Gators, flip-flops and back in the Sunshine City!


Advertisement
Published: January 10th 2009
Edit Blog Post

Buenos Aires cookingBuenos Aires cookingBuenos Aires cooking

Al met California-tan, nog in Buenos Aires- healthy meal in het hostel
Aangezien ik dit bericht type vanuit de USA is het paspoortverhaal helemaal goedgekomen, al bleek het een grotere "hassle" om het paspoort op de juiste plek te krijgen dan om 'm te vinden. Na twee maanden Argentinie zullen de Boca Juniors game, de geweldige uitzichten in Bariloche, het mountanbiken daar en het gezellige hostel, Puerto Madryn met de pinguins en walvissen en de no-worries mentaliteit van Gaston, Salta en het echte Argentijnse leven en de geweldige omgeving daar met zoutvlakten en gekleurde bergen en gesteenten, de aboriginals, Melisa, en vervolgens de slagroom op de cake de Iguazu Falls me het meeste bijblijven. In een stad zoals Buenos Aires mis ik na twee weken wel de natuur, het strand, sporten.... ik ben denk ik met name een natuur/cultuur/doe-reiziger (in combinatie met een beetje relaxen....) dus na een zeer goede vlucht en mega-douane check was het super om binnen 15 minuten op een terras in South Beach te zitten.... Lang leve de airport pick up! Het originele plan was om met een groepje vrienden vanuit Miami richting de Carribean te vliegen (is vanuit Miami heel dichtbij en met een soort van Ryanair voor de Carribean vlieg je supergoedkoop, zeker omdat we ver van
EvergladesEvergladesEverglades

De Everglades in Florida
tevoren geboekt hadden), maar omdat een zeker persoon haar paspoort verloor (moi) viel dit hele plan letterlijk in het water aangezien de trip niet gemaakt kon worden zonder mij.... puur om praktische redenen, omdat ik de enige "stick-driver" was (Amerikanen rijden automaat) en voor de eilandhop is een convertible nodig.... Maar voor alle vluchten die hiervoor gecanceld moeten worden hebben we een krediet gekregen, die we dus "gratis" voor oktober dit jaar op moeten maken (waarschijnlijk in mijn Spring Break). Niet geheel een straf dus 😊

Aangezien het weer nog super is, is Miami een populaire bestemming voor Amerikaanse, Canadese en Europese vakantiegangers in deze tijd van het jaar. Een mix van alles en nog wat dus. De eerste vijf dagen verbleef ik met vrienden in een huis in Fort Lauderdale, iets buiten Miami Beach. De eerste dag de Everglades bezocht, iets wat ik vorig jaar door tijdgebrek en een bezoek aan Key West heb overgeslagen. De Everglades is een moerasgebied wat iedereen die CSI Miami kijkt wel kent: een gebied vol met zoet laagwater, hoge rietstengels, veel bomen en vol met "gators". Kortom een ideale plek om een lijk te dumpen, aangezien er binnen vijf minuten niets meer
GatorGatorGator

Very close
van over is. De Everglades beslaan maar liefst meer dan de helft van de oppervlakte van Florida en binnen een half uur ben je weg uit de drukke stad en vaar je hier.... Met een zogenaamde airboat de krokodillen gespot, wat niet moeilijk was aangezien de gators overdag niets anders doen dan zonnen om energie op te doen om te kunnen jagen in de nacht. Het werd wel even knijpen toen 1 van de monsters wel erg dichtbij de boot kwam en je weet dat ze zodra je een arm of iets beweegt de kracht hebben om de boot in te springen.

Amerikanen kennen maar 1 kerstdag -wat ik persoonlijk wel genoeg vind- en mijn maag ook aangezien ik Kerst vierde met verschillende families van vrienden bij elkaar (Italianen, Turken, Amerikanen) en we weten allemaal hoe Italianen kunnen koken 😊. De dag na Kerst van Fort Lauderdale richting Miami Beach (ongeveer een half uurtje met de auto) om samen met twee Deense meisjes op het huis en honden van ouders van vrienden te passen (in ruil voor gratis verblijf.... goede barter 😉 ).Voor sommigen is Miami een dure stad, maar zolang je het niet al te gek maakt met feestjes en geen grote drinker bent (en de malls vermijd zoals ik, zo goedkoop dat je koopziek wordt...) kun je er heel goedkoop en superlekker eten. Vooral de sushi is er to die for! Verder veel films gezien en veel tijd op het strand doorgebracht. Lang nagedacht over wat te doen met oud/nieuw, zoals in vele grote steden zijn er allerlei kaartjes voor feesten te koop, inclusief dinner en de hele rambam, maar net als twee jaar geleden (toen had ik kaartjes voor 1 of ander duur Hollywood feest, maar ben denk ik te nuchter voor die toestanden en het wachten in de rij dus uiteindelijk geld terug en een topavond in een gratis bar) had ik niet echt zin in dat besloten het weer laid-back te vieren, San Diego stijl: op flip-flops! Gewapend met een fles champagne tussen de vele andere toeristen (en locals) naar het vuurwerk gekeken op het strand, tussen de palmbomen en met de voeten in de zee! Wat een superbegin van het jaar! Raar om te bedenken dat ik 6 uur daarvoor mijn moeder en vriendinnen gebeld had en dat het in Nederland alweer ochtend was... Iedereen die ik het nog niet gewenst heb alsnog een heel gelukkig 2009 (kan het nog?).

Het is momenteel het eind van het american football season (de Superbowl, de finale, is op 1 februari), vorige week waren er nog 16 teams uit heel de US over die in een soort Champions League systeem tegen elkaar spelen. Onder de teams onder andere de Miami Dolphins (voor het eerst in 6 jaar!) en de San Diego Chargers. Afgelopen zaterdag de Chargers game in een sportsbar gekeken, een superspannende wedstrijd waarbij de Chargers wisten te winnen en ze nu bij de laatste 8 behoren! Afgelopen zondag was de Dolphins wedstrijd, en ik had felbegeerde kaartjes weten te bemachtigen in een uitverkocht stadion! Ik dacht dat Argentijnen sportfanaten waren, maar Amerikanen zijn minstens zo fanatiek. Het is traditie om voor elke grote wedstrijd te barbequen op de parkeerplaats bij het stadion, waarbij iedereen zijn eigen grilletje en vlees meeneemt... Heel grappig! In het reusachtige stadion (80.000 man) de wedstrijd bekeken, echt een geweldige ervaring. Ik vond het heel opmerkelijk dat er net als bij de Argentijnen heel veel respect is, de fans van de tegenpartij (hoewel rivalen) zitten gewoon door elkaar heen in de vakken en er word non-stop gezongen en aangemoedigd. Als je de regels van het football een beetje kent (wat ik inmiddels doe) is een wedstrijd superleuk om te kijken, een heel andere ervaring dan voetbal. De Dolphins verloren helaas, maar de grote game is a.s. zondag wanneer de Chargers om een plek bij de laatste vier spelen (uitwedstrijd). En ik kan de game in San Diego kijken, want ik ben sinds twee dagen weer terug in flip-flop paradise.... Tien graden kouder (van dertig naar twintig, dus nog geen reden tot klagen en aanstaande zondag klimt de temperatuur weer naar de dertig!) werd ik op het vliegveld opgepikt door Darcy, waar we meteen doorgingen naar mijn eerste kamerafspraak.

Vanuit Miami had ik al op wat kamers gereageerd en zo voor afgelopen woensdagmiddag twee afspraken gemaakt om kamers te bekijken. Ik wist wat voor kamer ik wilde (2 bedroom appartement, gedeeld met een ander meisje van mijn leeftijd of ouder) en in wat voor gebied (liefst Pacific Beach) maar het blijft altijd afwachten of iets je ook daadwerkelijk bevalt als je het appartement bezoekt. Het eerste appartement in Ocean Beach (iets verder zuid) vond ik helemaal niks, zowel het gebied als het huis niet, maar gelukkig was het tweede
Miami DolphinsMiami DolphinsMiami Dolphins

Miami Dolphins- Baltimore Ravens
appartement echt super. Geweldige buurt, vlakbij het strand, gezellig huis, schoon, ruim en een superleuke huisgenoot (easy going, spontaan, houdt van reizen, sport, muziek en werkt momenteel fulltime). Zag mezelf er dus helemaal wonen! Na het bezoek van de derde kamer die ik net zo leuk vond bevond ik me in de luxe positie dat ik de voorkeurspersoon was voor beide kamers dus ik kon kiezen tussen nummer 2 en 3.... Ik besloot voor nummer 3 te gaan, puur gebaseerd op het prijsverschil (de verhuurders willen de prijs laag houden omdat ze jonge mensen in hun appartementen willen laten wonen.....) wat een geweldige deal is. Dus binnen praktisch twee dagen een nieuw huis gevonden, vanaf morgen zeg ik mijn uit-de-koffer leven vaarwel en verhuis ik naar Pacific Beach!

Het appartement is 5 minuten van het strand af, in een jonge buurt achter de main street vol met restaurantjes, supermarkten, sportbars, pubs en gyms en van alles om me uit te leven (hikeplekken, allerlei parcours op loopafstand) en uiteraard surfen en surfers!!! Ik deel het appartement met Sara, een 29-jarig meisje dat fulltime werkt en nagenoeg dezelfde hobbies heeft als ik. Het enige wat ik nieuw koop is een matras
Pacific beach scenePacific beach scenePacific beach scene

Skaters, surfers, bikers... winter in Pacific Beach :)
(vind ik wel zo fris 😉 ) en verder kom ik een heel eind met de garage sales (waarbij mensen die verhuizen hun spullen uitstallen en dingen voor een prikkie weg doen... vergt enig speurwerk in de kranten maar dan heb je ook wel wat) en mocht ik dan nog dingen nodig hebben dan vrees ik dat ik een bezoek aan Ikea moet brengen.... Ik heb nog een ruime week de tijd om te multi-tasken en allerlei praktische zaken te regelen of op te starten (zoals mijn rijbewijs en een baantje) voordat mijn eerste schooldag begint! Ook beginnen mijn surflessen binnenkort, dat kan hier als student voor studiepunten!

Ik ben dus zo goed als helemaal klaar voor mijn nieuwe leventje hier en zodra ik het vliegtuig uitstap hier, wordt ik weer overweldigd door de vibe van de stad die blijkbaar goed bij me past, die ik miste toen ik hier twee jaar geleden weg ging en die me na vele omwegen, testen en papierwerk uiteindelijk deed terugkomen..... Never underestimate the power of patience zullen we maar zeggen! Om toch een beetje Nederlandse nostalgie in te voeren hier, ga ik een tweedehands fiets aanschaffen want buiten slippers is er nog 1 ding waar iedereen die in Pacific Beach woont niet zonder kan, namelijk een fiets.... Iedereen heeft een 'beach cruiser' voor de kleine afstanden en het fietsen over de boulevard bij het strand!

Advertisement



10th January 2009

Awesome!
Te gek Maris! Dat heb je weer goed voor elkaar gekregen! De foto's zien er prachtig uit. Miami @ New Years, onwijs! En wat goed van je appartementje! Geniet, geniet, geniet! Ennneeh, surfen voor studiepunten??? No problem! XX Steffie
10th January 2009

Zucht.. Elke keer als ik je geweldige verhalen lees geniet ik zo erg met je mee! Je schrijft het heerlijk en ik vind het jammer als het verhaal weer is afgelopen! ;) Ik ga je heeeeeeeeeeeeeeel snel wat sturen! Vind ik echt heel erg leuk! En fijn dat je zo snel een kamer hebt gevonden schat! Stuur je PLZ wat zon hierheen! :( T is zooooooo KOUD hier! Denk aan je lieffie! Dikke zoen!
10th January 2009

Xx from freezing Amsterdam
Jaloers op het weer bij jou, maar de winter is wel mooi hier!! Voor echte NL-se nostalgie: neem een bakfiets :) Xx van mij
10th January 2009

Lieve Maris! Wat een prachtverhaal weer:) Ik ben helemaal onder de indruk van je nieuwe 'vaste' stekkie! Lijkt een waar paradijs! Sporten, zon , surflessen, surfers!!! (Yeeaahhh), jonge buurt, weer een studie oppakken, Lieverd wat een heerlijkheid! :) Houdt ons zeker op de hoogte...ik geniet elkaar keer weer! Mocht je tijd hebben (twijfelachtig, ons kennende;)) stuur maar een beetje van het mooie strandweer deze kant op...ik heb het alweer gehad met de NL-vrieskoud! Denk aan je! *KUS*
10th January 2009

Klinkt goed dat appartement: een bed heb je ook helemaal niet nodig --> see my room haha :) Vandaag even verhalen uitgewisseld met Joost (net terug uit Argentina), leuk zeg! Enjoy, en succes met de baan-zoektocht! Kuskus
17th January 2009

Wat een geweldig verhaal weer babe! Super dat je zo snel al appartementje hebt gevonden en surflessen voor studiepunten, geweldig haha...SD klinkt nu al als top stad hoe jij het omschrijft, sfeertje spreekt me ook wel aan haha :)! Geniet ervan lief! We mailen, dikke kusss

Tot: 0.077s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0444s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb