Blogs from Middle East - page 1212

Middle East » Turkey May 9th 2005

I had been really looking forward to Turkey. Every traveller we had come across had waxed lyrical about how wonderful turkey was, how friendly everyone was, how the Turkish men would give you lots of camels in exchange for your wife.. sounded blissful really!! The flip side was the fact that the day before we entered Turkey, the Australian government upgraded the warnings - "avoid unnecessary travel into Turkey... terrorists targeting tourists... chance of terrorist attacks imminent" - so we were slightly apprehensive as well!! But we figured that there would always be these kind of problems, and really, you had to just take your chances and trust God to look after us in spite of our stupidity. I'm sure there's some kind of wisdom problem there... Turkey is a bit like it's namesake. Big, fat, ... read more
More roman stuff
The library
Toilets

Geo: 37.3172, 40.7382 GUN 5 GUNLERDEN PAZARTESİ Harika bir kahvaltı sonrasında sırada Mardin Müzesi var... Benim gençliğimde Mardin müzesi çelimsiz bir iki eseri sergileyen sönük bir müze idi. Şimdiki ziyaretimde Mardin müzesi bu denli tarih zengini bir yöreden nihayet nasibini aldı. Mardin Müzesinde, Eski Tunç, Orta Tunç, Geç Tunç, İlk Demir Çağı, Assur, Urartu, Pers, Roma, Bizans, Selçuklu, Artuklu ve Osmanlı devirlerine ait seramikler, damga ve silindir mühürler, sikkeler, kandiller, figürinler, gözyaşı şişeleri, takılar ve vazolar sergilenmektedir. Müzede arkeoloji ve etnografya sergi salonları, kütüphane, konferans ve dinlenme salonları yer almaktadır. Bunların bir iki tanesi ile avrupa müzeleri "sansasyon " yaratır ama bizde sıram sıram yatıyorlar... Bizi gezdiren görevli hanımefendi'nin... read more
mardin
kirklar klisesi
Kirklar klisesi

Geo: 37.3172, 40.7382 GUN 4 GUNLERDEN PAZAR Sabah güzel bir kahvaltı biraz çarşı içinde dolaşıp eski günleri yad etme... İsotçuları ziyaret .... Fazla açılmadan otele dondüm ve Mardin 'e doğru yola çktık. Mardin' e ilk gelişim 1968 yılı... Diyarbakırdan yola çıkıp Mardin'e vardığımda güneş batıyordu. Söylemeğe gerek yok ki yol diye bir şey yoktu ... çakıl üzerinde Anadolum coşuyor ve aka, kaya geldiydim. Güneş Mardin'in tepesinden alçalırken taaa o zaman şehre aşık olduydum... Mardin Mardin ilinin merkezi olan şehirdir. Mardin, mimari, etnografik, arkeolojik, tarihi ve görsel değerleri ile zamanın durduğu izlenimini veren Güneydoğunun şiirsel kentlerinden biridir. Mardin'de, farklı dini inanışlar paralelinde, sanatsal açıdan da ... read more
oradayim
mardin

Geo: 37.0472, 37.8751 GUN 3 GUNLERDEN CUMARTESI Sabah, mükellef bir kahvaltı çektik . Çok uzun süredir öyle çoluk çocuk kahvaltı etmemiştik. Salondaki neşeli çocukları gördükçe keyfim yerine geldi. Bugün Zeugma'ya gideceğiz. Gaziantep İli, Nizip İlçesi'nin 10 km. doğusundaki Belkıs Köyü'nde, Fırat Irmağı kıyısında, Zeugma Antik Kenti bulunmaktadır. Tarih öncesi çağlardan beri kesintisiz iskan gösteren bu yerleşimin önemi, Fırat Irmağı'nın en kolay geçit verdiği iki noktadan birisinde olmasıdır. Zaten "Zeugma" adı da "köprübaşı" veya "geçit yeri" gibi bir anlam taşımaktadır. Günümüzde, üzerinde fıstık ağaçlı yetişmiş bulunan, 3-4 metre kalınlığında toprak tabakasıyla örtülüdür. Yaklaşık 20 bin dönümlük bir arazi üzerine kurulmuş olan bu antik kentin 1/3'ü, su tutulması Ekim 2000'de tamamlanacak olan Bi... read more
zeugma
Ayse Zeugma da
bir arada

Middle East » Turkey » Southeastern Anatolia » Urfa May 7th 2005

Geo: 37.2473, 37.869 GUN 3 GUNLERDEN CUMARTESİ Belkıs'tan sonra yola çıktık hedef Halfeti... Halfeti Şanlıurfa ilinin bir ilçesidir. M.Ö. 855 yılında Asur kralı III. Salmanassar tarafından zapt edildiği zaman Şitamrat adını taşıyordu. Yunanlılar bunu değiştirerek Urima adını vermişlerdir. Süryaniler ise Kal'a Rhomeyta ve Hesna Romaye adlarını kullanmışlardır. Şehir Arapların eline geçtikten sonra Kal'at-ül Rum adı takılmıştır. II. yüzyılda Bizanslıların eline geçince bu kez Romaion Koyla adını almıştır. Kısaca hr önüne gelen adını değiştirmiş... 1280 yılında Beysari komutasındaki Memluk ordusu tarafından kuşatılmış, sonuç alınamayınca şehirdeki Hıristiyan mahalleleri beş gün süre... read more
HALFETI
HALFETI  BALIKLARI
Kara gül (BLACK ROSE)

Middle East » Turkey » Southeastern Anatolia » Urfa May 7th 2005

Geo: 37.0294, 37.9903 GUN 3 GUNLERDEN CUMARTESİ Halfeti'den akarak fırat kıyısından Birecik 'e ulaştık. Birecik, Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Orta Fırat bölümünde Urfa iline bağlı bir ilçe merkezi... Fırat ırmağının sol kıyısı üzerinde , deniz yüzeyinden 340 m yükseklikte kurulmuştur. Evler ırmak boyundaki dar bir düzlükte ve bunun gerisinde yükselen dik bir yamaç üzerine yayılır.( Aix en Province modeli ) Bu yamaç üzerinde bir de kalesi vardır. Fırat, Birecik'in bulunduğu noktadan itibaren aşağıya doğru ufak çapta nehir nakliyatına elverişlidir. Bu sebeple Birecik eskiden beri kara ve nehir ulaşımı arasında bir aktarma yeri olarak önem kazanmıştır. Daha sonraki devirlerde İstanbul-Bağdat demiryolunu Birecik'ten değil de biraz güneyden geçmesi ve kervan ticaretinin eski önemini kaybetmesiyle kasab... read more
birecik kale
kel aynak
Kafesi

Middle East » Turkey » Southeastern Anatolia » Urfa May 7th 2005

Geo: 37.1671, 38.7939 GUN 3 GUNLERDEN CUMARTESİ Birecik'ten Urfa'ya geldiğimizde, artık gün dönüyordu. Otelimiz Edessa, tam balıklı gölün karşısı. Eşyaları bıraktık ve Ayşe'yi koluma takıp koşturarak göle gittik. Aslında adı "göl"... Şanlıurfa, (eski adıyla: Er-Ruha veya Edessa), Türkiye'nin Güneydoğu Anadolu Bölgesinde bulunan bir şehridir. M.Ö. 1000 yıldan beri sürekli olarak meskûn olan kent, yakın döneme kadar Urfa adıyla anılmış,( ben hala Urfa diyorum ) ancak 1984 yılında TBMM kararıyla "Şanlı" ünvanını edinmiştir. Şanlıurfa ilinin merkezidir. Urfa ,müthiş bir mistik havaya sahiptir. Samimi olarak söylüyorum burada kendinizi çok iyi hissedersiniz. İçinizi güzellikler kaplar ...Aynen Kudüs gibi... Urfa, Kur'an, İncil v... read more
baliklar
ulucami
dua sonrasi

Geo: 37.0749, 37.3875 GÜN 2 GÜNLERDEN CUMA Sabah güzel bir kahvaltı. Dostlarım, aramıza yeni katılanlarlar için özel olarak "katmer" yaptırmışlar. Bildiğiniz gibi Antep yemekleri ile ünlü bir ilimiz kendine has çok yemeğin anavatanı adeta.. Katmer bu yörenin önemli tadlarından biri. Diğer illerimizde yapılabilir fakat burada yapılanı tatlıdır. Antep'de sabah kahvaltisi olarak tüketilen hamur tatlısı . Baklava hamuru arkasi görünecek kadar ince acilir, icine toz seker, has kaymak ve ezilmis antep fistigi bol bol eklenir ve katlandiktan sonra firina verilir. Çayla acaip gider ...tüketilmesine doyum olmaz.Bir kolesterol patlaması yaşayabilirsiniz ama sallayın gitsin... Ayşe fazla tatlıcı olmamasına rağmen bayıldı. Kahvaltıdan sonra Kamil Ocak stadının arkasında Gazi... read more
Antep müzesi
müze
ayse palmiyede

Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul May 5th 2005

Geo: 41.0245, 28.9881 GUN 1 GUNLERDEN PERŞEMBE Güney Doğu Anadolu'ya gidiyoruz. Benim kaçıncı gidişim bilemiyorum herhalde 100 ü geçmiştir. Fakat sevgili eşim Ayşe ilk kez gidiyor.Onun buraları görmesini istiyordum. Kısmet bugün imiş. Emekli olduktan sonra eski iş dostlarımla birlikte bir gurup kurduk . Gurubun adı AAA..."Adım Adım Anadolu" gurubu. Amaç eski dostluğumuzu sürderebilmek...ailelerin kaynaşmasını sağlamak... Her dostum farklı yörelerden geliyor ve farklı yöreleri temsil ettiklerinden , yılda bir kez bir dostumuzun yöresinde buluşup hem kültürel gelişimlerle besleniyor hem de yörenin yemeklerini tatma olanağı doğuyor.. Bazı arkadaşlarım buna "gırtlak" gurubu diyor ama kulak asmayınız ... tarih,kültür ve yöre renklerini içimize sindirmeğe çalışıyoruz. Bu yıl hedef: GDA ve Amanos yayının güneyinde kalan ken... read more

Geo: 37.0749, 37.3875 GUN 1 GUNLERDEN PERŞEMBE: Antep havaalanında dostlarımız bizi karşıladı ve doğruca otelimize geçtik. Otelimiz Tuğcan, Antep'in eli yüzü düzgün otellerinden biri. 1994 yılında açıldığından beri Antep ziyaretlerimde genellikle burada kalırım. Çok memnunum . Şehrin, merkezi bir yerinde.. Eskiden kaldığım otelleri kıyaslarsam burası saray sayılır... adresi şöyle : http://www.tugcanhotel.com.tr Antep için ne yazsak az.. Çok ama çok önemli bir şehirdir. Biraz bilgi vereyim. Gaziantep, halk arasındaki eski adıyla Antep, Türkiye'nin Güneydoğu Anadolu Bölgesi ile Akdeniz Bölgesi arasında bulunan aynı adlı ilin merkez şehridir. Güneydoğuda şehir olarak en fazla nüfusu barındırır. ... read more
Gaziler

Tot: 0.392s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 69; dbt: 0.06s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb