Komotini és a karnevál Xanthiban

Europe » Greece » Thrace » Xanthi
March 14th 2005
Published: June 20th 2005

Reggel korán keltünk a thassosi hotelban (7-kor) és a kompot simán elértük. Útunkat folytattuk kelet felé, egészen Komotiniig. Komotini nem kifejezetten szép város, elsősorban a régészeti múzeuma miatt mentünk el ilyen messzire, itt található ugyanis Septimus Severus színaranyból készült mellszobra. Mivel Komotiniben a lakosság fele török, a másik fele görög, szívesen megnéztük volna a néprajzi múzeumot, de először meg sem találtuk, majd kiderült, hogy zárva van, ki tudja meddig.

Komotiniből a tengerhez közeli úton indultunk Xanthiba, a karneválra. Útközben 2 olyan dologra bukkantunk, amiről korábban nem is gondoltuk, hogy ilyen szép lesz. Az egyik, amikor a tengert és a Vistonida tavat csak egy kb. 2 m széles kis földsáv válaszjta el egymástól, a másik pedig egy kis kolostor Lagos közelében két pici szigetre építve a tengerben.

A karnevál Xanthiban Farsang utolsó hetében rengeteg mulatság van Görögországban, de a karnevál fő napja az utolsó vasárnap. Hétfő utána ünnepnap, tiszta hétfőnek hívják, ekkor minden bolt zárva van, kivéve a pékségeket. Ekkor kenyert nem, csak kivételesen erre a napra készített "lepényt" lehet kapni. Délelőtt Thessalonikiben és az ország számos részén a gyerekek lemennek a tengerparta, vagy valami térre sárkányt eregetni. Így kezdődik el a nagyböjt. De most még a farsangnál tartunk. Az
Septimus Severus arany mellszobraSeptimus Severus arany mellszobraSeptimus Severus arany mellszobra

Komotini -végülis ezért jöttünk el egészen idáig.
országban 2 város híres a farsangi bulikről, a második legnagyobb van Xanthiban, ami már délelőtt elkezdődött. Mi délután értünk oda, de a várostól mér 4 km-re le kellett tennünk a kocsit. Sajnos akkor még nem tudtuk, hogy a rengeteg busz, ami elhaladt mellettünk mind azért volt, hogy bevigyen minket a városba, de ott lehetett rájuk csak felszállni, ahol a kocsit hagytuk.
A karnevál nagyon szuper dolog. Szinte egész Xanthi be volt öltözve és táncolt, énekelt egész nap. Egészen este 10-ig, amikor a folyónál a karneválkirályt (szalmabábu) el nem égetik és ekkor van egy jó kis tüzijáték is.

Ekkor még haza kellett mennünk, több mint 250 kmre voltunk Thessaloniktől. Szilvivel jól bekávéztunk, Alex, Niki, Márkó (ő is eljött vonattal Xanthiba és ott találkoztunk vele) hátul szunyálgattak. Minden jól is ment egészen hazáig, amikor felvittük Nikit a várnegyedbe, mert ott lakik albérletben. Azt tudni kell, hogy a belvárosban még a szűkebbnél is szűkebbek az utcák a sok kocsival, a várban pedig meredekek is. 😊 Nem ragozom túl a dolgot, lényeg hogy a hártamenet nem nagyon működött a kocsin és egy kicsit ott ragadtunk... amíg nem jött egy görög csajszi és ki nem tolatott... 😊 -bár a kuplungot kicsit megégette. Egyébként kiderült,
Tenger és tóTenger és tóTenger és tó

Útban Xanthi felé. Csak ez a kis földdarab választja el a tengert a tótól.
hogy az anyukája magyar nő, bár egy szót sem tudott magyarul.

Tot: 0.147s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 67; dbt: 0.0642s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb