Page 7 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Chile » Magallanes » Torres del Paine March 3rd 2011

Rano vypadalo slibne, zadne tmave mraky, ale vime, ze tady se pocasi meni kazdou minutu a silny vitr promeni modrou oblohu v peti minutach v totalne sedou. My se vydali zpatky po vcerejsi ceste, pak sli podel obrovskeho jezera Nordenskjold az do kempu Italiano. Vsude kolem nas neuveritelne krasne skaly a to mel byt teprve zacatek... V kempu jsme postavili stan a vydali se projit nadhernym udolim Valle del Frances - Francouzskym udolim. tvorene ledovcem del Frances, horami, potoky a hlavne tzv. Los Cuernos - Rohy, granitove dvojbarevne skalni utvary pripominajici rohy a druha dominanta parku. Nafotili jsme asi tisic fotek, ani jsme nespousteli prst ze spouste. Doslova kazdy pohled stal za fotku a my fotili a fotili...Po zapadu slunce jsme se uz ale museli zacit vracet, aby jsme to do 9 stihli zpatky do kempu. ... read more
PN Torres del Paine

South America » Chile » Magallanes » Torres del Paine March 2nd 2011

Dneska jsme zacali nas 4 denni trek v narodnim parku Torres del Paine, asi nejkrasnejsi z parku Jizni Ameriky. Jako vzdycky, hlavni veci bylo pocasi a nastesti to vypadalo, ze nebude prset. Nasedli jsme na bus, ktery nas dovezl k lagune Amargo a hned nas privital nadherny pohled na dominantu parku po niz je cely park pojmenovany - Torres(ne fotbalista :-) cili Veze - 3 veze pripominajici skalni utvary a zaroven i cil dnesniho treku. Od laguny jsme zamirili do refugia Chileno, dali si pauzu a pak do kempu Torres, kde jsme pri staveni stanu narazili na 2 sympaticke pary Cechu z Liberce - jo, Cesi nebo Slovaci jsou vsude...Vydali jsme se jeste k samotnym vezim udelat nejake ty kycovite krasne fotky a i kdyz pocasi nebylo idealni, par paradnich fotek mame. Nas dojem byl, ze ... read more

South America » Chile » Magallanes » Puerto Natales March 1st 2011

Dalsi nie velmi zaujimavy den straveny cestovanim a prechodom hranic. Opat sme museli otvarat batohy, do Chile sa nesmie dovazat ziadne cerstve jedlo a nase uhliky proti komarom tak asi na rontgene vyzerali. Nasou zastavkou bolo Puerto Natales, nudne male mesto kde nic nieje. Je to vsak najblizie mesto k parku Torres del Paine - len 150 km. Tento park je pravdepodobne najznamejsim parkom Juznej Ameriky a tak sme tu samozrejme nemohli chybat ani mi. Po neviem kolkych mesiacoch mame izbu s vlastnou kupelnou a teplou vodou, dokonca aj v umyvadle. A tiez je tu nas prvy radiator v Juznej Amerike. Another boring day spent by travelling and crossing borders. Again we had to open our rucksacks, you cant take any fresh food to Chile and our mosquito coils probably seemed like something to eat on ... read more

Do El Calafate sme prisli kvoli jedinej veci - ladovec Perito Moreno, je to jeden z poslednych postupujucich ladovcov na svete a to ho robi vynimocnim. Kym sme sa k nemu dostali zacalo prsat a bolo zima, velmi sme sa netesili na najblizsich 7 hodin ktore sme tam mali stravit. Ladovec bol obrovsky - 5 km siroky, az 60 metrov vysoky, pomaly sa zosuvajuci do jazera pod nim. Vacsina bola biela, ale dali sa vidiet aj modre kusy a niekde tmave "zilky", asi hlina alebo kamene. Pocasie sa zacalo vyjasnievat a nakoniec sme sa museli natriet kvoli slnku. Nasli sme si krasne miesto so skvelym vyhladom a pozerali ako sa postupne odlamuju kusy lady a padaju do vody. Aj najmensi kusok sposobil obrovky kus. Mali sme stastie, asi aj kvoli slnku, a videli sme odpadavat naozaj ... read more
Perito Moreno

South America » Argentina February 27th 2011

Rano nas cakala cesta naspat do El Chaltenu, popri jazere El Toro s kuskami plavajuceho ladu v nom. Cesta naspat ubehla pekne, skoro ziadne stupanie. Jedinou neprijemnostou boli moje obrovske bolave pluzgiere, asi z mokrych topanok. Stanik sa ponukol ze mi zoberie batoh a celkom my tym ulahcil zivot. Bolo my to vsak neprijemne ked sme stretli inych ludi a tak som vzdy ked sme niekoho videli predstierala krivanie. Do El Chaltenu sme prisli po 12 a tak sme este stihli autobus do El Calafate. In the morning we headed back to El Chalten, along the lake El Toro with bits of floating icebergs in it. Journey back was easy, almost no climbing up. The only trouble were my massive painful blisters, probably from wet shoes. Stan offered to take my rucksack and made my life ... read more
PN Los Glaciares - Lago Toro
PN Los Glaciares

Prekvapivo sme sa zobudili do pekneho, skoro slnecneho dna. Dnes sme sa rozhodli vratit sa k ladovcu Piedras Blancas a jeho rovnomennej lagune, a ist k nemu co najblizsie. Na mape ktoru sme dostali bola nakreslena cesta, v skutocnosti sme sa cely cas skriabali cez popadane balvany a cestu si hladali sami. Vzdy sme si predstavovali ze ladovce su biele a trochu modre, ale tento bol cely modry, nasa namaha dostat sa k nemu stala za to. Dalsou zastavkou bola asi najznamejsia dominanta parku - Monte Fitz Roy. Je to vlastne vysoky kus skaly, co vyzera ako veza. Z vyhliadky na Fitz Roy sme sa museli vracat rovnakou cestou a tak sme si batohy schovali do krovia pri ceste, celkom nam to usetrilo namahu. Na to aby sme sa priblizili k Fitz Royu sme sa museli ... read more

Nechceli sme stracat dalsi den a tak sme sa rozhodli ist do parku - Parque Nacional Los Glaciares /park ladovcov/ uz v tento den, napriek tomu ze sme dorazili v skorych rannych hodinach a velmi sme sa nevyspali. Este v hoteli sme si pobalili veci na vylet, pockali kym sa rozvidnie, odniesli si velke batohy do uschovne, nakupili jedlo a vyrazili. Mestecko El Chalten lezi uz v parku a tak nam stacili vyst za mestecko a uz sme boli na ceste. Pocasie uz od rana nevyzeralo velmi slubne, postupne sa zhorsovalo a nakoniec sme kracali v prudkom vetri a dazdi. Po asi dvoch hodinach, uplne mokry sme zacali uvazovat o skorom kempovani. Miestny sprievodcovia nam ukazali na maly domcek pre horolezcov, kde sme sa mohli schovat. Radi sme sa tam uchylili, uvarili caj a zacali susit ... read more
El Chalten
PN Los Glaciares

South America » Argentina February 24th 2011

Dnes nas cakala cesta po znamej ceste Ruta 40, prechadzajuca celou Argentinou a na juhu vyhlasena zlym stavom a namahavym cestovanim po nej. Hned rano sme sa dozvedeli znepokojujuce spravy o tom, ze su na nej zavaly a je neprechodna. Autobus vsak prisiel, mi sme nastupili a vsetko vyzeralo v poriadku. Cela cesta bola krasne siroka, asfaltova a mi sme sa len cudovali odkial sa zobrali tie zle povesti o tejto ceste. Neskor ma Stanik upozornil na velku vodu na lavej strane nasho autousu a tvrdil ze to vyzera ako ocean. Ja som si bola ista ze to musi byt nejake velke jazero, Ruta 40 sa predsa k oceanu nepriblizuje ani nahodou. Neskor sme zastavili na benzinke a len tak so zvedavosti sa pozerali na mapu kde tak asi sme. Predavac na pumpe nam to ukazal ... read more
na ceste/ on the way

South America » Argentina » Santa Cruz » Los Antiguos February 23rd 2011

Rano nas cakal dalsi den straveny cestovanim, na dnes sme mali naplanovany prechod hranic - z Chile Chico /Chile/ do Los Antiguos /Argentina/ a odtial co najskor, najlepsie v ten den dalej na juh. Na hraniciach opat problem, Slovensko sa v spanielcine pise Eslovaquia, niektory colnici to bohuzial este stale nezistili a vytrvalo hladaju pod S. Samozrejme, ze cloveka z krajiny ktoru nepoznaju a nemaju v zozname nechcu pustit dalej a vzdy to chvilu trva, kym im vysvetlime o co ide a ze Ceskoslovenko uz davno neexistuje. Aby sme na tento hranicny prechod len tak nezabudli, tak sa este rozhodli prekontrolovat nase batohy. To znamenalo dat ich dole zo strechy /isli sme mikrobusom/, otvorit, vybrat veci a potom znova vsetko pobalit a vylozit naspat. V Los Antigos uz ziaden autobus v ten den nesiel, tak sme ... read more

South America » Chile » Aisén » Chile Chico February 22nd 2011

Jediny autobus na juh do Coyhaique odchadzal o 6 rano, to znamenalo vstavat po tme o 5, balit stan a vsetko ostatne, nastastie sme nic nezabudli. Prvy hodinu v autobuse sme stravili okruznou jazdou po La Junte, nevieme presne preco, ale uz o 6 sme konecne vyrazili. Cesta vyzerala ako obycajne - kamenita a prasna. Neskor sme sa vyhybali nejakemu tahacu a nas sofer zasiel prilis doprava. Autobus zachrcal a nam bolo hned jasne ze sme poriadne zapadli. Nebezpecne sme sa zacali naklanat a nakoniec sme boli poziadani opustit autobus co sme velmi radi urobili. Kolesa na pravej strane boli vyse polovice zapadnute v suti. Pod nami zraz dole, zarasteni burinami, takze az ked sme vystupili sme si uvedomili ze sme vlastne mali stastie. Tahac nas v tom nenechal, este zavolali dalsi a spolocne sa im ... read more
na ceste/ on the way

Tot: 0.36s; Tpl: 0.007s; cc: 14; qc: 87; dbt: 0.1398s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb