Blogs from Zakarpatsky, Ukraine, Europe

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 9th 2017

Rano pobavila fetacka troska ci idem nazad domov do ceska. Divca uplne mimo, nechapem jak taketo volaco moze prezit mimo domova. V penazenke uz len okolo 3€, tak pre istotu zamenenie este 10€, opat lepsi kurz. Zastavka na kapucino so zakuskom v sieti aroma cafe , jednoznacne najhorsia kava a zakusok a samozrejme najdrahsia. Kapucino do papieroveho pohara aspon,ze zachody ciste. Po prichode na bus stanicu c.2 kupeny listok smer nevytsky, mam stastie bus odchadza o 5.min. No bus, marsutka to je. So mnou idu na hrad aj dvaja domaci, tak aspon vim kde mam vystupit. Vystupujem v uplne prtavej dedine., cez most sa dostavam na druhu stranu rieky Uh. Po asfaltke miernym stupanim sa dostavam az k rozostavanemu hotelu. Ovsem ja pokracujem kusok po cervenej, dostavam sa vsak len ku krizu a dalej sa mi ... read more

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 8th 2017

Rano zistene,ze vo vedlajsej izbe spi jedna casnicka. Asi robi za jedlo a strechu nad hlavou. Konecne po dlhom case slnecny, teply den. Ono prakticky uz tu ani nemam co kukat, tak idem teda aspon odlovit vzdialenu kesku. Mam stasite pri Transcarpathian Regional Adminstration sa konaju ukazky sportovych cinnosti zakladnych skol. Deti tu sermuju, jazdia na bicykloch, hraju futbal, basketbal, predvadzaju ukazky juda. Je tu dokonca nachystany aj boxersky ring. Fajn spestrenie pobytu. Pomedzi domy a mini bytovky odlovujem ubohu kesku, ale aspon som vysiel z turistickeho centra. V miestom obchodiku kupujem vodu, ktoru platim v jednej pokladni, 2 tvarohove kolace, ktore musim zaplatit zas v inej pokladni. Vonku na terase to do seba tlacim, kuknem na vedlajsi stol a tam si kolaciky ujko zapija vodkou :) Zastavka na stadione Avanhard, kde bolo vratnikovy c... read more

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 7th 2017

V pohodicke ranny odchod z izby a smer bus stanica mukacevo. Zastavka v pekne vyzerajucej kaviarnicke, objednane kapucino a zakusok. Samozrejme ten mi nedonisli ani na druhe pripomenutie tak na ranajky kupene obdalec forneti. Prvy krat vyuzivam zmenaren, kurz 1€=30,9UAH. Pekne to euro posilnuje resp hrivna oslabuje, ked som vyberal na letisku kurz bol 29,23. Inak co som si vsimol lepsie je zamenit eura nez vyberat z bankomatu resp platit kartou. Jasne,ze su tam rozdieli par centov ale su :) Tu na jedno spytanie listok kupeny v budke a druhe spytanie najdenie spravneho nastupista do dedinky Seredne. V marsutke mi samozrejme nikto listok nekontroloval ale zasa pocitali cestujucich, tak zrejme ak by jeden vystaval prisla by nasledna kontrola. Dost ludi inak nastupovalo kusok od stanice na ulici Yesenina. Fakt len par metrov, neviem ci takto je ... read more

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 6th 2017

Pohodove ranne vstavanie, dojedenie proviantu, rozlucka s domacim a pesibusom na zel.stanicu. Tu mensi sok pri kupe listka, na kalkulacke mi ukazuje cislo 1710, kukam na nu,sak to je volako vela, potom z nej vypadne,ze sedemnast. No zabudla dat desatinu ciarku na kalkulacke alebo som ju tam nevidel. Prvy dosol spaci vlak z odesy, na ten som si ale listok nekupil, kupil som na klasicky co ide z lvova. Odchod teda 10/18. Kedze mam miestenku (nevim ci to davaju automaticky) sadam do svojho vagonu a na svoje miesto. Vagon v usporiadani 6+6 je poloprazdny. Dokonca mi nekukaju ani listok. Okolie fajn, hore ale opat pod mrakom. Vystupujem na konecnej v mukaceve. Moje kroky vedu na tunajsi hrad. Cestou rozmyslam kde co ocuram, treba si znackovat svoje uzemie predsa :) Velmi vela ciest je tu vykladanych macacimi ... read more

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 5th 2017

Na turu vyrazam nieco pred 8/00. Podla predpovedi by malo byt zatiahnute, zima a dazd by sa mal objavit az poobede, to by som teoreticky uz mohol byt nazad na izbe. V dedinke nabieham do prveho magazinu co som zbadal i ked obdalec bol klasicky supermarket. Nakupujem proviant na cestu a moze sa vyrazit. Zvlastnost resp normalna vec zrejme na dedinach bola absencia kalkulacky resp kasy. Babuska mi to pekne vypocitala este na starom gulickovom pocitadle. Vau, dalsi zazitek :) Pri zel.stanici stare babky predavali cerstve mlieko a ine domace vyrobky. Napajam sa na cervenu znacku, ktoru obcas skontrolujem cez appku mapy.cz kde su vyznacene turisticke trasy. Zatial to sedi. V dalsej zalohe mam este gpx subor z wikilocu ale ten je fakt len ako zaloha. Cestou streta... read more

Europe » Ukraine » Zakarpatsky September 4th 2017

Rano uplne nahovno, moc nevyspaty a venku dazd. Presuvam sa na stanicu elektriciek (lokalny vlak, nie klasicka elektricka). Kupujem listok na 9/06, caka ma cca 4,5hod na drevenej lavici ale co,treba to skusit. Po nakupe listka smer stretko. Podnik je este zatvoreny, cs nikde, rozmyslam ci som vlastne na spravnom mieste, obieham prilahle putiky, snazim sa napojit na freewifi resp snazim sa rozbehnut surfroam. Nic sa nedari. Stretko bolo naplanovane na 8/00, 8/30 to teda balim a cakam v cakarni. To aj neake podivne individua a smradecek ale hlavne je tu sucho a teplo. 8/50 nastup do elektricky, kde sa mi podarilo rozchodit surfroam. Stara sprava na facebooku od cs, bude meskat 10.min, odpisujem,ze som cakal do 8/30 a jej nikde, odpoved ma prekvapila, sedela tam uz od 8/15. Kurva bol som uplne v inom kafecku. ... read more

Europe » Ukraine » Zakarpatsky November 15th 2013

After my first trip in Ukraine in Kyiv, I felt that I needed to see more of this country, which was so different from all the other countries that I had visited until then. Asia was different for me but I was expecting it to be different. On the contrary, when I visited Ukraine I was not expecting it. For that reason and because I was missing my Ukrainian friends, when I found a really cheap flight ticket to Kyiv, I booked it directly and that time, I stayed 10 days there, so I could travel to other places in the country and meet my friends again. Thanks to my great friends Nastya and Sasha who planned everything for the 2 weekends that we could spend together there exploring the country, I got a very good ... read more
View from bus
Our nice house
Castle

Tot: 0.084s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0241s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb