Page 11 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Argentina » Salta » Salta January 22nd 2011

Ako sme uz viac krat spomenuli nas hostel v Salte bol cestovatelsky ideal - tepla sprcha, zadarmo internet a ranajky, kuchynka, mili personal. Napriek tomu sme zistili, ze existuju aj ine nastrahy. Rano prsalo a mi sme zistili od coho bol ten zlty flak na nasom strope. Nastastie, Stanik spal na dvojposchodovej posteli a tak len prehodil deku cez hornu postel a problem bol vyrieseni. Neskor isiel kupit listky do Mendozy a ja som zatial balila. Veci sme si nechali v hosteli a len tak sa isli prejst do mesta, neskor sme sa vratili, pozerali televiziu a cakali na vecer. O osmej sme vyrazili na stanicu. Cakala nas asi najdlhsia cesta v jednom kuse zatial - 18 hodin. Znie to vela, ale podla nasej mapky Argentiny sme presli asi 3 cm a dole do Patagonie je ... read more

South America » Argentina » Salta » Salta January 21st 2011

Obidvaja sme uz dlhsie citili, ze si potrebujeme poriadne oddychnut. Salta a aj hostel v ktorom sme byvali sa nam velmi pacili a tak sme sa rozhodli vyhlasit oddychovy den tu. Ja som z nasho hostela nevyliezla vobec, cely den som stravila v pyzame a mikine. Stanik vybehol len na chvilu, kupit nejake jedlo. Ale aby sme nevyzerali uplne lenivo, tak sme si nieco vyprali a navarili dobry obed. Zvysok dna sme si len tak citali knihu a boli na internete. We both felt for quite some time that we needed a proper relaxy day. We liked Salta and the hostel a lot so we decided for a lazy day here. I stayed whole day in our hotel, just in my pyjamas and jumper and Stan left just for a while to buy some food. But ... read more
a relaxovali/ and relaxed
pozerali TV/ and watched TV
a relaxovali este viac/ nad relaxed even more

South America » Argentina » Salta » Salta January 20th 2011

Rano jsme sbalili stan, Kacenka pockala s vecmi pri ceste, ja vyrazil poridit neco na snidani, kterou jsme si dali na miste s krasnym vyhledem na Kopec 7 barev. Pak jsme si dali asi 3 km k hlavni ceste do Salty, kde hned za policejni kontrolou jsme zkusili stopovat a prakticky hned nam zastavil chlapik s dodavkou s tim,ze nas hodi do Jujuy. Sedli jsme na korbu a tesili se jak rychle to slo, ale pak to prislo... Vezl nas asi nejhorsi ridic v dejinach - urcite nejnebezpecneji jezdici...Uhanel jako blazen a my meli co delat, aby nas to neodfouklo. Navic zacalo prset, ale to naseho silence nejak nebrzdilo, predjizdel kdekoli a za 25 minut jsme ujeli 60 km do Jujuy, kde jsme si oddechli, kdyz nam tady zastavil. Tady prselo jeste vic a my si ... read more
Quebrada Hurmahuaca
z auta/ from the car

South America » Argentina » Jujuy » Purmamarca January 19th 2011

Rano sme sa pekne vyspali, nikto nas nebudil, zistili sme ze sme si ustlali priamo na mravenisku, ale dnu sa im dostat nepodarilo. Z Tilcary sme kracali do dalsej dedinky - Maimara, kde mal byt jeden z najfotogenickejsich cintorinov podla nasho sprievodcu. Cintorin vyzeral uplne obycajne ako mnoho inych ktore sme videli predtym, nebyt sprievodcu ani po nom nepatrame. Potom sme zacali stopovat do Purmamarci, ktora bola vzdialena asi 20 km. Nevedeli sme ako to pojde a boli sme pripraveni celu vzdialenost odchodit, hlavne sme si vsak chceli skusit ako to vyzera so stopovanim v Argentine. Na zaciatku to vyzeralo beznadejne, ale po vyse hodine nam konecne zastavil maly nakladiak a zobral nas az do Purmamarci. V Purmamarce sa nachadza Cerro de los Siete Colores /vrch siedmych farieb/ a naozaj hral roznymi farbami - cervena, purpurova, ... read more
Quebrada Humahuaca
Maimara - cintorin/ cementery

South America » Argentina » Jujuy » Tilcara January 18th 2011

Rano sme sa vypravili na stanicu, uz sme mali kupene listky a nasim cielom bola Tilcara. Tilcara je mala dedinka leziaca v Quebrada de Humahuaca /roklina/, ktora je vyhlasena svojou krasou. Cesta nakoniec trvala o hodinu dlhsie ako mala, pricom sme nemali ziadnu zavadu ani zapcha nebola. Mysleli sme si ze v Argentine, ako vyspelejsej zemi to bude lepsie, ale toto je pravdepobobne rovnake pre celu Juznu Ameriku. Kusok za Tilcarou sme navstivili Gargantua del Diablo /diablova priepast/, zostupili sme aj dole k vodopadu, ktory by si zasluzil viac vody. Vecer sa pomaly blizil a tak sme si zacali hladat miesto pre stan. Nechceli sme kempovat v kempe, chceli sme usetrit ale tiez sme nechceli riskovat ze sa niekto rozhodne pre party do skorych rannych hodin. Podarilo sa nam najst idealne miesto, dokonca chranene hlinenym valom ... read more
Quebrada Hurnahuaca

South America » Argentina » Salta » Salta January 17th 2011

Rano sme len vstali, presli par metrov a mali nachystane ranajky - vynikajuce croassainty, vybornu kavu a cajik. Neskor sme sa vybrali prezriet si mesto. Salta neponuka vela klasickych turistickych atrakcii, ale je to krasne, ciste mesto a pre nas zatial najviac sa priblizujuce k Europe. Dalsou vybornou spravou bolo ze tu maju supermarkety, dokonca aj Carrefur, co sme hned aj vyuzili a urobili si krasnu veceru. Stani si kupil pravy argentinsky steak a tvrdil ze je to najlepsie hovadzie ake kedy jedol. Jediny problem ktory zatial mame s Argentinou je, ze sa tu nikde nedaju zohnat instantne slize, take tie co staci len zaliat, bez varenie. Viem, nieje to najzdravsie jedlo, ale je idealne na trekovanie - lahke a neminieme vela plynu. In the morning we woke up, walked few metres and had our breakfast ... read more
Salta

South America » Argentina » Salta » Salta January 16th 2011

Zo San Pedra de Atacama sme sa potrebovali dostat do Salty v Argentine. Cesta to bola dlha, ale ziaden autobus nesiel v noci, asi kvoli hraniciam, a tak nas cakal dalsi den straveny cestovanim. Este v San Pedre sme sa zastavili pre vystupne peciatky z Cile a potom dalsie dve hodiny k argentinskej kontrole. Argentincania brali vstup do ich krajiny naozaj vazne, vsetky batohy museli von a cez rontgen, vsetky pasy si overovali v pocitaci a nakoniec nam to zabralo skoro dve hodiny. Polopust sa pomaly menila na skaly a neskor na zelenu krajinu, co bola pre naj krasna zmena. Cestou sme tiez prekrocili obratnik Kozorozca. Do Salty sme dorazili o 9 vecer a troska sme sa aj obavali hladat si ubytovanie po tme. Nahodne sme si vybrali jeden z nami vytypovanych hostelov a mali sme ... read more
na ceste/ on the way

Dnes sme sa rozhodli hlavne oddychovat a ist len na par kratkych prechadzok v okoli San Pedra. Najprv sme zavitali do Valle de la Muerte /udolie smrti/, jedine co sme videli boli kamene a piesok, nieje sa comu cudovat ze tu nic nezije ani nerastie. Teplo bolo neskutocne a nikde ani trocha tienu, ani sme ho cele nepresli a po pol hodinke sme sa rozhodli vratit sa naspat. Dalsim cielom bola Pukara de Quitor, mala pevnostka z 12 storocia, leziaca na jednom z kopcov pri San Pedre. Vyskriabat sa hore v tom teple stalo vela premahania a jedine co sa z nej zachovalo su obvodove muri, ale aspon ze vyhlad z nej stal zato. A to bolo, hlavne vdaka teplu, na dnes vsetko. Cile je zatial prva krajina v ktorej nam davaju bloky vzdy ked za ... read more
Valle de la Muerte

Na dnes rano nas cakala navsteva vyhlasenej atrakcie San Pedra - Tatio gejziri. Najvacsou nevyhodou, teda aspon pre nas, bolo ze gejziri su aktivne iba rano medzi 7 a 8. A ano, hadate spravne znamenalo to dalsie skore vstavanie, tentoraz sme uz o 4 museli byt pripraveny pred vchodom do nasho kempu. Vylet zacal slubne, mikrobus prisiel na cas, sofer Felipe vyzeral prijemne a hovoril po anglicky, cesta bola asfaltova. Postupne sa vsak cesta zacala zhorsovat a nakoniec sme isli po piesku, zrazu sa Felipe rozhodol prestat nasledovat ostatne mikrobusy /z inych agentur/ a zabocil na inu cestu. Islo sa stale tazsie a tazsie az sme ostali stat zapadnuti v piesku. Felipe poprosil cestujucich, teda vlastne iba muzsku posadku, aby mu pomohla vytlacit mikrobus z piesku. Vonku bola hrozna zima, urcite pod nulou, autobus sa zabaral ... read more
geysirs El Tatio

Na dnes sme si pozicali bicykle a rozhodli sa navstivit blizke Valle de la Luna /udolie mesiaca/. Udolie vyzeralo presne podla nazvu ako mesacna krajina. Nikde nic, ani najmensia bylinka, dokonca ani kaktusy nieto nieco zive. Vsade same piesocne duny, zerodovane skaly a strasne teplo. V udoli sme tiez navstivili byvale solne bane, tato sol vsak nebola krasne biela ako v Uyuni, skor to vyzeralo ako spinavy lad. Vsade naokolo to pukalo a zem pod nami bola len taka krusta a v nej diery. Tiez sme videli Tres Marias /tri Marie/ tri obri zerodovane kamenne utvary, ktore ani s obrovskou davkou fantazie nevyzerali ako Marie. Cesta naspat bola namahava, sice konecne po asfalte, ale stale do kopca a proti teplemu vetru. Vyhlad na San Pedro vsak stal za to. San Pedro sa nam obom paci, je ... read more
Valle de la Luna

Tot: 0.115s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 67; dbt: 0.0763s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb