10.den - Volovets (tura)


Advertisement
Ukraine's flag
Europe » Ukraine » Zakarpatsky
September 5th 2017
Published: September 27th 2017
Edit Blog Post

Na turu vyrazam nieco pred 8/00. Podla predpovedi by malo byt zatiahnute, zima a dazd by sa mal objavit az poobede, to by som teoreticky uz mohol byt nazad na izbe.

V dedinke nabieham do prveho magazinu co som zbadal i ked obdalec bol klasicky supermarket.

Nakupujem proviant na cestu a moze sa vyrazit.

Zvlastnost resp normalna vec zrejme na dedinach bola absencia kalkulacky resp kasy. Babuska mi to pekne vypocitala este na starom gulickovom pocitadle. Vau, dalsi zazitek 😊

Pri zel.stanici stare babky predavali cerstve mlieko a ine domace vyrobky.

Napajam sa na cervenu znacku, ktoru obcas skontrolujem cez appku mapy.cz kde su vyznacene turisticke trasy. Zatial to sedi. V dalsej zalohe mam este gpx subor z wikilocu ale ten je fakt len ako zaloha.

Cestou stretavam pastiera co zenie na pastvu kozy, kravu. To spociatku vysvetluje aj dost zaminovany chodnik.

Dostavam sa na kopcek na dedinou, zacinaju sa mi otvarat pekne vyhlady na celu dedinu, vzadu hory, z ktorych sa odparuje vlhkost.

Mensie zavahanie pri provizornom futbalovom ihrisku ale je tu nastastie chlapik tak ten ma spravne smeruje na vrch Цицька (1219m, nazov skopirovany z mapy.cz, ci to ozaj tak je neviem neviem).

Este posledny pastiery a uz som na turu sam.

Luky, strieda krute stupanie, velka skoda,ze nemam turisticke topanky ale len obycajne mestske vychadzkove topanecky. Vsade je mokro, sem tam blato. Priroda uzasna.

Konecne po dlhej dobe stretavam prvych ludi. Starsi par, zrejme planuju dlhy prechod, maju fakt mega batohy.

Ako idem stale vyssie a vyssie, je zimsie a zimsie a krajsie vyhlady.

Prvy kopec zdolany, zdobi ho kriz.

Vietor silnie, pokracujem miernym stupanim na vrch Temnatyk (1343m).

Strasna zima a strasne silny vietor. Z poslednych sil lepim trnavsku nalepku a uzaj klesam do nizsej polohy. Viditelnost neakych 20m.

Zmrznutymi prstami sa logujem do kesky a uz fakt rychlo prec.

Ako postopne klesam cca po 200m vietor ustava a vykuje slniecko. Konecne, teplo.

Fajn pocasie ma prakticky sprevadza az do dediny.

Temnatyk vsak stale zahaleny v hmle.

Na vrchu Plaj (1323m) sa nachadza vysielac a meteostanica. je tu aj varovanie o lavinach. Budova je obyvana, prave tu umyvaju okna.

Vyhlad neskutocny.

Menim plany, povodne som chcel ist az na vrch Veliky vrch (1598m) ale nemam na to oblecenie i ked tu je slnecno, nechcem dopadnut ako na temnatyku.

Napajam sa na zltu znacku (v mapy.cz nieje zaznacena) a zacina klesanie do dediny.

Najskor mierne a potom strasne prudke klesanie az k neakej starej rozbitej budove Сироварня (opat mapy.cz ale fakt taketo nazvy to sa mi volako nezda).

Co sa tyka cistoty, na niektorych miestach hotove skladky bordelu. Ok nie moc velke ale dost na to,ze je to v prirode.

Ako sa blizim k dedine zacinam stretavat aj dalsich turistov resp cyklistov.

Chodnik vydlazdeny bombami ma vedie pomedzi pastviny, sem tam stoch slamy. Uplna rozpravka len keby opat vyslo slnko.

Trasa bola dobre znacena, na smerovnikoch uvadzany dokonca cas k dalsiemu. Takze parada.

V dedinke zapadam do nobl vyzerajucej kaviarne. Kapucinko a zakusok musi byt. Dokonca freewifi, no to nieje nic nezvycajne ale ziadne heslo, s tymto som sa stretol uz v dost podnikoch. Proste maju wifi, neriesa ziadne zaheslovanie.

V supermarkete nakup jedla na veceru resp ranajky.

Padam na ubytko po 6hod a 26km. Horuca sprcha a maly spanok.

Pouceny zo vcera na veceru idem uz o 19/00. Domaci z ubytka mi radi hribovu polievku a .... volaco po ukrajinsky.

V kolibe si to teda objednava a cakam co bude to druhe. Polievka bola aj so slizami a ako druhe mi doniesli zemiakove placky so smotanou. Samozrejme nesmelo chybat pivko.

Na ubytku ma domaci ponukol domacou palenkou. Mnam dobra bola.

Domaci je z kyjeva a sem isiel prakticky len kvoli mne, samozrejme hned si tu aj porobil udrzbu. Sice je majitel ale boss je jeho zena, ktoru si nasiel na svojom motorkovom tripe po rusku. Proste v moskve ju nasadil a vylozil v kyjeve. V hlavnom meste maju tiez restiku s rovnakym nazvom strelec (znamenie jeho zeny). ma dvoch synov, malych este, jeden je intelektual a druhy grazel 😊

Z bookingu sa odhlasil, bo mu odisiel cely personal a zas kvoli jednemu clovekovy sa mu to ani neoplati. Avsak v zime a v lete to tu ma plne polakov, nemcov a francuzov, obcas aj daka ceska skupina sa pritrafi.

Na izbe kukanie futbalu a zasluzeny spanok.

endomondo trasa

naklady (1€ = 29,3049 UAH)

nakup v obchode, keksy, voda - 36UAH
kapucino + zakusok - 35UAH
vyber 1000UAH = 33,07€ (1€=30,2443UAH), prakticky vsetko pouzite na zaplatenie ubytka
nakup v obchode,salam,pivo,syr,bageta,keksy,voda - 4,02€ (platba kartou revolut 121,62UAH)
hribova polievka, zemiakove placky, pivo - 70UAH
2x hotel strelec komplex singel room with bathroom - 900UAH

foto
Volovets

Advertisement



Tot: 0.562s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 50; dbt: 0.3207s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb