Birmingham - po prvni dvanactine ...


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » West Midlands » Birmingham
April 28th 2008
Published: April 13th 2008
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0


BirminghamBirminghamBirmingham

Druhe mesto UK se pysni skloubenim stare, starsi a moderni zastavby. V tomto pripade kontraverzni Kaplickeho Bullring.
To, co vetsina lidi absolovuje ve veku do 25 let, to jsem si ja vymyslela az v sestatriceti ... Ne, ze bych jela daleko - v Birminghamu je clovek z Prahy letadlem driv nez busem po D1 a I/3 v Ceskych Budejovicich, ani ne na dlouho - to, ze je clovek pul roku mimo domov si dnes uz skoro nikdo ani nevsimne a v dobe internetu mu vlastne ani nic neunikne. Presto ... byla (a stale je) ve me mala dusicka a chtela jsem domu, na pudicku!
Priletela jsem na Birmingham International Airport v pindeli 31.3.2008 navecer. Let z Prahy byl ponekud delsi neb jsem letela pres Brussels s Brussels Airlanes. Cekaci dobu mi pomohly zkratit 3dcl belgickeho Leffe - svetleho - 3ecka za nej chteli - supaci! Nad La Manche bylo krasne jasno, ktere vydrzelo az nad uzemi West Midlands. Bylo teplo - stezi na flisku ... . Vse slo jako po masle, koupena jizdenka na vlak (3libry) do stredu Birminghamu na New Street Station, presne jak mi chlapci z prace poradili. Kufr, ktery vazil 28kg, taska s notasem a knizkami a batoh s fotakem a svacou od Misky se ulicemi druheho anglickeho mesta pekne pronesly - nicmene necelou hodinu
Vyhled z hoteluVyhled z hoteluVyhled z hotelu

Prvni dubnovy vikend ve West Midlands nasnezilo
a pul po pristani jsem uz byla nalozena v hotelove vane! Muj strach pochazejici z me prvni pruvodcovske akce, ze totiz prijedu na hotel a ten nebude ani zabukovany a ani zaplaceny byl tentokrat nastesti neopodstatneny :o)! Prvni vychazka mestem a okouknuti cen me celkem uklidnili. Pri soucasnem kurzu libry jsou ceny v podstate stejne. Jedine, co mi ten vecer trochu kazilo naladu byla neschopnost najit volnou Wi-Fi zonu, ktera by me pustila na net ...
Zaplaceny Bed and Breakfest mi to prvni rano nebyl k nicemu ... nervy stazeny zaludek pozrej jednu pidislaninu a mint tea! Dost smutny, na to ze snidane stala 12liber!!! Do budovy s honosnym nazvem Canterbury House (nebylo to to strasidlo?), ktera ukryva ve trech patrech birminghamskou pobocku MMD je to od hotelu 10 minut chuze. Prisla jsem na cas ... 8:30!
Serbjeet (Ind, kterého nikdo nikdy neviděl bez turbanu, čerstvě enatý) přišel a po hodině. Mezitím jsem poslala několik sms a e-mailu z PC, který byl pro me uz pripraveny (jaky rozdil oproti ceskemu MMD). Absolovovala jsem pocatecni pohovor, pricemz jsem se dozvedela, ze byt zamestnanec MMD jiz 5 let musim absolovovat skoleni QES - pisemne, zaridit si ucet, telefonni cislo, najit podnajem a
KanályKanályKanály

Jednou z atrakci oblasti jsou umele vodni kanaly.
zaridit si prukazku na bus ci vlak, podle toho, kde budu bydlet. Mezitim mam nastudovat nekolik prezentaci VISUM, PRISM a na zaver pochopit system vareni kavy a caje v této firmě, coz vyzaduje maximalni strezeni vlastniho hrnecku, ktery jsem dostala od svych prazskych kolegu! Ve volnem case by bylo zahodno pochopit uzemni souvislosti West Midlands, Black County a Birmingham Metropolite Area ... o praci se nemam ale pry zatim starat ...
Zacala jsem bankovnim uctem: v bance jsem v prubehu nekolika nasledujicich dni byla nekolikrat. Nejdriv nikdo nikde nevedel jak ucet zariit ... az jsem vse poslala postou, nekolikrat mi pak psali e-mail, ze muj podpis na vstupnim formulari nesouhlasi s podpisem v pase ... vse jsme pak vyrizovali postovne, az to konecne ted (patek po 10 dnech) klaplo!
Od Honzika jsem dostala tip na jednu kolegyni uctarku Mai, ktera nabizi pokoj. Sla jsem se tedy hned ve stredu podivat! Pokoj byl cisty a byt take, takze vsemi avizovana plisen se nekona!!! Hned od zacatku mi ale bylo jasny, ze navstevy by se sem nejen ze nevesly, ale hlavne by se to ani nelibilo Mai ... Cena a deposit, ktery avizuje se mi take moc nepozdavala! Ale cisto tam holka
Nasnezilo ...!Nasnezilo ...!Nasnezilo ...!

Většině Angličanů toto téma vydrelo několik dní.
ma, to jo! Vecer mam depku ... slibuji si, ze zitra pujdu do prace driv a vse budu resit hned rano!
Ve ctvrtek rano se dostavam jeste hloubeji ... v bance me opet posilaji zpet a na telefonnim cisle ohledne ubytovani, ktere mi kluci dali mi oznamuji, ze nemaji volny pokoj. V tu chvili prichazi e-mail od kolegy, ze nabizi volny pokoj. Cena o 100liber nizsi nez u Mai, bez depositu a hlavne ... friends welcome! Vecer se jdu podivat a ikdyz cistotou dum neoplyva (neporadek, ale ne plisen), ma vse, co potrebuji. Krasne okoli, prostor uvnitr, pohodove najemniky, Wi-Fi sit ... tusim pohodu! Stehovani je domluveno na nedeli vecer.
V patek rano mam vse poresene - jen telefon nejde zprovoznit - ha, nenabila jsem kartu kreditem, a tak je odpo vse vyresene! Hned volam domu a Jarinek mi vola zpet ... po 5 dnech mluvim cesky!
V sobotu snidam v klidu a hodne ... uzivam si hotelovou obri anglickou snidani! Pak vyrazim koupit mesicni jizdenku na bus (mohlo me napadnout uz doma, ze budu potrebovat fotku a usetrit tak 4libry). Plnim take predsevzeti a kupuji si v GAPu prvni dziny. Prochazim obchodni centra, ctu si knizky v knihkupectvi a davam prvni kafe ve svem oblibenem Starbucks. Presto mam vecer velkou depku ... davam vinko a doufam, ze mi pomuze rozehnat chnmury!
V nedeli rano je nasnezeno a nebe vymetene! ... musim se vzchopit ... vybiham ven s fotakem a delam okruzku Birminghamem. Mrzne, a tak se snih drzi ... po vylete koncim opet ve Starbucks s knihkupectvim. Zacinam ten den s konkretnimi plany na svou trimesicni cestu po JV Asii v rijnu az prosinci tohoto roku. Kolem 16.hodiny se vracim na hotel, balim a vydavam se do sveho noveho pokoje. Chris, kolega a majitel domu me chtel vyzvednout, ale je to jen par stanic busem ... Stehuji se po nejakem Robovi (nikdy jsem ho nevidela), ktery se ten den odstehoval do Londyna. V pokoji je zima a neuklizeno. K veceru se jdu projit, delam si caj a sleduji film Sahara ... spim ve flisce a ponozkach!
Druhy den s tim pohnu ... nakupuji velky nakup (zacinam ujizdet na ctvrtkilovem baleni krevet), utiram prach a luxuji, odvzdusnuji topeni a pripojuji se k domaci Wi-Fi siti - hura jsem on-line temer 24hodin denne! Objevuji obchudek, kde maji pullitrove plechovky piva za 0,50liber!
V utery je levnejsi kino jako u nas (4,90liber),
ParkyParkyParky

Uz od Honzika jsem vedela, a pri pristavani si mohla vsimnout, ze Birmingham je plny mensich ci vetsich parku! ... o zelen tu opravdu neni nouze!
tak jdeme s par kolegy na Awake ... cestou domu premyslim zda to byl B-ckovy ci C-ckovy film! Potrebovala jsem to ale ... zacala jsem konecne s VISUMem a moc jsem to nepochopila. Po ceste Excel-Access-Excel-Visum jsem se nekde ztratila! Depka a ztazeny zaludek!
Streda zjistuji, ze mi chybi k pochopeni 1 krok ... pochopila jsem to a je mi hned o 100% lip.
Konec tydne probiha v praci v poklidu. Resim nejaky problem s SSC v Praze - zase ten OBr. Mluvim S Ondrejem a Honzou CH.

V praci: vetsina kolegu jsou Indove a pak Cinani (svorne tvrdi, ze jsou z Hongkongu), jeden Nemec, jedna Chilanka (vypada jak Valentina) ... Je to stejne jako u nas, vsude modra, v podstate vladne pohoda! Pracovni doba 37,5 hodiny tydne, kava, caj, voda zdarma. K obedu si lide delaji sendvice nebo vetsi jidlo. Ja se prizpusobuji - je to stejne i u nas konecne prorazily krabicky! Obcas v dobe tzv.lunch time ma nekdo pripravenou nejakou prezentaci. Spoustu lidi to zajima a bere si do promitaci mistnosti jidlo a pak docela bourlive diskutuji - to by se u nas se zlou potazal ... uz vidim jak by si nekdo misto obeda s pivem nechal vysvetlovat statistiku dopravnich nehod! Pevne doufam, ze se mi podari alespon trochu pochopit z toho co pro svou praci v CR potrebuji ... jako spravnej vorezprut sedim uplne vzadu u okna! Nikdo nevypada, ze by byl z mych dotazu nervni ... kdyby se delalo tablo, mela bych u pusy bublinu: "Can I ask you something?"

Jidlo: pri dnesnim kurzu libry jsou ceny srovnatelne s nasimi. Stejne jako za hygienicke potreby. Obleceni a obuv je dokonce levnejsi! Ale beda jak do neceho zapoji sluzby - treba kadernice (strihani+foukani=40liber). Loupane krevety 250g=3libry, stejne mnoství neloupaných krevet=1libra! O restauraci samozrejme nemluve ... Nicmene jsem mela sve prvni Fish and Chips (dekuji, bylo to teple!) a Cinany (kilo harisy a bude to super).

Bydleni: cca 20 minut busem z centra na jihozapad. Domek je v klidnem prostredi, takovy Sporilov - skupine domku se rika California ve ctvrti Selly Oak. Majitelem domu je kolega Chris (pamatujete na manazera trhleho zpevaka v Lasce nebeske?), za kterym obcas dochazi pritelkyne a kolegyne v jedne osobe Zoe. Dal je tady Ben - nejaky IT a pak Amrit, take kolegyne, ktera o Benovi tvrdi, ze je rubbich, ale zatim mi prijde, ze je rubbich sama!
MrakyMrakyMraky

Se stale menicim se pocasim je tu nebe nadherne! Polarizacni filtr si jen chrochta ... :o)!
Nehodlam to resit - za tyden se stehuje, a tak jeji dlouhe vlasy vsude, neschopnost cokoli uvarit, vyprat ci uklidit a znacna naklonost k vodce me nemuze rozhodit ... jo, je moc hezka, Indka kazdym coulem, co tvrdi, ze je cistokrevna Britka! Nicmene si clovek tady muze brat cokoli a kdyz ma naladu, zase uvari ci koupi pivo ostatnim ... pohoda!

Pocasi. dubnove! Chvili snezi, chvili prsi a chvili sviti slunce! Pobyt na ostrove pripomina obcasny krik racku :o)! Jinak je stale na kosili, svetr a gorac!

Vylety: behem tydne jsem si uz presne naplanovala vylety: zacinam 4.a 5.5. s Helou Oxfordem a Windsorem. Nasleduje Stratford upon Avon s Misi a Veru a pak Cambridge, Liverpol a Menchestrem a Bristol. Vikend take planuji v NP Lake District a do Londyna s navstevami ... Vetsinou to bude s prespanim ze soboty na nedeli nekde, ale cert ber libru, kdyz je tak nizko :o)! Tim bych mela mit England pekne projetou. Spolubydlici me take uz vzali na party jednoho z kolegu. Bylo to moc prijemne, spousta jidla a piti, ale jazyk je prece jen stale jeste prekazkou :o(!

Obleceni: v te cervene bunde jsem tu za exota! Vsichni chodi v cernem+barevna kosile! Jen jedna divna kolegyne ma ruzovy batoh - disgusting - jak rikam, je divna!

Pozitri mi zacina 3.tyden ...









Advertisement



Tot: 0.126s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 78; dbt: 0.0738s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb