Page 8 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Chile » Aisén February 21st 2011

Z Chaitenu odchadzal jeden autobus na juh za den a ide do La Junty, nemuseli sme sa preto velmi dlho rozhodovat kam dalej. Autobus ochadzal tak nejak, mila pani z informacii nam povedala ze to zalezi kam vsade musi ist. Nakoniec sme cakali len nieco vyse hodiny. Po case skoncil asfalt a nastalo hrkotanie a kopa prachu. V La Junte nebolo nic zaujimave. Odchadzal odtial jeden autobus denne nasim smerom - o siestej rano a na ten sa nam podarilo kupit listky. Na taku malu dedinku tam mali velmi vela potravin, ale vsade to iste a nic moc, nakoniec sme si urobili cestoviny s rajcinovou omackou, pod dohladom celej rodiny na zahrade ktorych sme kempovali. There was just one bus from Chaiten heading south and it was to La Junta, so we didnt have too many ... read more
La Chunta

South America » Chile » Los Lagos February 20th 2011

Chiloe je ostrov a tak jediny sposob ako sa odtial dostat, okrem lietadla, bol trajekt. Trajekt odchadzal o 9 rano z pol hodiny vzdialeneho Castra. Den predtym sme boli ubezpeceny ze uz od 7 rano tam kazdych desat minut chodia mikrobusy. Tak sme prisli na zastavku - a nikde nic, asi kvoli vcerajsej oslave, nakoniec jeden prisiel o osmej. Na trajekt sme sa dostali 15 minut pred jeho odchodom. Boli sme milo prekvapeni, boli tam pohodlne siroke sedacky a televizor. Najprv sme minali male zelene ostrovceky, ale okolie sa postupne zacalo menit. Pomaly sa pred nami zacali vynarat zasnezene stity a zelen zmizla, toto uz je prava Patagonia. Konecne zastavka bol Chaiten, tu nas pekne privital tulen kruziaci okolo nasej lode. Chaiten bol v roku 2008 zniceny sopkou rovnakeho mena. Ten nevybuchol, ale sposobil zemetrasenie, vdaka ... read more
nas trajekt/ our ferry
na trajekte/ on the ferry

South America » Chile » Los Lagos » Chiloé Island February 19th 2011

Este pred tym nez sme sa vybrali na vylet po ostrove Chiloe nam nas domaci Charlie tvrdil ze sa k nam blizi burka a pride maximalne do dvoch dni. Toto bol treti den krasneho pocasia, tak sme sa ho rozhodli poriadne vyuzit. Autobus naspat do Conchi isiel o 2 hodiny neskor ako mal, ale s tym sa nic robit nedalo. V hosteli sme si len zhodili ruksaky a vybrali sa na blizky ostrov Lemuy. O Lemuyi sme toho poculi vela, o tom aky je krasny, ako tam urcite treba ist. Niezeby sa nam nepacil, ale vyzeralo to tam presne ako u nas /teda az na ocean/, tak sme sa po chvili otocili a isli naspat. Vecer sa na mole, par metrov od nas, konal koncert miestnej a ako nam povedane velmi popularnej skupiny nazvanej Garras de ... read more
Chiloe - Cucao
Chiloe - Lemuy
lama nevie plavat/ lama cant swim

South America » Chile » Los Lagos » Chiloé Island February 18th 2011

Napriek povesti Chiloe ako uprsaneho ostrova sme sa znova zobudili do krasneho slnecneho dna. Uz od rana bolo velmi teplo a tak sme sa nechali zlakat na kupanie v oceane. Stanik sa doteraz kupal v kazdej lagune kde sa dalo a vyhlasil ze toto bola najstudenejsie voda aku doteraz zazil. Podarilo sa nam vliezt do vody po kolena, viac sa nedalo, nohy nam hned trpli od zimy. Neskor sme sa vydali naspat do Cucoa a mali sme stastie pri stopovani. V Cucao sme zasli na miestnu plaz, hoci sme ich za poslednych par dni videli vela tato bola opat niecim zvlastna - po celej jej dlzke sa tiahol niekolkometrovy pas bielych musli. Neskor sme este objavili najvacsiu mrtvu rybu aku sme kedy videli, nevieme co to bolo, ale bol to smutny pohlad. Vecer sa blizil a ... read more
Chiloe - juzne od Cucao/ south of Cucao
prilis studene pre lamu/ too cold for lama

South America » Chile » Los Lagos » Chiloé Island February 17th 2011

Dneskajsie rano vyzeralo ovela lepsie ako vcerajsie a tak sme sa vybrali do narodneho parku, teda chceli sme. Majitel nasho hostela nam poradil aby sme vynechali narodny park a radsej isli juzne od neho, kde je to ovela krajsie. Rozhodli sme sa posluchnut jeho radu, odviezli sa do este mensej dedinky Cucao a zamierili na juh. Cucao lezi na zapadnej strane ostrova a tato cast je vystavena vsetkym vetrom a burkam, ktore sa sem zenu cez Pacifik. Cele pobrezie bolo lemovane malymi pokrivenymi stromami, asi maju tazky zivot, ale vyzeralo to nadherne. Cely ostrov bol krasne zeleny, plny pasucich sa koni, krav a oviec. Za cely den sme videli viac ludi jazdit na konoch ako soferovat auto. Zasli sme na plaz na ktorej ziju tulene, velmi sme stastie nemali, bol tam len jeden a aj to ... read more
Chiloe - Cucao

South America » Chile » Los Lagos » Chiloé Island February 16th 2011

Dnes sme mali naplanovany vylet do miestneho narodneho parku, budik zazvonil, mi sme vykukli z okna a hned sa rozhodli nikam nejst. Vonku prsalo, bolo zima, fukal vietor a nam bolo jasne ze ziaden park by sa nam v takomto pocasi nepacil. Cez den sme urobili velke pranie, vacsina nasho oblecenia si to naozaj zasluzila. Vecer sme si urobili vyborne cestoviny a este sa chvilu presli po plazi. Today we planned to go to a chiloes national park, alarm clock went on, we looked out of the windov and immediately decided not to go anywhere. It was raining, cold and windy and we knew that we wouldnt enjoy any park in such a weather. During a day we did a big washing, most of our clothes trully deserved it. In the evening we cooked lovely pasta ... read more
Chonchi

South America » Chile » Los Lagos » Chiloé Island February 15th 2011

Rano sme sa vidali na autobusovu stanicu kupit listky do Chonchi. Chonchi je male rybarska dedinka na ostrove Chiloe. Po case sa nas autobus nalodil na trajekt, videli sme tucniaky a labute s ciernymi hlavami. Ostrov nas neprivital najlepsie, bolo sychravo a zamracene, ale Chiloe je tym znamy. Ubytovali sme sa v hosteli priamo na plazi a z izby vidime na Pacificky ocean. Chonchi sa nam paci, vyzera presne ako by mala rybarska dedinka podla nasich predstav malo vyzerat. Vsade su male drevene domceky natrete roznymi farbami a moc sa tu toho asi nedeje. Vecer sme sa boli prejst do pristavu, bolo uz tma a sychravo, nikde nikto len my a par rybarov. Velmi sa nam to pacilo. In the morning we went on a bus station to buy tickets to Chonchi. Chonchi is a small ... read more
nas trajekt/ our ferry
lamin prvy trajekt/ lamas first ferry
na trajekte/ on a ferry

South America » Chile » Los Lagos » Puerto Montt February 14th 2011

Rano sme si vyzdvihli nase velke batohy z hostela kde sme ich nechali pred nasim vyletom do narodneho parky a mali este cas na prijemny piknik v blizkom parku. Na stanici sme zistili ze autobus ktory mal odchadzat o tretej pride najskor o stvrtej. Na chilskej strane hranice nas ako obycajne cakala podrobna prehliadka kvoli zakazu dovozu cerstveho jedla do Chile. Vsetky veci museli ist cez rontgen a nejakym nestastnikom objavili obrovske zasoby jedla - klobasky, chleba, susene ovocie, zelenina. Samozrejme ze vsetko museli ist von, Stanik nemohol zniest pohlad na klobasky putujuce do kosa a tak sa hned opytal ci je to mozne zjest tam. Colnici suhlasili a tak si par ludi urobilo hostinu. Dotycny clovek bol samozrejme nahnevany a tak si zanadaval - po cesky a tak sme sa hned aj dali do reci, ... read more
na ceste do Puerto Mott/ on the way to Puerto Mott

Konecne dalsi den po dlhom case ked sme sa mohli poriadne vyspat a aj sme to poriadne vyuzili. Poriadne sme nemali co robit, tak sme sa len tak povalovali a to bolo asi tak vsetko. Niezeby sme sa stazovali, prave naopak. Je leto, ale fuka studeny vietor a tak aj napriek tomu ze cely den svietilo slnko velmi teplo nebolo. Finally we again had a day where we could sleep as long as we wanted, and we well used it. There was nothing really to do for us so we just spent whole day messing around and that is it. We did not mind or moan at all. It is summer, but there was a strong cold wind so thanks to sun shining the whole day it wasnt very cold.... read more
Lago Moreno

V noci prsalo, ale nastastie sme si stan postavili pod stromami, tak sme ani velmi nezmokli. Do obeda bolo pocasie take vselijake, ako by sa nevedelo rozhodnut ci ma prsat alebo byt pekne, nakoniec sa rozhodlo neprsat, len sa tak mracit. Za nami sa kopili skarede cierne mraky, ale mi sme im sikovne usli. Neskor sme sa dostali k farme, neboli sme si isty cestou ale vedeli sme ze niekde blizko uz mala byt cesta kde sa dali zastavit autobusy. Opytali sme sa miestnej dievciny z farmy, ta nic o ziadnej ceste nevedela, 10 minut nato sme sa dostali na hladanu cestu. Skusali sme stopovat a opat mali stastie, mlady anglicky par v prenajatom aute nas zobral az do Bariloche. Tu sme sa hned vybrali kupit listky do nasej dalsej zastavky a na nestastie zistili, ze ... read more
Parque Nacional Nahuel Huapi

Tot: 0.411s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 85; dbt: 0.1919s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb