Page 5 of VSv1972 Travel Blog Posts

Antarctica » Temp May 19th 2008

Kdyz jsem odjizdela, ukazovala mi Misi v kalendari 8.kvetna a rikala, ze se ani nenadeju a budou s Veronikou za mnou! Ani jsem se nenadala a byla streda 7.5. odpo a ja uklizela v domku jako diva! ... no zase tolik ne, aby jako spravne cestovatelky pricichly tomu povestnemu britskemu "poradku"! Stratford upon Avon Ve ctvrtek jsem se uz nemohla dockat az v 5PM dobehnu do Starbucks, kde jsem mela s holkama sraz. Jako na potvoru proste byla prace a ja tesne pred sestou do Starbucksu dobehla cela zplavena. Holky vse v klidu nasly a krome toho, ze byly trochu znavene po ceste zacaly moc hezke ctyri dny. Neco jsme pokoupily a pomalou chuzi se doplacaly do domku, kde jsme pak na zahradce semlely kde co ... Druhy den ve znameni shoppovani se nastesti obesel beze ... read more
Ve vlaku ...
Stratford upon Avon

Europe » United Kingdom » England » Oxfordshire » Oxford May 18th 2008

Prvni koupene jizdenky na bus, prvni zabukovani hostelu a hlavne prvni navstevy a s nimi spojene navstevy pubu, hradu, muzei a dalsich velice zajimavych mist Oxford Hela byla tim prvnim Cechem, ktery me tu rozveselil. Prijela se skolnim zajezdem jako pruvodkyne. Daly jsme si sraz na jednom miste v Oxfordu a nez Hela vyrazila z Cech, tisickrat se ubezpecily, ze myslime to same misto. Necekane vse klaplo a my se potkaly dokonce 4 minuty pred domluvenym casem. Radost jsme zjevne mely obe velikou. Prvni pulhodina povidani na lavicce s brusinkovym dzusikem ubehla jako voda. Deti a celkem mile "pancelky"se zacaly schazet a spolecne jsme vyrazily do nejznamejsi oxfordske koleje Crist Church (4 libry), studoval zde Albert Einstein a Harry Potter. Celkem zajimava prohlidka vzhledem k tomu, ze koleje jsou pristupne verejnosti za plneho provozu. Hela mi ... read more
Oxford, Christ Church

Europe » United Kingdom » England » West Midlands » Birmingham May 15th 2008

Utika to jako voda. Myslela jsem si, ze se snad ani nedockam prvnich vyletu, prvni vyplaty, prvnich navstev, konce destu a prvniho jarniho slunicka... Dockala jsem se a dnes zacinam sedmy uterek neboli zacinam druhou ctvrtinu. V praci se vse tak nejak uklidnilo. Vsichni, krome Cinanu umi vyslovit me jmeno - Cinanum nejdu nejak pres pusu :o). Dlouho si mysleli, ze me jmeno je Vladimir - nechapali, ze se musi ke jmenu pridat "a" a tim to znaci, ze jsem holcicka. Ostatne na Blizkem vychode tomu nebylo jinak. Takze jsem se ke sve nevoli definitivne zaradila do rady k Leninovi a Putinovi ...! Vse jsem vysvetlila a Cinanum rekla, at mi rikaji Lada ... to zvladli na 1! No pravda je, ze zase nedokazi vyslovit jmeno Xu, takze to vyjde na stejno! Co se tyka prace ... read more
Uprostred Birminghamu
Proticinska manifestace
Odpoledni kava

Europe » United Kingdom » England » West Midlands » Birmingham May 3rd 2008

Tentokrat to bude spise fotopovidani. K typickemu anglickemu koloritu patri take krome jineho i vodni kanaly, ktere propletaji celou Anglii jako pavucina. Vzhledem k tomu, ze Birmingham je centrem tzv.Midlans, neboli Střední Anglie, lezí v podstatě v srdci těchto vodních cest. Půjčila jsem si proto kolo a vyrazila tuto sobotu podél jednoho z mnoha anglických vodních kanalu ... ... read more
Vyborne cyklostezky ...
Britské vodní cesty ...

Europe » United Kingdom » England » West Midlands » Birmingham April 28th 2008

To, co vetsina lidi absolovuje ve veku do 25 let, to jsem si ja vymyslela az v sestatriceti ... Ne, ze bych jela daleko - v Birminghamu je clovek z Prahy letadlem driv nez busem po D1 a I/3 v Ceskych Budejovicich, ani ne na dlouho - to, ze je clovek pul roku mimo domov si dnes uz skoro nikdo ani nevsimne a v dobe internetu mu vlastne ani nic neunikne. Presto ... byla (a stale je) ve me mala dusicka a chtela jsem domu, na pudicku! Priletela jsem na Birmingham International Airport v pindeli 31.3.2008 navecer. Let z Prahy byl ponekud delsi neb jsem letela pres Brussels s Brussels Airlanes. Cekaci dobu mi pomohly zkratit 3dcl belgickeho Leffe - svetleho - 3ecka za nej chteli - supaci! Nad La Manche bylo krasne jasno, ktere vydrzelo ... read more
Vyhled z hotelu
Kanály
Nasnezilo ...!

Middle East » Syria April 27th 2008

Máme před sebou posledních pár nocí na cestě. Tři v Hamě, dvě v Damašku a jednu na letišti. Program je přesto nabitý a tak se těšíme na město Hamu v údolí řeky Orontes, antickou Apameu, Mrtvá města z byzantské doby a samozřejmě na atmosféru Damašku. K tomu všemu stihnout ještě sníst pár falafelů, kebabů a hummusů. Vypít několik litrů toho úzasného dzusu, který tu všude okolo vymačkávají ze zralého ovoce a nakoupit dárky domu … . Jen kdyby v týmu byla větší pohoda …! V údolí řeky Orontes Ráno vyrázíme z hotelu v Aleppu po osmé. Dle informací LP i recepčního na hotelu by bus do Hamy měl jet z Luxury Pulman. Kupodivu vše sedí a my za 65SYP jsme za 80 minut v Hamě. Obvyklý rituál zorientování se, odmítání taxikářů a pochod městem uz nebudu ... read more
Hama
Apamea

Middle East » Syria April 24th 2008

Necháváme za sebou Jordánsko! Království, které se snazí balancovat mezi dvěma světy. Na jedné straně arabští soukmenovci, ale zoufalý nedostatek vody musí řešit s Izraelem, s kterým, ho nespojuje jen otázka nedostatku vody, ale i zivoty desetitisíců Palestinců, kteří zijí na obou březích hraniční řeky Jordánu. … Na rozloučenou nám z obrovského billboardu mává usměvavý zdejší král Abdulláh - jakýto protiklad syrskému prezidentovi Basaru Assadovi, jeho zachmuřená tvář nás bude provázet následující 2 týdny po zemi s jasnou prosovětskou orientací. A opravdu, na silnicích se to jen hemzí různými typy vozidel značky Škoda - je zkrátka vidět, s kýmze jsme to byli léta kamarády a protoze stará láska nerezaví a peníze jsou peníze, tolik kousků nejnovějších typů Octavie jsem neviděla ani při nedávném průjezdu Mladou Boleslaví. Z hranic do Damašku to trvá necelou hodinu a půl. ... read more
Palmyra

Middle East » Jordan » South April 20th 2008

Uneseni krásou nabatejské Petry, uz notně spálení a zaprášení, ale plni optimismu hledíme vstříc dalším dnům naší cesty. Čeká nás další místo, na které se moc těšíme - Wadi Rum, ale ještě předtím jednodenní výlet na hrad Shobak a do rezervace Dana. Pak uz pojedeme sebe vykoupat, prádlo vyprat a na pár dní jen tak lelkovat k Rudému moři. Jordánsko chceme ukončit prohlídkou Ammánu a odtamtud přejet do Sýrie - do Damašku. Kousek po Kings Highway V batůzkářském hotýlku Vallentine Inn jsme u docela zdomácněli. Zkoušíme si tedy přes pana domácího objednat na zítra taxi na výlet do rezervace Dana, který by nám cestou zastavil u hradu Shobak. Nějak se to nedaří, sám majitel hotýlku nám říká, e cena 15JOD na osobu je moc. Spoléháme proto na zítřejší veřejnou dopravu. Na nádrazí pak různě šachujeme, a ... read more
Poušť u pevnosti Shobak
Arabské nápisy na Shobaku
Ve studni

Middle East » Jordan » North April 16th 2008

Tři holky a dva kluci. Těšili jsme se víc na Jordánsko a o Sýrii si mysleli, e jedeme do absolutní divočiny. Přečetli jsme cestopisy z netu a nakoupily Lonely Planet a Rough Guide. Zpočátku si mysleli, ze nám bude stačit 14 dní a ze střevní problémy nás určitě neminou. Jak to všechno nakonec dopadlo si můzete přečíst v následujících několika dílech cestopisu po blízkovýchodních zemích, Jordánsku a Sýrii. Počáteční nepříznivá situace na letenkovém trhu, ze totiz budeme muset mít jako počáteční i konečnou destinaci Ammán nebo Damašek, vzala za své, kdyz jsme těsně před námi daným termínem k nákupu letenek narazili na letenku pod deset tisíc korun českých od maďarského MALEV. Kazdý z nás se tak na konci ledna stal vlastníkem letenky Praha - Ammán a zpět Damašek - Praha. Odpadnou nám tak nepříjemné náklady na ... read more
Jerash
Ajlun
Ajlun město

Europe » Greece April 13th 2008

„Ty jo, děcka, tam je víc hradů ne na Kypru!“. Takhle reagovala naše kamarádka historička na naše oznámení, e jedeme na výlet na Rhodos. Byli jsme toti společně před dvěma roky na Kypru a díky ní a naší další kamarádce historičce jsme poznaly taje středověkých křiáckých hradů, kterých je ve východním Středomoří poehnaně. A tak jsme se o to více těšili na výlet, který vznikl z otázky: „… co s volnými svátečními dny na začátku července?“. Jak na Rhodos Plán zněl jasně: řecký ostrov přiměřené velikosti, kde lze půjčit auto nebo motorka. Ostrov s přírodou, historií, krásným mořem a dobrým jídlem a pitím. To vše během deseti dní zahrnujících čtyři volné dny na začátku července. Za 250EUR letenka, transfer, ubytování, snídaně a to vše na Rhodosu - no, neberte to …! Let z Norimberku trval něco ... read more
Prasonisi
Monolitos
Vychodni pobrezi ostrova

Tot: 0.11s; Tpl: 0.012s; cc: 16; qc: 54; dbt: 0.0544s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb