Singaporske intermezzo

December 17th 2010
Published: December 17th 2010

SingaporeSingaporeSingapore

Mesto zakazu, ale take jejich vysledku.

Let Penang-Singapore se vetsinou odehrava, jak uz mapa naznačuje ned pobrezim. Turbolence proto byly znacne kvalitni … a ja se hodinu dvacet pekne bala. K tomu jsem neznala serveru AsiaAir objednala co se dalo, vcetne drahého jidla, které jsem do sevřeného zaludku proste nemohla nasoukat … Misi me podrzela, jidlo do sebe nasoukala a pak ji bylo pekne blbe … mno, takze asi tak let do Singapore … a to mame koupene jeste dva vnitrostátní lety … ja, pipina!

Nicmene jsme dosedli samozrejme bezpecne a dokonce s naskokem par minut po desate v noci. Témer 100%!v(MISSING)lhkost, prejezd z terminalu na terminal a stihacka predposledního metra. Kratce pred pulnoci jsme ale byly na severnim okraji centra Singaporu v predem zamluvenych postelích. Hezka lokalita, ale i unavou zavirajicima se ocima jsme poznaly, ze devce-majitelka se tomu tady moc dvakrát nevenuje, coz se za dalsi dny bohuzel potvrdilo.
Hned rano jsme vyrazily na Marina Bay. Den byl jako vymalovanej, systém metra jsme pochopily vzapeti, a tak jsme se tesily jak si tu ty tri dny naramne uzijeme. Brzy jsme vsak zjistily, ze ceny jsou tu stejne jako v Malajsii, jen je nenasobime peti, ale patnacti, coz tedy ze Singapore dela na asijske pomery pekne
SingaporeSingaporeSingapore

Mesto nejen mnoha ras, ale i architektonickych slohu.
drahe mesto. Bohuzel vlastne jako je treba Praha … nicméne jidlo, byt na asijske krajiny pekne drahe, je tu vynikající. Zjistujeme, ze obchodni domy, kterých je tu jako hub po desti se zrejme stavi za ucelem vystaveni velkovyvaroven a prodavajici zbozi je jen vseho doplnkem – jidlo je proste vsude a v hojnem mnozství. Zpocatku se bojime i napit na ulici, pac mesto je plne zakazu – nezvyka se, nekouri, neprechazi mimo prechod, nejezdi na kole (jen obcas a nekde), v metru se neji, nepije a alkohol se nepije na verejnosti – pod hrozbou pokuty nebo vezeni … nebo obojim. Je tu maximalni cistota – raritou je odhozeny papirek ci nedopalek od cigarety. Vsude jsou kose rozdelene na trideny odpad. Z prevazne vetsiny je obyvatelstvo cinskeho puvodu, druhou nejvetsi skupinou jsou Indove, kteri stastni, ze se sem dostali delaji tu nejpodradnejsi praci … no a pak je tu spousta bilych, pracujich v mezinárodních společnostech. Město bylo zalozeno v 19.st. Britem Sirem Rafflesem, který dal zaklad bohatsvi vytvořením bezcelni zony. Zacala tak vznikat koloniální ctvrt se stavbami jako by sem byly teleportovany z UK ci USA. Kousek dal si Cinane postavili svůj Chinatown, Indove Little India a Arabove Arab Street. Vsichni

Mesto mnoha velikanu :o)))
si povídají anglicky a navzájem si ve ctvrtích stavi sve mesity, temply a kostely – no proste mismas, kde si nikdo nestezuje, pac se ma materiálne velice dobre. A tak procházíme navzájem se prolinajici ctvrte, davame vynikající jidlo v modernim komplexu v Marina Bay. Kavicku veStarbucksu u Merliona (symbolu Singaporu, napul lev, napul ryba).Dochazime az k Orchard Road, tride nejvyhlasenejsich obchodnich domu v Asii. Vecer pak doklopitame zmozene horkem do hostelu přes Little India, kde to opravdu voni jako v Indii, je tmavo jako v Indii a bohuzel … je i neporadek jako v Indii.
Na druhy den mame v planu Botanickou zahradu zalozenou uz na pocatku 19.st. – krasa, jednim slovem krasa. Ozdobou vseho je Zahrada orchidei, kam se sice plati vstup, ale je se na co divat. Stravime v cele zahrade nekolik hodin, odpocivame pod stromy, davame western food a pak busikem pres Orchard Road mirime napric mestem do Chinatownu. Cinska ctvrt nas také nadchla, je stále zivou ctvrti, a tak je na co se koukat. Nakonec chceme dat nejake dobre jidlo, nechame se tedy premluvit nahoncimi a usedame … jidlo je ale tak predrazene, ze i pri sebevetsi snaze dat místním vydelat mizime – uz jsme tou

Mesto mnoha krivek :o)))
ulickou vícekrát radeji nesly. Nakonec nas opet plne uspokoji nakupni centrum a jeho Food Court …
Treti, poslední den mirime do singaporskeho Disneylandu, na ostrov Sentoza. Nez ale metrem dojedem na konecnou, zatahne se a rozprsi. Koukame na tento blaznivy ostrov tedy z vyhlidky. Pozorujeme lanovku a monorail, které kazdý den chrli do tohoto centra zabavy stovky lidi. Popojizdime pak smerem do centra metrem a koloniální ctvrti se dosouráme az k legendárnímu hotelu Raffles – nádherná koloniální stavba, dnes vyuzivana, jak jinak v Singapore, jako luxusni nakupni centrum … na setmeni pak cekame opet v Marina Bay, kde jsme sve poznavani Singapore zacaly a odkud je hlavne krasny vyhled na osvetlene mrakodrapy, Merliona a hotel Fullerton. Neustale zasnu jake zde maji metro, propojene trasy, dokonale rychle prestupy, vsude cisto, kazda stanice ma jiny design. Na obrazovkach na nastupisti neustale bezi instruktazni film jak poznat teroristu, jak vse nahlasit a jak stat spravne frontu (to Asiati stejne poste neumi).
Zmozene dusnem a unavou pak nemuzeme ani usnout a v noci se budime, abychom brzy rano zamirily zpet na letiste a prelétly na Borneo, zpet do Malajsie. Holka za cele tri dny v hostelu neuklidila, hmmm, skoda, mohly jsme se sem jednou
Singapore-botanicka zahradaSingapore-botanicka zahradaSingapore-botanicka zahrada

Mesto zelene a odpocinku.
vratit – moc se nam tu libilo – prepychove mesto uprostred zelene, s dokonalym dopravnim integrovanym systémem, kde na kazde druhé stavbe je uveden jako Project Designer Mott MacDonald Ltd. …. hezky pohled … jen skoda, ze to z Prahy na prodlouzeny vikend rozhodne tedy není … ledaze by byl nekdo sebemrskac a 14 hodin sem a 14 hodin tam v letadle je pro nej brnkacka …

Mesto setkavani stareho s novym.

Kontrast moderniho prepychu a kolonialni doby

Nakupni a jidelni centra

Raffles hotel - vzpominka na zakladatele statu a mesta.

Colonial District

Mesto jidla
Singapore ... a AsieSingapore ... a Asie
Singapore ... a Asie

Uzemi nudli ... :o)

nekonecne fotogenicka architektura.

kdyz se stmiva a kravataci pracuji ...

kdyz je tma a kravataci nakupuji ...

Tot: 0.215s; Tpl: 0.012s; cc: 20; qc: 77; dbt: 0.1252s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.3mb