11.den - Mukacevo


Advertisement
Ukraine's flag
Europe » Ukraine » Zakarpatsky
September 6th 2017
Published: September 27th 2017
Edit Blog Post

Pohodove ranne vstavanie, dojedenie proviantu, rozlucka s domacim a pesibusom na zel.stanicu.

Tu mensi sok pri kupe listka, na kalkulacke mi ukazuje cislo 1710, kukam na nu,sak to je volako vela, potom z nej vypadne,ze sedemnast.

No zabudla dat desatinu ciarku na kalkulacke alebo som ju tam nevidel.

Prvy dosol spaci vlak z odesy, na ten som si ale listok nekupil, kupil som na klasicky co ide z lvova. Odchod teda 10/18.

Kedze mam miestenku (nevim ci to davaju automaticky) sadam do svojho vagonu a na svoje miesto.

Vagon v usporiadani 6+6 je poloprazdny. Dokonca mi nekukaju ani listok.

Okolie fajn, hore ale opat pod mrakom.

Vystupujem na konecnej v mukaceve.

Moje kroky vedu na tunajsi hrad.

Cestou rozmyslam kde co ocuram, treba si znackovat svoje uzemie predsa 😊

Velmi vela ciest je tu vykladanych macacimi hlavami.

K hradu miery este jeden par, predbieham ich a zadnou castou sa postupne prepracovavam az k vstupnej brane.

Hrad zvonu moc neoslnil, vyhlad tez nic moc a co som videl cez otvorenu branu, dnu to tez nevyzera moc vabne. Tak po oddychu idem smer ubytko.

Hned pri hrade kupujem extra lacne magnetky 10UAH/ks.

Zapadam do kavarnicke relaks ale nic moc, ochota obsluhy naprt, kapucino tez a zakusek mali len baleny. Wifi ziadne.

Samozrejme, prejdem par metrov a tam uz namesticko, pesia zona a kopa kaviarniciek ale ziadny fastfood.

Najdenie ubytka problem, zas som sa spoliehal len na gps.

Chodim si po hlavnej pesej zone, dojdem k bodu kde by sa malo nachadzat ale nic. Na poschodi napis,ze izby na prenajom, tak kukam do mobilu, v tom mi otvori vratnik, ukazujem mu rezervaciiu z bookingu (po ukrajinsky), potvrdzujeme mi spravnu polohu aj ubytko.

Idem dnu, niekam vola, na papier mi pise 5nasobnu cenu, kukam na nho,ze coto,sak na bookingu je uplne ina. Dostal instrukcie, inu neda. Tak sa otacam a odchadzam.

Neda mi to a este raz kukam do gps-ka, bodka je sice v budove kde som bol ale zozadu. Neako sa tam predieram a tam mega napis hostel center spojeni s restikou Bograh.

V restike ma posielaju na poschodie, vchadzam do kanclu, ang nic ale rozumime si aj ukrajinskoslovensky, prichadza baba co ma na starosti ubytovanie. Platba kartou v restike.

Byvam v 4.dorme ale je tu len jeden obyvatel, opat ukrajinsky clovek co tu pobliz pracuje. On platil kes 120UAH

Po ubytku zacina prieskum mesta. Pesia zona prejdena asi za 5.min.

Nahodou sa dostavam k miestnej hale Zelenyi rynok, kde je trh . Vonku predavaju ovozel a kvety, dnu potraviny, maso (samozrejme ziadne chladiace boxy) a ine veci na jedenie.

Oproti je nakupny dom, padam do tanckarne, davam polievku, cestoviny. Problem s napojom. Obsluha mi volaco hovorila, som pochopil,ze mi ho daju pri pokladni az potom mi trklo,ze si musim otvorit sklenne dvierka a sam si ho vybrat.

Obchodak otvoreny len do 19/00.

Pred nim si davam fajn tocenu zmrzlinu v ciernom kornutku. Tu tu predavaju na vahu.

Nazad ubytko, po napojeny na wifi zistena kladna odpoved na cs stretko, lenze baba mi odpisala v ukrajincine (azbuka),ze ang nevi a cas ma len na hodinu po 20/00, tak to odmietam.

Na hostely je mapka z top atrakciami mukaceva, tak sa vydavam niektore navstivit.

Popri latorici sa dostavam do parku peremohy. nabrezie pekne upravene, park tiez. Nachadzaju sa tu kolotoce, male ruske kolo nesmie chybat.

Na hradzi kopa studentov co sa tu fotia.

Na druhom brehu sa nachadza zeleny klastor sv.Nikolasa. Fakt pekna stavba. V dialke vidim zlate vezicky Krasnogorskiy muzhskoy monastyr'.

Z parku moje kroky smeruju popri bus zastavke leoexpresu k tanku T34-85. Krasne nabliskany tank strazi kruhovy objazd.

Na veceru koncim v pizzerii Perfetto, pizza zaliata 2 nepasterizovanymi pivami. Pizza kvalitna.

Najedeny uz len oddych na izbe, citanie knihy a poslanie cs ziadosti na stretko do uzhorodu.

Cim som blizsie k hraniciam tak tym menej svarnych dievocok. Nabuduce musim ist z kyjeva teda na vychod,tam budem mat ako bonus kazdu noc ohnostroj gratis 😊

naklady (1€ = 29,3049 UAH)

ubytko Centre Hostel, 4dorm share bathroom - 4,61€ (platba kartou revolut 140UAH)
jedlo, soljanka, cestoviny, napoj - 2,01€ (platba kartou revolut 61UAH)
vlak volovets-mukacevo - 17UAH
3xmagnetky - 30UAH
kava + zakusok - 28UAH
tocena zmrzlina - 21,3UAH
pizza + 2 piva - 149UAH

foto
Mukacevo

Advertisement



Tot: 0.661s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 49; dbt: 0.4354s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb