Po prvni ctvrtine neboli jaro ve West Midlands


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » West Midlands » Birmingham
May 15th 2008
Published: May 15th 2008
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0


Utika to jako voda. Myslela jsem si, ze se snad ani nedockam prvnich vyletu, prvni vyplaty, prvnich navstev, konce destu a prvniho jarniho slunicka... Dockala jsem se a dnes zacinam sedmy uterek neboli zacinam druhou ctvrtinu.


V praci se vse tak nejak uklidnilo. Vsichni, krome Cinanu umi vyslovit me jmeno - Cinanum nejdu nejak pres pusu :o). Dlouho si mysleli, ze me jmeno je Vladimir - nechapali, ze se musi ke jmenu pridat "a" a tim to znaci, ze jsem holcicka. Ostatne na Blizkem vychode tomu nebylo jinak. Takze jsem se ke sve nevoli definitivne zaradila do rady k Leninovi a Putinovi ...! Vse jsem vysvetlila a Cinanum rekla, at mi rikaji Lada ... to zvladli na 1! No pravda je, ze zase nedokazi vyslovit jmeno Xu, takze to vyjde na stejno!
Co se tyka prace samotne, prvni projekt se tykal dostupnosti center sedmi mest tvorici West Midlands Area v urcitych letech. To bylo moc zajimave a bavilo me to - myslim, ze byli i spokojeni, jak rychle a dobre jsem to zvladla. Na starosti me dostal takovy jeden Ind (bez turbanu, r.1976), Rajat se jmenuje. Vypada na chytreho chlapika, ale nekdy se mi zda trochu nafoukany, coz muze byt zdani
Uprostred BirminghamuUprostred BirminghamuUprostred Birminghamu

Katedrala St.Philips v centru mesta na Colmore Row.
dane treba i odlisnou mentalitou a jinym chovanim Indu, na kterou my nejsme zvykli. Vse mi ale trpelive vysvetluje a neni pritom ani trochu nervni, coz je celkem zmena oproti Praze :o)! Ted zaciname druhy projekt, ktery se take tyka demografickych dat tentokrat dojizdeni zamestnancu do zamestnani. Co se tyka pracovni doby, dopravni modelari jsou celkem neoblibeni u ostatnich spolukolegu, protoze pracuji kazdy den i nekolik hodin prescas. Dokonce se i predhaneji, kdo da vic hodin navic ... no se mnou tedy at nepocitaji! Presto je mi samozrejme hloupe to v 5PM zabalit. Na druhou stranu kazdy den nekdo donese pro ostatni neco dobreho. At uz cokoladkove bonbony nebo neco upeceneho! Temer kazdy den byva nejake jednani, kdy firma zajistuje pro pritomne obcerstveni, samozrejme je toho dostatek i pro vsechny okolo ...! V obleceni bychom se ale mohli ucit. Dziny jen na tzv.Charity day, kdy nejaky kluk vvybiral na deti do detskych domovu (kazdy dal od 2-5liber) a na oplatku jsme mohli prijit neformalne obleceni.
V domku, kde bydlim jsem moc spokojena! No moje pudicka to neni, to je jasny, ale je tu uzasny klid a kluci jsou bordelari, ale maximalni pohodari, co maji radi dobre jidlo, pivo a fotbalek!
Proticinska manifestaceProticinska manifestaceProticinska manifestace

... se nevyhla ani Birminghamu! Jeden z hlavnich organizatoru byl muj cinsky kolega Xu (coz nedokazi vyslovit)!
Oba obcas uvari, jednou byla paella, jednou neco thajskeho, jednou meat balls v tomatove omacce a bylo i english food - lamb s hraskem, mrkvi a sladkou bramborou - vse bylo vynikajici az na tu malou ovci, no, my na to nejsme moc zvykli, asi tak bych to rekla ...! Ovsem posledni spolecne jidlo bylo ceske knedlo, zelo a kure ala kachna - Miska varila! No boule za usima meli velke!
Zvlastni je, ze si nepreji "Dobrou chut"! Na me "Bon Apetit" reaguji jakoze nerozumi, nekdo obcas rekne "Enjoy your meal" - coz je ale maximalne prodavac v obchode 😞! Na druhou stranu ale zdravi a dekuji ridici autobusu - to se mi libi 😊!
S pocasim je to tu na levacku! Prvni mesic jen prselo a nebo taky neprselo, ale obloha byla porad stejna. Pak se to z hodiny na hodinu zmenilo a ja se vysvlekla do tricka a vydrzela v nem az do vcerejska, kdy se ochladilo a dnes zacalo i prset! ... treba prichazi podzim 😞! Anglani jsou zvlastni, minule pindeli vysvitlo slunicko a oni hned do kratas a deti do plavek a do fontan - smesny!!! Cernosi pochopitelne z perovek jeste nevylezli!
Samozrejme kapitolou samou pro
Odpoledni kavaOdpoledni kavaOdpoledni kava

Starbucks mam moc rada uz od Ameriky! I zde sit knihkupectvi Borders ma na svych prodejnach prave tyto kavarny. Primo miluji tu vuni kavy misici se s vuni novych knizek - prosedela bych tam hodiny a vikendy!
sebe je tu fotbal. Je plny paradoxu uz jen proto, ze Anglie nepostoupila na EURO az po to, ze tri ze ctyr nejuspesnejsich fotbalovych muzstev Evropy jsou z Anglie. V Birminghamu hraje Birmingham City a Aston Villa. Bohuzel Birmingham letos sestoupil [:o( - ono se rekne ... no a co? ... ale oni tomu jiz paty den venuji vecerni zpravy a resi jak odchazi sponzori a mesto prichazi o penize a kde jaky hrabe, sir a princ klub opousti - no nema to jednoduche takovy kralovsky fotbal! Vtipne je jak ja porad sleduji fotbalove a hokejove stranky, kolega Ind za mnou stale cuci na stranky kriketove a ani jeden toho druheho nechapeme :o)!
Nevim proc, ale v souvislosti s fotbalem me napada tema alkohol. Bohuzel tu vsichni neuveritelne piji. Plechovky a lahve se valeji vsude. V novinach pak resi, ze se jim opijeji dvanactilete deti, ale dospeli jim prikladem rozhodne nejdou. Nedavno jsem na idnes.cz cetla, ze 30%!A(MISSING)nglicanu chodi do prace po noci stale opilych - myslim, ze se proste jednou upijou k smrti - cela Anglie!
Situace se take uklidnila diky tomu, ze jsem zacala prozkoumavat okoli. Rekla jsem si, ze se vzdycky na vikend promenim v turistu.
WorcesterWorcesterWorcester

Od reky Severn je moc hezky pohled na zdejsi piskovcovou katedralu, obzvlaste kdyz vsechno krasne kvete!
Navleknu dziny, obuji botky samochotky Garmontovky a na zada dam batoh s fotakem. Bohuzel jsem po naplanovani jednotlivych vikendu zjistila, ze je toho k videni tolik, ze vse asi videt nestihnu :o(((! Pravdu mel Marty, kdyz rikal, ze Birmingham je super misto pro vikendovky! Magistr pres Anglii se hold nezapre!

Po Birminghamu
Krome toho, ze jsem samozrejme vybavena pruvodcem RG, vysedavam obcas v knihkupectvi a studuji knizky o okoli. Mozna prave proto, se mi tu zacina libit. Zda se mi vse stavnate zelene.
Prvni cesta ale vedla pochopitelne po Birminghamu. Centrum města snoubi moderni architekturu s historii. Ten prvni vyletovy vikend ale nebylo nic moc pocasi, a tak jsem celkem rada zavitala do zdejsiho Muzea umeni. Vstup je volny a posedet lze uvnitr v prekrasne stylove kavarne. Sbirky samozrejme zahrnuji umeni od 15.-21.stoleti. Nabizeji i par exponatu arabskych mozaikovych kachli, ale traba i obraz Petry z r.1924 - ten se mi libil moc! Expozice o historii Birminghamu je velice nazorne usporadana, kazdy si muze na vse sahnout. Musim rict, ze tak jak vsichni tvrdi, ze je Birmingham nudne prumyslove soumesti, mne to tak nepripada. Ma svou historii, opodstatneni sveho vzhledu a spoustu zajimavych mist, at uz je to vicemene
Velka vodaVelka vodaVelka voda

Reku Severn vystoupenou z brehu pripominaji desticky na piskovcove zdi.
indicko-pakistanske SOHO, se svym pretechnizovanym domem (na zpusob vily Tugendhat) nebo muslimska oblast z mesitou z konce 20.stoleti. Asi nejkrasnejsi casti mesta je ale ctvrt Edgbaston - neuveritelne zelena oblast s nekolika vodnimi rezervoary, botanickou zahradou a momentalne s rozkvetlymi kastany!

Worcestershire
Pote, co mi Marty sdelil jak se spravne vyslovuje slovo Worcester (vite to i Vy?) jsem do tohoto asi 40 kilometru vzdaleneho mestecka vyrazila vlackem (Day Return Ticket - 7liber). Mestecko se rozprostira na brezich reky Severn, ktera se bohuzel dost casto rozvodnuje a pusobi tak starosti mistnim. Lakadlem k navsteve tohoto mestecka jsou stare tudorovske a gragorianske budovy a piskovcova Katedrala, ktera stoji na zakladech stavby jiz z 10.stoleti. Je vtipne po tech letech stravenych na Balkane necist o Slovanech, Osmanech, Turcich a Rusech, ale o Normanech! Mesteckem jsem se v poklidu prosla, pofotila, v katedrale (vstup volny) nasala atmosferu a v kavarne si dala cappucino. Byva mi samotne smutno, ale ctu si a pokukuji po okoli a snazim se na to nemyslet. Rikam si, ze alespon nikoho nezdrzuji svym focenim :o)!
Odpo jsem pak popojela do nedalekeho mestecka Great Malvern. K memu udivu kde se vzaly tu se vzaly v te ploche krajine Hills neboli kopecky. Uz z vlaku jsem videla, ze se na nich pohybuji lide. Okamzite jsem nabrala smer vzhuru. Prosla jsem mesteckem s atmosferou horskeho strediska, vsude same obchody s outdoorem, prodejny map, cykloprodejny a samozrejme hospudky. Byla jsem tak nadsena, ze za chvili uz jsem byla v listnatem lese a najednou na vrsku tech necekanych kopcu. Byl sice opar (arabsky obar), ale rozhled paradni. Zplavena jsem pak dokonce dosla k horske chate. Vsude bylo spoustu lidi v pumpkach s trekovymi hulkami, bikeru a lidi piknikujicich ve stranich! ... jen ja misto partaka fotila bagl :o(!
Ve mestecku jsem si pak fotila mistni katedralu tak vehementne az jsem sebou svihla a rozbila si koleno a loket (fotak to prezil nastesti bez uhony)- nejaci mistni capci me zvedali jak starou babu :o))), ale byli mili ...!
Nadrazicka jsou tu vetsinou zachovana v puvodnim stylu - to je neco pro me! Stara vaha, stara navestidla, vsude cisto, cekarna predelana na prijemnou kavarnicku a do toho prijede moderni a cisty vlak, kterych tu jezdi nekolik spolecnosti. No, ze by nemivaly zpozdeni, to tedy obcas mivaji :o)!

Pro dnesek vse. Priste vylet Oxford, Windsor a Stratford upon Avon


Additional photos below
Photos: 15, Displayed: 15


Advertisement

V katedraleV katedrale
V katedrale

Vytraze, goticke oblouky a pritmi, tot hlavni znaky vsech nabozenskych staveb v Anglii.
Ulicky WorcesteruUlicky Worcesteru
Ulicky Worcesteru

Mesto se vyznacuje predevsim tudorovskymi stavbami, ktere je ostatne mozne videt na vetsine mist v Anglii.
WorcestershireWorcestershire
Worcestershire

Krajina hrabstvi Worcestrshire z Great Malvern Hills. Krasny rozhled - na Anglii az nezvykly!
ProchazkaProchazka
Prochazka

Misto partaka na cestach fotim batoh ... hmmm :o(!
Uprostred Great Malvern HillsUprostred Great Malvern Hills
Uprostred Great Malvern Hills

Kde se vzala tu se vzala horska chata s cajem a susenkami!
Priory ChurchPriory Church
Priory Church

Uprostred Great Malvern je tato stavba, ktera pry snoubi spoustu stavebnich slohu dohromady. Ja vidim bohuzel jen jeden! ... a pak jsem sebou svihla ...
Na nadrazi ...Na nadrazi ...
Na nadrazi ...

Stara nadrazi, z cekaren kavarny, cisto a moderni vlaky! Pastva pro oko nadrazakovo ... (byt byvale)!


Tot: 0.092s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.0354s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb