Page 12 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

Rano nas cakalo krute vstavanie o 4, len sme sa po tme obliekli - z nejakeho dovodu nezapli elektrinu /zeby kvoli setreniu?/, nasadli do aut a vyrazili. Jeden z dovodov preco sme vstavali tak skoro bolo aby sme stihli vychod slna, Facundo opat vyzeral zmatene a postupne nas vsetky auta predbiehali. Prvou zastavkou bol Manana gejsir a okolo neho este par dalsich dier z ktorych vychadzala sirna para a v niektorych bublala voda. Zima bola neskutocna, pod nulou a tak sme len rychlo vybehli z auta, urobili par fotiek a hned naspat do tepla. Pred vychodom slnka sme dorazili do Aguas termales /termalne kupele/, kde bolo male jazierko s krasne teplou vodou. Jedinou prekazkou bolo odhadlat sa, vyzliect do plaviek a prejst tych par metrov k jazierku v treskucej zime. Medzitym vyslo slnko, pomaly sa zacalo ... read more
Manana gejzir/ Manana geysir
Aguas caliantes

Vstavali sme o 5.45, rychle ranajky a odchod o 7. Prva zastavka bol vyhlad na stale aktivnu sopku Iruputumca, ale vsetko co sme videli bol tenky pruzok dymu, ziadna vybuchujuca lava. Cesta nas viedla cez vyschnutu pustnu krajinu pokrytu balvalmi, len kde tu odolna andska trava. Cestou sme minuli styry laguny obyvane plameniakmi a ziviacimi sa planktonom. Laguny dost casto smrdeli po sire alebo niecom podobnom a uprimne viem si predstavit aj krajsie miesto na zivot. Dalsou zastavkou bol Arbol del piedra /kamenny strom/ a okolo neho kopu dalsich skal vetrom erodovanych do roznych tvarov. Tu sa jednej dievcine omylom podarilo skopnut nebezpecne vyzerajuci kamen Stanikovi na hlavu, nastastie to vyzera ze sa nic nestalo. K veceru sme dorazili k poslednej zastavke - Reserva Nacional de Fauna Andina Eduardo Ayaroa a jej najvacsej atrakcii Laguna Colorada ... read more
pust/ desert

Dnes nas cakal trojdnovy vylet do Salar de Uyuni a odtial prechod do Cile a tak sme si rano museli ist pre peciatky do pasu. Chceli za to peniaze, samozrejme bez potvrdenia, a tak sme si neboli isty ci na to mali pravo alebo nie. Ochod bol o10.30 a uz o 11.00 dorazil nas sofer Facundo /to je jeho skutocne meno/ aj so svojim autom. Potom uz len stacilo nalozit veci, pozbierat ostatnych cestujucich a vyrazit. A prave nasi spolucestujuci boli pre nas naozaj dobra sprava, cestovali sme s ceskym parom Nikolou a Jakubom a parom z Uruguayu - Ines a Juan. Ani sme tomu nemohli verit, konecne sme sa po troch mesiacoch mohli poriadne porozpravat inak ako po anglicky alebo nasou lamanou spanielcinou. Nasou prvou zastavkou bol cintorin lokomotiv, bolo to vlastne vrakovisko za mestom, ... read more
cintorin lokomotiv/ graveyard of locomotives

South America » Bolivia » Potosí Department » Uyuni January 9th 2011

Z Tupizi sme sa potrebovali dostat do Uyuni, nesiel ziaden nocny spoj a tak nas cakal dalsi den straveny v autobuse. Autobus odchadzal o desiatej a to bol cas kedy prisiel na stanicu. Ked sme si kupovali listky pytali sme sa aky to bude autobus, to co prislo sa na autobus na fotke nepodobalo ani s velmi velkou davkou fantazie - mal to byt klasicky velky autobus a prieslo nieco polovicnej velkosti a velmi, velmi staro vyzerajuce. Nastastie sa nam podarilo zabrat miesto v kufri takze sme si nemuseli veci vykladat na strechu a tiez sa nam sikovne podarilo zabrat miesta na sedenie. Iny turisti take stastie nemali, napriek tomu ze si kupili listky miesto na nich nezvysilo. Medzitym uz im ale vylozili batohy na strechu a tak si pre ne museli liezt hore a potom ... read more
zastavka/ stop
do Uyuni/ to Uyuni
Uyuni

South America » Bolivia » Potosí Department » Tupiza January 8th 2011

Dnesny den zacal krasne, nikto nas nebudil tak sme sa mohli poriadne vyspat a tiekla tepla voda tak sme si obidvaja dopriali poriadnu sprchu. Dneska sme sa rozhodli na dalsie objavovanie krajiny okolo Tupizi. Nasim prvym cielom bola Quebrada Seca. Cesta k nej viedla cez slnkom vysusenu krajnu, nikde ani najmensi tien, len kde tu kaktus. Postupne sa okolo nas zacali tycit skaly erodovane do roznych tvarov a my sme sa pomali dostali k dedinke Toroyoi, kde sme presli cez most ponad rieku. Tu sme museli nasledovat po pravom brehu az k dalsej dedinke. Popri rieke bolo vsetko zelene, vsade same stromy a policka miestnych ludi, vyzeralo to ako v oaze. V agenture nas varovali pred rozburenou riekou, ale mi sme cely cas kracali popri malej riecke a jej polosuchom pieskovom koryte, az na maly skalnaty ... read more
na ceste/ on the way

South America » Bolivia » Potosí Department » Tupiza January 7th 2011

Na 9 jsme meli zamluveny vylet na konich, tak jsme se trochu dele vyspali. Na koniky jsme vyrazili vcas v sestave - Kacka, ja a nas mlady pruvodce. Cesta vedla udolim lemovanym cervenymi skalami, erodovane vodou a vetrem do neuveritelnych tvaru. Kolem dokola spousta kaktusu, trnitych keru a silene vedro. Nejdrive projet Puerta del DIablo - Dablova brana, 2 skaly s prujezdem uprostred, pak Valle de las Machos - jakesi skalnato-hlinite veze a konecne do Canon del Inca (Kanon Inky). Kacenka byla ve svem zivlu - moc miluje kone, ja zase takovy fanda nejsem a konik to asi nejak vedel... Kdyz jsme minuli Puerto, chtel jsem si z batohu na zadech vyndat fotak, ale uz pri rozepinani bederniho pasu u batohu se nejak zblaznil a zacal sebou hazet atd. Ja radsi seskocil hned jak to slo ... read more
Puerta del Diablo

South America » Bolivia » Potosí Department » Tupiza January 6th 2011

V Tupize na hlavaku jsme se ocitlo ve 4 rano a jako uz klasicky, kdyby jsme se nezeptali spolucestujich, nikdo by nam ani nerekl, ze jsme dojeli. Do 7 jsme cekali na stanici spolu se spoustou mistnich, kteri si znalecky ustlali ve i pred nadrazim a pekne si pospavali - ne my, ale oni :-) my koukali na batohy...Pak vyrazili najit hostel a docela rychle jsme jeden a za slusnou cenu nasli. V Tupize to vypada jako na divokem zapade, kolem dokola cervene skaly, vsude sami prach a hodne koni a samozrejme vedro na padnuti. A vecer jsme tady narazili na temer vyhynuly druh - Cesi v Jizni Americe. Holka s klukem projizdejici na motorce asi na dva mesice - bylo zase prijemne se s nekym bavit cesky - slovensky. We arrived to Tupiza main terminal ... read more
Tupiza - autobusova stanica/ bus station

South America » Bolivia » Potosí Department » Potosi January 5th 2011

Na dnesok sme sa rozhodli prejst si poriadne samotne centrum Potosi, to je zname hlavne svojimi kostoly. Tych je tu, na pomer k velkosti mesta, naozaj vela a boli postavene v casoch najvacsej slavy Potosi, hoci pre nestastnikov pracujucich tu to asi prilis slavne nebolo. Celkovo sa nam ich podarilo obist 11 + 1 katedrala. Este sa nam podarilo stihnut navstevu znameho muzea Casa Real de la Moneda, v budove ktorej v minulosti sidlili jedna z dvoch miestnych mincovni. Cast muzea bola venovana prave razeniu minci a praci v bani, zvysok bol taky mix vselicoho, napriklad mumie malych deti - pomerne neprijemny pohlad. Este nam ostavalo par hodin a tak sme si nakupili par suvenirov na pamiatku. A to bolo vsetko, potom ostaval len cas na vyzdvihnutie si veci z nasho hotela a odchod na autobusovu ... read more
saltenas
typicke/ typical
Iglesia Jerusalem

South America » Bolivia » Potosí Department » Potosi January 4th 2011

Dnes nas cakala najvacsia "atrakcia" Potosi a to cim sa toto mesto preslavilo - strieborne bane v hore nazyvanej Cerro Rico. Cerro Rico je najvacsim naleziskom striebra na svete, teda vlastne bolo pretoze vacsina je vytazena. Zacalo sa tu tazit uz v 16 storoci a odhaduje sa ze pri tom zahynulo okolo 8 milionov ludi, hlavne indianov alebo africanov, ktory boli nuteni tu pracovat. V sucasnosti v baniach pracuje okolo 8000 ludi z toho vysoky pocet deti, stale sa tu tazi striebro ale aj ine kovy. Podmienky su stale stredoveke a tito ludia sa vacsinou nedozivaju vysokeho veku - pracuje sa bez akychkolvek ochrannych pomocok. Plat, ako nam prezradil nas sprievodca, je priemerny, hoci niektorym sa postasti zbohatnut. Prehliadka sa zacala prezlecenim do slusiveho kompletu doplneneho helmou so svetlom. Potom sme sa este zastavili na trhu ... read more
pripraveni/ ready
domy banikov/ miners houses
vchod/ entrance

South America » Bolivia » Potosí Department » Potosi January 3rd 2011

Rano jsme si mohli trochu prispat, bus do Potosi nam jel kolem 11 a cesta trva jen 3 hodky coz je pro nas jako nic. Po ceste jsme meli nejake problemy s busem - asi prevodovka, ale jako vzdy se to nejak opravilo a za 4 hodiny jsme byli v Potosi. Prvni dojmy byly zklamanim, protoze oproti Sucre nevypada prilis vabne, spousta nedostavrnych domu a spina. Doufame, ze se to zmeni a centrum nam ukaze svou lepsi tvar. Potosi stale drzi primat nejvyse polozeneho mesto - asi 4080 a uz si zase zvykame, ze kazdy vystup je drinou. Z terminalu - uplne noveho a moderniho jsme jeli najit hostel a hned na 3. pokus jsme bydleli. Sli se trochu projit po meste coz zmenilo nas nazor na P. a zaplatili si vylet do stribrnych dolu, ktere ... read more
a z vnutra/ and from inside
typicky miestny autobus/ typical local bus
typicky pohlad z autobusu/ typical view from a bus

Tot: 0.354s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 85; dbt: 0.1122s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb