Vladimira Svitakova

VSv1972

"Cestovani ma fatalni dusledky pro predsudky, zaslepeny fanatismus a omezenost. K tolerantnim, prospesnym a laskavym nazorum nelze dojit vegetovanim v jedinem koutecku ZEME." Mark Twain

IKDYZ

"... i kdybys sel az do Ciny ... i tam se ceri hladiny" Kudykam

Vice cestopisu, clanku, fotek ...:

Vice fotek:

Asia » Malaysia » Sabah » Kota Kinabalu December 25th 2010

A je to tady, zítra vecer prelet z KK do KL, pak nadranem z KL do Muscatu a pak z Muscatu do Mnichova a nasleduje statisticky nejnebezpecnejsi cast presunu, autem Mnichov-Rozvadov-Praha. Bude to urcite v pohode, ale to bych vcera nesmela vdechnou kyho slaka bacila letícího kolem a dnes rano s teplotou v telo nesmela simulovat nad zachodem prutokovy ohrivac. Tesila jsem se jeste k mori a dobre jidlo, ale ted se jen valim a polykam IBU. eM blouma kolem, ale ani shopping mall ji nezabavil … Kota Kinabalu (KejKej cilize KK) Kej Kej je hlavni mesto statu Sabah a jeho drivejsi nazev je Jesselton. Japoncici to tu za 2.sv.valky dvakrat srovnali se zemi ... a ted si to sem jezdi fotit - klasika asijska, jako je u nas klasika nemecka! Ale proc sem tahat pravek, ... read more
Protahovacka u Bornea
Opalovacka u Bornea
Manukan

Asia » Brunei » Bandar Seri Begawan December 24th 2010

Tak jestli je Sarawak zemi Jamese Brooka, toho anglického padoucha a tyrana, pak Brunei a malajsky ostrov Labuan je zemi nejznamnejsiho z malajskych tygru Sandokana, syna bruneijskeho maháradzi, bojovnika proti anglickym kolonizátorům. Misi se do těchto koncin moc nechtelo, ale ja jsem sem proste musela. Vzdyt na to cekam vic jak ctvrt stoleti … kdo by nechtel byt jako Sandokan, ze?! Jen to tricko s jeho vousatou tvari, co jsme s brachou nosívali, se buhvi kam podelo … Brunei Zaplatily jsme o par ringosu navíc a pronajmute auto nas vyzvedlo u GH v Miri a zase nas u predem objednaného hotylku v Brunei vyhodilo. Aj prejezd hranic typu bulharsko-turecke byl bez problemu. Cestou jsme sice pasovali z Malajsie do Bruneie jakysi motor a krabici, nicméně ridic-paserak to mel celkem zmanagerovane, takze vse klaplo a my byly ... read more
Brunei

Asia » Malaysia » Sarawak December 22nd 2010

AirAsia se s nami podruhe vznesla mezi monzunove mraky, tentokrat aby prekonala more oddelujici Singaporsky ostrov a Borneo. Za hodinu dvacet jsme pristaly v Kuchingu, hlavnim meste státu Sarawak a podruhe tak vstoupily do Malajsie. Dopraly jsme si komfort, cekal na nas odvoz na letisti, vysoky Mel, zjevne jeden z potomku místního národnostního gulase michajiciho Cinany, Malajce, trochu mozna i Evropany a obcas i puvodni indonesske obyvatelstvo … tezko poznat kdo odkud je. Kuching Predem objednany hostel nebyl nic moc, stary, ale cisty. Co mi ale okamzite zacalo delat vrasky bylo, ze jsme tam byly uplne samotne. Jasneze jsem si argumentovala, ze je monzunove obdobi a turistu sem moc nedorazi a ze jsou uz deset let na webových strankach nabizejicich ubytovani, ale stejne jsem se bala … porad mi v hlave harasil nejakej americkej ceckovej film, ... read more
Kuching
Sarawak Culture Village

Asia » Singapore December 17th 2010

Let Penang-Singapore se vetsinou odehrava, jak uz mapa naznačuje ned pobrezim. Turbolence proto byly znacne kvalitni … a ja se hodinu dvacet pekne bala. K tomu jsem neznala serveru AsiaAir objednala co se dalo, vcetne drahého jidla, které jsem do sevřeného zaludku proste nemohla nasoukat … Misi me podrzela, jidlo do sebe nasoukala a pak ji bylo pekne blbe … mno, takze asi tak let do Singapore … a to mame koupene jeste dva vnitrostátní lety … ja, pipina! Nicmene jsme dosedli samozrejme bezpecne a dokonce s naskokem par minut po desate v noci. Témer 100%vlhkost, prejezd z terminalu na terminal a stihacka predposledního metra. Kratce pred pulnoci jsme ale byly na severnim okraji centra Singaporu v predem zamluvenych postelích. Hezka lokalita, ale i unavou zavirajicima se ocima jsme poznaly, ze devce-majitelka se tomu tady moc ... read more
Singapore

Asia » Malaysia » Penang December 11th 2010

Vstavame brzy a pomerne ztichlym KL jdeme na Rapid, jen par nedockavých kravataku specha do sve vyskove budovy, kde zasednou, prezuji se do backor (asi) a do osmi budou klovat do klaves jak kavky, v dobre vire, ze pohnou svetovou bortici se ekonomikou … a co jich v tomhle meste, chudaku, je! Rapid si to hezky nad zemi svistel skoro 30 minut na busove nadrazi za mestem, kde jsme koupily listky na bus do Tanah Rata, hlavniho centra oblasti Cameron Highlands. Cameron Highlands Ani nevim jak jsme objeli KL, usnula jsem zabalena v mikine jak bezdomovec v prazské tramvaji a probrala se az na vystavne cistem odpocívadle sestipruhe dalnice. Po dvoustech kilometrech jsme vjeli do hor a neuveritelne úzkými silnicemi stoupajícími az do nadmorske vysky 1400m jsme projizdeli nejakých 50km. Ve chvili, kdy se objevily první ... read more
Cameron Highlans
Cameron Highlands

Asia » Malaysia » Kuala Lumpur December 2nd 2010

Rok se temer sesel s rokem a nastal cas dalsi cesty. Vzhledem k tomu, ze evropske putovani je povazovano za vyletik az vylet, témer po roce bez 18 dni necháváme stribrnaka na P81 v Mnichove a obveselene Weinachtenskym bratwurstem a glukluhweinem sedame do ománského letadla smer Muskat a dal do Kuala Lumpur. Misi mi vyzvedla prasky na spani, abych prezila neb i tentokrat jsem si zcela jista, ze me dny prave konci neb sedam do letadla. To je tak, kdyz touha je silnejsi nez strach! Jo, prasek zabral … pry jsem jedla, ale nevzpomínám si na to … pry jsem vedla rec o rozdilu podávaného Heinekena a nabízeného Forstera, ale nepamatuji si to … skvele, zacina doba teleportace místo utrpeni v letadle. Prasek prestaval ucinkovat, kdyz Indie byla pod nami a Malajsky poloostrov nadohled! Kuala Lumpur ... read more
Weinachten na mnichovskem letisti
Batu Caves

Europe » Czech Republic » Prague » Podolí October 31st 2010

Tak a je to tady. Zase podzim, zase volny den, zase navsteva z Brna, zase jasna noc a zase o par dni drive - zkratka "Na Hromnice o den vice!" . A ja opet po 775 dnech v noci mzouram na zarici displej mobilu s textem: "tak jsme zacali, do 24 hodin rodime". "Coze?", vzdyt neustale soupali s terminem a konecna verze byla 21.11.! "Ti chlapi, kdo se ma v nich vyznat, kdy si co usmysli!" tentokrat jsem ale na miste spravnem - v Praze, a tak jedu setmelym vylidnenym Sporilovem ve 3 rano do domku. Je patek 29.10.2010: Bratr, tatka, Bohunka i Jozik chraposi. Bratr mi hlasi, ze "ceka" ... hmmm, ceka ... chraposi az se hory zelenaji. Odvezl prave Evu a ceka na zavolani. Prikryvam odkopaneho Jozika a nahore pak nervne cucim na futsal ... read more
Konecne na svete
Brachove
s babickou

Europe » Malta » Malta » St Pauls Bay July 14th 2010

Lehka koupacka, dobre jidlo, anglicti duchodci, konec MS 2010, vune parfemu Jil Sander, Valecny reporter a Kinnie ... to vse se mi vybavi pri vzpominkach na jeden evropsky minivylet za stredomorskym slunickem na zacatku cervence 2010. Byl to kratky vylet na jih Evropy. Zkombinovaly jsme tak koupacku, ikdyz velmi casto na skalach, s poznavanim miniostruvku doslova nabiteho historii. Souostrovi se da krasne poznat pomoci klasickych busiku z 50.-70.let 20.stoleti, obeplout diky huste siti lodniho spojeni a vysoke nabidce lodnich vyletu. Ubytovaly jsme se v zatoce St.Pauls Bay, kde v r.60 ztroskotal apostol Pavel. Prvni den jsme pak vyrazily za 15EUR vyhlidkovym busem po severni casti ostrova. Objeli tak cele pobrezi mezi Buggibou a Vallettou, prohledly si byvale hlavni mesto Mdinu, kde zda se chcipl pes, ale za to je prijemny chladek v uzkych ulickach. Hezke koupani ... read more
Mdina
Mgarr

Europe » Italy » Lombardy » Livigno March 27th 2010

Po dvou zimach, ktere jsme se nevenovaly lyzim, ale cestam v nelyzarskych oblastech jsme konecne zase vyrazily na lyzovacku do Alp. A to na svycarsko-italske pomezi, do Livigna. Byly jsme typicky babinec v sesti osobach, v rozmezi 7-40 let, ktery vyrazil pres Nemecko, Rakousko, Svycarsko do Italie, aby se tam na cely tyden nacpal do jednoho apartmanu. Vyrazily jsme pekne brzy v sobotu nad ranem. Cesta smerovala pres GaPa v Nemecku, zajimava, lec diky propletani se horskym prusmyky ponekud zdlouhava. Vrcholem desetihodinove cesty je pak prujezd jednopruhovym tunelem z 60.let. No, myslela jsem si, ze je tak z 1.svetove valky, pac je doslova rucne vytesany do 3 km skaly, ale neni - lini Italove hold! A tak se dopoledne jezdi pouze z Livigna do Svycarska, odpoledne ze Svycarska do Livigna a vecer zase obracene. Vse stoji ... read more
Curaci pauza
Jooo ceske holky ...
Livigno

Central America Caribbean » Cuba » Este December 29th 2009

Nejvychodnejsi pobrezi Kuby nas prekvapilo svou divokosti, tropickou bouri, rozbitou nohou, krasnym morem. Nemely jsme ani tuseni, ze za par dni po nasem odjezdu o par mil dal se svet promeni v pozemske peklo. Zeme se zase jednou ozve a pod sutinami uz tak zbidaceneho Haiti pohrbi na 100tisic lidi. Ale to bylo pro nase stesti az potom ... Baracoa Cesta ze Santiaga do Baracoy trva kolem 5 hodin. Jede se doslova pres hory a doly. Ty doly jsou u svetove znameho mesta Guantanama. Kubanska cast je vice nez chuda, poprchavalo a to dodavalo mestu ducha jeste vetsi chudoby. Kdybych neocekavala vyhled na americkou vojenskou zakladnu, asi bych spala a sbirala sily na dalsi udalosti. Jenze ono Guantanamo ma hned nekolik superlativ. Jedno z nich je nejvetsi minove pole na zapadni polokouli, no prece to neprospim. ... read more
Prejezd vychodnich hor
Baracoa

Tot: 0.186s; Tpl: 0.007s; cc: 21; qc: 62; dbt: 0.0948s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb