Blogs from Middle East - page 1213

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul May 11th 2005

After a few great days at Selcuk, it was time to move on the capital city, Istanbul. Getting from Selcuk to Istanbul involved an overnight bus journey. Now we've seen all kinds of buses on our trips, and have come to loath them. In fact, I loath all overland journeys. And now I can add sea journeys and air journeys as well. Which either means that we will never leave Australia again or I'll have to focus on arriving rather than the trip there :) But we had heard great things about the buses in Turkey. Comfortable, stewards who wait on you hand and foot, as many drinks as you like, when you like. So wasn't feeling that bad about it... We met up with an English couple at the bustop, who had also had great ... read more

Geo: 41.0245, 28.9881 GUN 7 GUNLERDEN ÇARŞAMBA Nasıl olsa sonu gelmeyecek mi ? Her güzel şey gibi bitmeyecek mi ? Evet her güzel şey gibi bu Güney Doğu Anadolu gezimiz sona erdi. Antep'ten uçağımıza binip Istanbul'umuza döndük. Seyahati yapacaklara önerilerim şöyle: Bu seyahatte bilerek ve isteyerek Diyarbakır ve Antakya'dan vazgeçilmiştir. Aslında bu turu yapacakların bu iki kenti kesinlikle programa almalarında yarar vardır. Uçakla gidecekler geziye Antakya'dan başlayarak Diyarbakır'da bitirebilirler. Ve ya Aksini yapıp Diyarbakır'dan başlayarak Antakya'da bitirmek mümkün.. Çok yer gezmek fırsatım oldu ama tarih'le lezzet'in bu denli at başı gittiği başka bir yer bulmanız bana göre mümkün değil..Denemesi bedava ... ( değil ama denemeğe değer) gelecek seyahatlerde buluşmak üzere ...... read more

Geo: 41.0245, 28.9881 SEYAHATİN ÖZETİ: 1 ÜLKE :TÜRKİYE 6 ŞEHİR : GAZİANTEP ( 2 ) ZEUGMA HALFETİ BİRECİK URFA MARDİN YOLCULUK İstanbul, Türkiye Gaziantep, UÇAK Belkıs Mahallesi, Nizip/Gaziantep, ZEUGMA OTOBÜS Halfeti, Şanlıurfa, Türkiye OTOBÜS Birecik, Şanlıurfa, Türkiye OTOBÜS Urfa, Şanlıurfa Merkez/Şanlıurfa, Türkiye OTOBÜS Mardin, Türkiye OTOBÜS Gaziantep, Türkiye OTOBÜS İstanbul, Türkiye UÇAK GÜN:7 YAKLAŞIK : 2300 KM YOL Meraklısına seyahatimizin haritasını sunuyorum ... sec... read more
GDA AYRINTI

Middle East » Israel » North District » Nazareth May 10th 2005

Its Tuesday morning, I just finished my morning run, sitting in the amazing house I'm going to live in for the next 10 years. I feel lucky, I feel at home. I brought my self to the situation where I couldn't ever hope to be. And I'm feeling ready and fit to stand the challenges that are yet to come and I know I will enjoy them no matter where they will take me. I've got so much to write about the last few days. I'm living in Nazareth, I met tons of new people, I'm founding the Israel Trail Association, My "to do list" is as long as this blog, and I'm feeling standing in a flood of energy, ideas and creativity. I don't have much time now but I must write about the idea ... read more

Middle East » Turkey May 10th 2005

Sorry for the short entries, but I'm new here and pressed for time right now.... read more
Turkey 5
Troja
Turkey

Geo: 37.0749, 37.3875 GUN 6 GUNLERDEN SALI Artık yola çıkma ve geri dönme zamanı geldi. Kızıltepe,Viranşehir ( aslında hiç viran değildir) Urfa üzerinden Gaziantep ' e döndük... Kafilemiz yolda neşeli fakat yorgundu Yolculuk sonuna doğru uyuklayanların adedinde artış kaydedildi. Antep 'e vardık biraz toparlandık ve Antep 'in önemli yemek mabedlerinden biri olan İmam Çağdaş' a gittik. İmam çağdaş Uzun çarşı 49 numara'da 1887'den beri bu işi yapıyor. Antep'e yaptığım tüm ziyaretlerde mutlaka ziyaret ettiğim bir lokantadır. İmam çağdaş bir efsanedir.. Herkes bilir ama yine de adres şöyle : http://www.imamcagdas.com/ Oradan çarşıya geçtik. Çeşit zenginliği başınızı döndürebilir. Şam fıstığı,Baklava,her türlü salça,baharat 'ın... read more
İmam çağdaş
baklava
kebap

Middle East » Turkey May 9th 2005

I had been really looking forward to Turkey. Every traveller we had come across had waxed lyrical about how wonderful turkey was, how friendly everyone was, how the Turkish men would give you lots of camels in exchange for your wife.. sounded blissful really!! The flip side was the fact that the day before we entered Turkey, the Australian government upgraded the warnings - "avoid unnecessary travel into Turkey... terrorists targeting tourists... chance of terrorist attacks imminent" - so we were slightly apprehensive as well!! But we figured that there would always be these kind of problems, and really, you had to just take your chances and trust God to look after us in spite of our stupidity. I'm sure there's some kind of wisdom problem there... Turkey is a bit like it's namesake. Big, fat, ... read more
More roman stuff
The library
Toilets

Geo: 37.3172, 40.7382 GUN 5 GUNLERDEN PAZARTESİ Harika bir kahvaltı sonrasında sırada Mardin Müzesi var... Benim gençliğimde Mardin müzesi çelimsiz bir iki eseri sergileyen sönük bir müze idi. Şimdiki ziyaretimde Mardin müzesi bu denli tarih zengini bir yöreden nihayet nasibini aldı. Mardin Müzesinde, Eski Tunç, Orta Tunç, Geç Tunç, İlk Demir Çağı, Assur, Urartu, Pers, Roma, Bizans, Selçuklu, Artuklu ve Osmanlı devirlerine ait seramikler, damga ve silindir mühürler, sikkeler, kandiller, figürinler, gözyaşı şişeleri, takılar ve vazolar sergilenmektedir. Müzede arkeoloji ve etnografya sergi salonları, kütüphane, konferans ve dinlenme salonları yer almaktadır. Bunların bir iki tanesi ile avrupa müzeleri "sansasyon " yaratır ama bizde sıram sıram yatıyorlar... Bizi gezdiren görevli hanımefendi'nin... read more
mardin
kirklar klisesi
Kirklar klisesi

Geo: 37.3172, 40.7382 GUN 4 GUNLERDEN PAZAR Sabah güzel bir kahvaltı biraz çarşı içinde dolaşıp eski günleri yad etme... İsotçuları ziyaret .... Fazla açılmadan otele dondüm ve Mardin 'e doğru yola çktık. Mardin' e ilk gelişim 1968 yılı... Diyarbakırdan yola çıkıp Mardin'e vardığımda güneş batıyordu. Söylemeğe gerek yok ki yol diye bir şey yoktu ... çakıl üzerinde Anadolum coşuyor ve aka, kaya geldiydim. Güneş Mardin'in tepesinden alçalırken taaa o zaman şehre aşık olduydum... Mardin Mardin ilinin merkezi olan şehirdir. Mardin, mimari, etnografik, arkeolojik, tarihi ve görsel değerleri ile zamanın durduğu izlenimini veren Güneydoğunun şiirsel kentlerinden biridir. Mardin'de, farklı dini inanışlar paralelinde, sanatsal açıdan da ... read more
oradayim
mardin

Geo: 37.0472, 37.8751 GUN 3 GUNLERDEN CUMARTESI Sabah, mükellef bir kahvaltı çektik . Çok uzun süredir öyle çoluk çocuk kahvaltı etmemiştik. Salondaki neşeli çocukları gördükçe keyfim yerine geldi. Bugün Zeugma'ya gideceğiz. Gaziantep İli, Nizip İlçesi'nin 10 km. doğusundaki Belkıs Köyü'nde, Fırat Irmağı kıyısında, Zeugma Antik Kenti bulunmaktadır. Tarih öncesi çağlardan beri kesintisiz iskan gösteren bu yerleşimin önemi, Fırat Irmağı'nın en kolay geçit verdiği iki noktadan birisinde olmasıdır. Zaten "Zeugma" adı da "köprübaşı" veya "geçit yeri" gibi bir anlam taşımaktadır. Günümüzde, üzerinde fıstık ağaçlı yetişmiş bulunan, 3-4 metre kalınlığında toprak tabakasıyla örtülüdür. Yaklaşık 20 bin dönümlük bir arazi üzerine kurulmuş olan bu antik kentin 1/3'ü, su tutulması Ekim 2000'de tamamlanacak olan Bi... read more
zeugma
Ayse Zeugma da
bir arada

Tot: 0.205s; Tpl: 0.006s; cc: 13; qc: 71; dbt: 0.0815s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb