroport. Je suspectais qu'on aurais de la difficulté à faire valoir notre point pour ne pas repayer à nouveau pour nos bagages. C'est encore pire que je pensais! Malgré ma mauvaise humeur, on me menace de ne pas me laisser entrer dans l'avion si je ne paie pas à nouveau pour mes bagages. On me donne comme argument que c'est mon choix de rester une nuit de plus... C'est du vrai vol. En revenant je vais faire opposition à ma compagnie de carte de crédit et plus jamais je ne vais reprendre united! ... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City October 28th 2016

Arrivés à Québec et rapidement nous retrouvons Thorgal et son char, en direction de la patinoire de Quebec"Videotron" pour suivre "la game"(le match) avec sa blonde Vanessa. Petite soirée qui nous met directement dans l'ambiance, avec une victoire à la clé pour les jeunes québécois, "la fin de semaine" ne pouvait mieux commencer... Nous poursuivons la soirée par une visite de la ville "by night". Les éclairages, les rues étroites et les petites places donnent des aires de décors de théâtre. Le lendemain nous partons pour sortir de Québec, et découvrir les campagnes voisines avec les magnifiques couleurs de l'Automne le long du Saint Laurent. Nous nous arrêtons le midi dans une micro brasserie du petit village Baie Saint-Paul où nous dégusterons la meilleure poutine du début de voyage. Sur la route, c'est l'occasion de voir ... read more
Petit Champlain
Rue des artistes

North America » Canada » Quebec » Québec City October 16th 2016

We awoke after completion of our first leg on our journey to New York City. Our taxi cab driver for our tour around Montreal had said that just two weeks earlier it had still been warm in Canada, and the weather had suddenly turned cold. This was great news for leaf peepers doing a cruise at this time. Sharon had tried to do some pre-trip research and concluded that the weather had already changed and that we might be lucky to catch the tail-end of the color changing season. But as our fortune would have it, this last part of October cruise might be just perfect. The Cruise Director Michael had hinted as much last night during his intro to the Show. So we had high hopes as we woke a bit late. We were getting ... read more
Roof being Coppered
Park with some of the many Halloween Decorations they had all around the city
Rotterdam docked below the view point

North America » Canada » Quebec » Québec City September 14th 2016

Zaterdag 10 december - Québec City Eindelijk weekend, maar geen tijd om uit te slapen. Vroeg uit de veren voor een trip naar Québec City. We so excited! (~Rebecca Black~) Vertrekken vanop rue Peel, waar ik een HMV passeer (en mijn bankrekening een lichte paniekaanval krijgt). Onze gids is Marcus. Een jonge, losse Canadese pee, die een ware talenknobbel verstopt onder een kenmerkende pet. Een mooie troef voor een gids, de talenkennis is ook mooi meegenomen. Voor hem is alles (maar echt àlles) romantisch, vandaar de naam IKO Romantic Tours. Hij vroeg me voor het instappen of het voor een Belg ver is om drie uur te moeten rijden. Mijn antwoord vond hij goed genoeg om toe te voegen aan zijn introductie: "Okay people, we are going to drive for three hours, which is actually through ... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City August 24th 2016

Bonjour à tous, C'est avec un gros soulagement qu'en début d'après midi je suis passé sous le panneau disant "Bienvenue au Québec". Je ne me souhaitais pas, mais à partir de ce moment là un problème, était plus facile à régler, déjà par la langue, je parle assez le "québécois. Au Québec la conduite est plus civilisée que les derniers États que je viens de traverser. La vitesse est réglementée à 100kmh, avec une tolérance d'un petit 20 kmh au-dessus. Mais 760 km ça reste long quand même. Le moment le plus agréable de la journée, a été lorsque j'ai retrouvé mes amis, et avec un verre de blanc bien frais. Ce soir c'est un bon souper qui nous attend, et je crois avec des vins de choix. Comme d'habitude dans cette maison. Pas de photos ... read more

North America » Canada » Quebec » Québec City August 20th 2016

Quebec City 18 to 20 August 2016 We think that Quebec City is one of the loveliest old town in North America. Despite the summer holidays in Canada, the streets weren’t over-crowded and the roads were pretty good. Our hotel was about 15kms out from the walled Old Town but parking was excellent, thanks to the advice of the receptionist at our hotel. Both days we parked in a multi-story park in Place DÝouville, just outside Porte (meaning ‘gate’) St-Jean. Arriving in the city later in the afternoon, we went into the Old Town to see the lights. On the way we drove through Parc des Champs-de-Bataille where a lot of military memorabilia was used for hard-scaping. As soon as we parked and walked through the old gate we were amongst the restaurant set. Down the ... read more
Sheryl enjoying a red in Quebec City
Waterside at night Quebec City
Fairmont Le Chateau Frontenac Old Town Quebec City (23)

Tot: 2.482s; Tpl: 0.043s; cc: 5; qc: 92; dbt: 0.0825s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 2; ; mem: 1.5mb