South America & California Living

mariska

So far.....

Amsterdam/San Diego/Santiago de Chili/Buenos Aires/Bariloche/Puerto Madryn/ Iquiqe/ Salta/Cafayate/ Puerto Iguazu/ Buenos Aires/ Fort Lauderdale/Miami Beach/ San Diego Pacific Beach

North America » United States » California » San Diego » Pacific Beach February 25th 2009

....you know it's San Diegan, not San Diegoan, or San Diegoite. Het heeft even geduurd, maar het was de eerste weken vooral een hoop uitzoekwerk (je wordt niet aan je handje vast gehouden, lang leve Google en internet!), zoveel mogelijk dingen bezoeken, netwerken en opstarten. Ik wilde zoveel mogelijk doen in de eerste weken zodat ik me erna volledig op school kon richten en dat is goed gelukt! Via een stel dat tweedehands meubels "pimped" mijn ladenkast, nachtkastje en bedframe gekocht en was mijn kamer daarmee dankzij mijn ingebouwde kast zo goed als "klaar". De rest van mijn missie richtte zich op het openen van een bankrekening, aanschaffen van schoolboeken- en spullen en allerlei verzekeringszaken en heen-en-weer gebel met de ABN en Belastingdienst (emigreren wordt je in ieder geval niet makkelijk gemaakt). Mijn eerste surfboard en ... read more
SDSU
Jason Mraz
PB boardwalk

Aangezien ik dit bericht type vanuit de USA is het paspoortverhaal helemaal goedgekomen, al bleek het een grotere "hassle" om het paspoort op de juiste plek te krijgen dan om 'm te vinden. Na twee maanden Argentinie zullen de Boca Juniors game, de geweldige uitzichten in Bariloche, het mountanbiken daar en het gezellige hostel, Puerto Madryn met de pinguins en walvissen en de no-worries mentaliteit van Gaston, Salta en het echte Argentijnse leven en de geweldige omgeving daar met zoutvlakten en gekleurde bergen en gesteenten, de aboriginals, Melisa, en vervolgens de slagroom op de cake de Iguazu Falls me het meeste bijblijven. In een stad zoals Buenos Aires mis ik na twee weken wel de natuur, het strand, sporten.... ik ben denk ik met name een natuur/cultuur/doe-reiziger (in combinatie met een beetje relaxen....) dus na een ... read more
Everglades
Gator
Miami New Years eve

Aangekomen in Salta (Noord Argentinie) wist ik meteen waarom dit stadje (hoewel 1 miljoen inwoners) me aanbevelen was om het pure Argentijnse leven te zien: een buitenleven, tropische temperaturen, veel locals, schoolkinderen in uniformpjes, en zogenaamde penas: gratis live-optredens in restaurants, razend populair onder de lokale bevolking. Naast deze Argentijnse gezelligheid heeft Salta ook veel natuurwonders om zich heen: het ligt tegen het Andes gebergte aan, naast Chili en net onder Paraguay, wat zorgt voor een grote variatie in natuur. Er worden vanuit Salta dan ook veel tours aangeboden om de natuurspektakels te zien. De meesten zijn ongeveer een uurtje of 6 rijden, dus 12 uur heen en terug in de auto waardoor een gids en vroeg opstaan een absolute noodzaak is. Gelukkig geen grote tourbussen vol foute toeristen, maar met een kleine auto, gezellige gids ... read more
road
Lama
Salinas Grandes

South America » Argentina » Salta » Salta December 2nd 2008

Af en toe is het heerlijk om andere ´loners´ tegen te komen: mensen die naast dingen in een groep, het ook heerlijk vinden en het ook nodig hebben om alleen dingen te doen, van sporten, uit eten gaan tot wandelen, verdwalen, wegdromen, naar de zonsondergang kijken.... Loners kennen het gevoel van verveling en alleen zijn eigenlijk niet (being alone is something different than feeling alone). Een goede balans tussen alleen dingen ondernemen, indrukken verwerken en in een groep dingen doen is voor de meeste ´loners´ dan ook belangrijk. Die balans is ook voor samenreizigers en backpackers (not me!) meer dan nodig.... sommige trekken namelijk zoveel door dat ze totaal niet meer genieten van wat ze zien (je hebt echt mensen die naar een walvis kijken alsof dit de doodnormaalste zaak van de wereld is). Inmiddels alweer ... read more
Pinguins 2
Punta Tumbo
Dolphins

´Nee hoeft niet hoor, moet dat? ´ . Dit hoorde ik plotseling in de stoel achter me tijdens mijn 20 uur durende busreis van Buenos Aires naar Bariloche. De Amsterdammer in de stoel achter me begon spontaan Nederlands te praten tegen de busmedewerker die zijn gordijnen dicht kwam doen. Long distance reizen in Argentinie met de bus zijn goedkoop en hemels: ontbijt, diner, een eigen hulpje, ligstoelen, wijn, champagne..... Als God en Godin in Frankrijk kwamen Amsterdammer en ik er na 6 uur in de bus achter dat we uit hetzelfde land kwamen en dat we nota bene beiden op de Piet Heinkade werkten. Voor eventjes wordt de wereld dan heel klein. Aangezien er in deze bus maar drie mensen zaten (of lagen) konden we zeggen dat de bus voor tweederde met Nederlanders gevuld was. Veel ... read more
Amazing view
Meertje
Cute house

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires November 16th 2008

Vrijdagochtend mijn toekomstige woonplaats achter me gelaten en al vroeg onderweg naar de bruisende hoofdstad van Argentinie:Buenos Aires. Via stopovers in Los Angeles en Santiago de Chile arriveerde ik er zaterdagmiddag 1 uur plaatselijke tijd (5 uur tijdsverschil met San Diego) na een reis van bijna 28 uur. Door de vliegtuigmaatschappij (LAN Airlines) ging de tijd erg snel, omdat die als standaard in elke stoel een groot prive scherm hebben waarop je op elk gewenst tijdstip films, series, spelletjes of talencursussen kunt starten. Geweldig systeem. Het Olympische Chinese voetbalelftal (ben er nog steeds niet uit of het nou mannen of vrouwen waren) waarmee ik het vliegtuig deelde, wist niet waar ze het zoeken moesten. Verwend door het zomerweer in San Diego, was het bij aankomst erg koud en winderig in Buenos Aires. De Lonely Planet leerde ... read more
Boca stadion 2

North America » United States » California » San Diego November 12th 2008

Vliegen. Sommige mensen haten het, ik hou ervan. Of misschien hou ik van het onderweg zijn. Het is waarschijnlijk de simpelheid ervan die me aantrekt: de enige keuzes die je in het vliegtuig moet maken zijn of je wat gaat lezen, schrijven of toch maar even slapen, en het enige waar je in het vliegtuig ongelofelijk blij van kan worden is de drinkkar met Starbucks- (slootwater)-koffie (nog 3 rijen, nog 2 rijen...) en het moment waarop je eten gebracht wordt en je verlekkerd zit te kijken naar de rij schuin tegenover die zijn eten al heeft. Dit keer was ik alleen vergeten door te geven bij de boeking dat ik vegetarisch ben- niet dat ik dat ben, maar vega's genieten in het vliegtuig een voorkeursbehandeling: ze krijgen vaak en het lekkerste eten en ze krijgen het ... read more
San Diego 2
San Diego 3
San Diego 4

Tot: 0.173s; Tpl: 0.006s; cc: 12; qc: 69; dbt: 0.1149s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb