Blogs from Greece, Europe - page 510

Europe » Greece » Epirus » Ioannina April 3rd 2005

Ioannina a Pamvotis tó nyugati partján fekszik, a török uralom idején nőtte ki magát fontos kereskedelmi és kultúrális központtá. Fénypontjét talán Ali pasa uralkodása idején érte el. Ma is fontos egyetem található itt, de nem a városban magában, hanem a városon kívül, így a diákok teljesen el vannak szeparálva a központtól. Helen, az észt lány jött ide tanulni a szalonikai nyelvkurzus után, de nem sok jót nem tudott mondani. Egyébként állandóan Szalonkiben hesszelt, mert az órái nem angolul voltak, ezért nem kellett bejárnia, mert midenhova esszéket kellett írnia, és a barátai meg mind ott voltak, nem Ioaninában. Ioannina amúgy szép hely, főleg a tó meg a kis sziget teszi különlegessé, de összességében nem éreztem magam olyan jól Ioanninában. Életem legbüdösebb hotelében aludtam itt. Vagyis nem volt olyan büdös, de aki előttünk lakott a szobában az szétcigizte ... read more
Aslan pasa mecset a Várban (Kastro)
Ali pasa sírja
A mecset melléképületének díszítése

Europe » Greece » West Macedonia » Lake Prespa April 2nd 2005

Hármas határvidéken fekszenek a Prespa tavak, Görögország, Macedónia és Albánia osztozik rajtuk. Aki erre a vidékre ellátogat, egyből rájön, hogy miért nem akar a tavaktól egyik ország sem megválni. Már az odaút is lenyűgöző, ahogy a hágón (Pisoderi Hágó) átérve elénk tárulnak a tavak, visszanézve pedig havas hegyeket látunk. A két tó, a Kis és a Nagy Prespa tó 850 m magasan fekszik, őket csak egy kis földsáv választja el egymástól, őket pedig hegyek övezik, aterület 1977 óta nemzeti park A Kis Prespa Tó majdnem teljes egészében Görögországban fekszik, csak a délnyugati csücske lóg Albániába, a Nagy Prespa Tó a legnagyobb a Balkánon. Görögország utolsó falujkában töltöttük az éjszakét, Psaradesban. Jó későn, már 8 körül értünk oda, már sötét volt, de szállást azért találtunk a Rooms Arhondiko nevű helyen, a szobánk erkéllyel, a tóra kilátással, tiszta, ... read more
A Nagy Prespa Tó és Psarades
A Nagy Prespa Tó
A Kis Prespa Tó és Agios Ahillios szigete

Europe » Greece » Central Macedonia » Vergina April 1st 2005

Április 1-én reggel ismét útnak idultunk Thessalonikből, hogy felfedezzük Görörgország szépségeit. Ezúttal azonban csak ketten ültünk a kocsiban, mert Szilvi úgy döntött, hogy nem jön el velünk, inkább tanul. Most nem kelet, hanem nyugat felé vettük az irányt, első megállónk Vergina volt. Vergina a macedón királyság első fővárosa volt, és miután a főváros Pella lett, akkor is Vergina maradt a királyok temetkezési helye. II. Philippost pedig itt gyilkolták meg Kr.e. 336-ban a lánya esküvőjén. Az itt található múzeum az egyik leghíresebb és legdrágább is, a felnőtt jegy 6 euró volt, a paszóval (görög diák) ingyenes volt, lehet hogy nemzetközi diákkal is be lehet jutni ingyen. A múzeum egy földkupacra (tumulus) épült, amely alatt a királysírok találhatók. 4 sírt tártak fel teljesen, közűlük a 2. majdnem teljesen biztosan II. Philipposé, mely egészen 1977-ig érintetlenül fe... read more
A palota Verginában
Macedón sír
Veria

Europe » Greece » Thessaly » Meteora March 30th 2005

Our holiday on Corfu was one to remember - these photos could accompany a travel story I've written.... read more
Corfu

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki March 30th 2005

The romance of long distance train journeys has been well and truly wasted on me. The Trans-Balkan Express is the now misnamed service from Budapest to Thessaloniki, 15 years ago the route would travel through the former Yugoslavian countries in around 24hrs, now it winds it's way across to Bucharest and Sophia finally arriving in Thessaloniki 36 hrs after departure. It's a long time to find yourself on a train with no company - I was the only passenger using the sleeping carriages for most of the way. The most scenic areas of transit are passed through in the dark, with long hours suffering the wait at border control. I slept a months worth and demolished all the books I took with me. I'd traveled down to Thessaloniki to see my girlfriend who was on a ... read more
The Castle Jail
The Arch
The Rotunda

Europe » Greece » Central Macedonia » Thessaloniki March 25th 2005

Március 25. a függetlenség napja Görögországban. Ezen a napon kezdődött a függetlenségi háború, és ennek az évfordulóját ünneplik szerte az országban. Az utcákon, a házakon a gyerekek és a felnőttek kezében, mindenfelé görög zászlók láthatók, felvonulásokat és táncokat rendeznek. Szerencsénkre a felvonulás Thessalonikiben nagyon közel volt a kolihoz, mert csak a tengerpartra kellett lesétálni, hogy mindent jól lássunk. Íme néhány fotó:... read more
zászlóslányok
felvonulás2
felvonulás3

Europe » Greece » Thrace » Xanthi March 14th 2005

Reggel korán keltünk a thassosi hotelban (7-kor) és a kompot simán elértük. Útunkat folytattuk kelet felé, egészen Komotiniig. Komotini nem kifejezetten szép város, elsősorban a régészeti múzeuma miatt mentünk el ilyen messzire, itt található ugyanis Septimus Severus színaranyból készült mellszobra. Mivel Komotiniben a lakosság fele török, a másik fele görög, szívesen megnéztük volna a néprajzi múzeumot, de először meg sem találtuk, majd kiderült, hogy zárva van, ki tudja meddig. Komotiniből a tengerhez közeli úton indultunk Xanthiba, a karneválra. Útközben 2 olyan dologra bukkantunk, amiről korábban nem is gondoltuk, hogy ilyen szép lesz. Az egyik, amikor a tengert és a Vistonida tavat csak egy kb. 2 m széles kis földsáv válaszjta el egymástól, a másik pedig egy kis kolostor Lagos közelében két pici szigetre építve a tengerben. A karnevál Xanthiban Farsang utolsó hetében re... read more
Septimus Severus arany mellszobra
Tenger és tó

Europe » Greece » North Aegean » Thasos March 12th 2005

Miután délelőtt megnéztük Kavalát, elindultunk Keramotiba, hogy onnan komppal átmenjünk Thassos szigetére. A kompok elég gyakran járnak és kb. fél óra alatt oda lehet érni. Ha jól emlékszem, összesen 12 eurót fizettem a 4 diákjegyért és a kocsiért. A sziget nagyon szép, mert a tengerből szinte kiugrik a hegy, melynek csúcsát ekkor még hó fedte. Először körülnéztünk a sziget "fővárosában", Thassosban vagy más néven Limenasban. A múzeum zárva volt. Az ókori város romjait megtaláltuk ugyan, de szegény Alex majdnem sírva fakadt, mert az egész egy nagy mocsárban volt és a romok körül kecskék legelésztek. Aztán felmentünk a színházhoz, amit éppen felújítottak, majd tovább az acropolishoz, ahonnan lenyűgöző látvány tárult a tengerre. A szigetet körbe lehet autózni a tengerparton, és az volt a tervünk Szilvivel, hogy végigmegyünk az úton, hoghy lássuk az egész szigetet. (úgy kb. 80 ... read more
A kompon
A thassosi legelő :)
A thassosi mocsár :)

Europe » Greece » Central Macedonia » Kavala March 12th 2005

Kavala az egyik legszebb emlékem erről az útról. Egy hegy oldalán fekszik, vagy inkább zuhan alá ez a kis város a tengerig, ókori aquaductjával, várával és török óvárosával (török negyedével) tényleg ámulatbaejtő volt. Itt született Mehmet Ali, Egyiptom királya, persze a szülőházába nem tudtunk bemenni. Este csak sétáltunk a városban és egy Kavalához közel lévő strandon aludtunk a kocsiban. A várost végül másnap délelőtt néztük meg alaposabban, egy kávézás után, hogy valamennyire feléledjünk, arcot, fogat mossunk a mosdóban. :) Ekkor mentünk fel a várba, akkor fotóztunk, majd mentünk tovább. A város történetéről, nevezetességeiről majd még írok, most csak pár képet teszek fel. Éjszaka a kocsiban Amikor Szilvivel kitaláltuk, hogy megcsináljuk ezt a túrát, még 2 embert kellett keresnünk, hogy a kocsibérlés és a benzin költségei megoszoljanak, meg amúgy is jobb ... read more
A városközpont, kikötő
Az ókori vízvezetékek
Mehmet Ali egyiptomi király szülőháza

Europe » Greece » Thrace » Amphipolis March 11th 2005

Péntek reggel indultunk útnak első hosszabb kirándulásunkra. Már utunk elején jól alalkultak a dolgok. A kölcsönzőben a lefoglalt Fiat Punto helyett egy Hyundai Accent-et kaptunk. (Poseidon Car Rentals, Agelaki 5, Thessaloniki, tel.: +30 2310 223222. Nem kell hitelkártya, nem kell letétet hagyni. Teljes biztosítással, szabad kilométerrel 30 euro/nap egy Fiat Punto.) A kolibol de. 10-kor indultunk, négyen. Szilvi, ő vezetett (tök jól), Alex egy spanyol fárasztó, de nagyon aranyos történész fiú, Niki magyar jogász lány és én (mitfahrer - tök jól). :) Utunk kelet felé vezett, elsőször az ókori Amphipolisba mentünk, igazából Alex kívánságára, megnéztük az amphipolisi oroszlánt, majd a múzeumot. A város feltárt romjai persze zárva voltak (pedig 3 óra előtt már ott voltunk), de ez Görögországban már nem lep meg minket. ... read more
Útközben
Az amphipolisi múzeumban

Tot: 0.164s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 85; dbt: 0.0785s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb