Page 6 of VSv1972 Travel Blog Posts

Europe » Bulgaria » Blagoevgrad Province » Bansko April 13th 2008

Je parné bulharské odpoledne. Právě jsme projeli Sofií. Po pravé straně za sebou necháváme kopce pohoří Vitoša - místo víkendové rekreace mnoha Sofijčanů. Za pár kilometrů u jsou vidět vrcholy nejvyššího balkánského pohoří Rily i s její majestátní Musalou. My však míříme dál na jih po silnici spojující bulharské vnitrozemí s řeckým pobřeím. Po pravé straně se nám podél cesty poklidně klikatí řeka Struma na své cestě do Egejského moře a po levé ruce začínají vykukovat vrcholky Národního parku Pirin, jeho nejjinější cíp je naším dnešním cílem. Rádi bychom strávili dva dny v okolí městečka Melnik a ochutnali tak jedno z nejvyhlášenějších vín Balkánu, prošli se mezi unikátními pískovcovými pyramidami a dali zapomenout starostem v prostorách pravoslavného kláštěra - Roenského monastýru. Melnik, který je vzdálen od řeckých hranic jen necelých 30 kilometrů, se a do poslední ... read more
Rozensky monastir
Uvnitr monastiru
Melnik

Tot: 0.141s; Tpl: 0.004s; cc: 12; qc: 62; dbt: 0.0821s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb