Page 13 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Bolivia » Chuquisaca Department » Sucre January 2nd 2011

Vstavali jsme brzy a moc se nam nechtelo. Dneska byl v planu vylet na znamy trh v Tarabuco - asi hodku vzdalene vesnice. Nevedeli jsme jak se presne dostaneme, ale jako vzdycky - nebojime se otevrit pusu a zeptame se... Nakonec jsme se tam dostali a podarilo se nam nakoupit par peknych veci. Stacili jsme se do 2 vratit do Sucre a tak zbyl cas omrknout zdejsi miliony let stare dinosauri otisky ve skalach, ale moc videt nebylo, protoze se nedostanete bliz nez 100metru. A protoze stale jeste zbyval cas a Kacanka tam tolik chtela, vydali jsme se do Castilla la Glorieta - maly zamecek postaveny nejakym blaznivym senorem a mixuji se tu minarety s renesanci atd. - symbol kyce. I kdyz zde probiha rekonstrukce, pustiuli nas dovnitr a Kacence se to mooooc libilo. Vecer bylo ... read more
koka na predaj/ coca for sale
miestny/ locals
miesny s typickym klobukom/ local with typical hat

South America » Bolivia » Chuquisaca Department » Sucre January 1st 2011

Ratali sme s tym ze na Novy rok bude vsetko pozatvarane, ale aj tak sme sa na chvily vybrali do mesta a podarilo sa nam kupit cerstvy bagetu. Nemale sme co robit a tak sme si vymysleli inu zabavu - zemiakovy salat. Trvalo to dlho a niektore ingrediencie /horcica, zavarane uhorky/ samozrejme ani zdaleka nechutili ako tie nase, ale vysledny produkt bol v danej situacii lahodny. A to je asi tak vsetko na co sme sa v tento den zmohli, teda okrem jedenia salatu s bagetkou. We were sure there wont be anything open on New Year but anyway we decided to go out for a while and we managed to buy a fresh bagettes. We didnt have anything to do so we decided to make a potato salad /traditional christmas food for us/. It took ... read more
Sucre

South America » Bolivia » Chuquisaca Department » Sucre December 31st 2010

O siestej rano sa nieco zacalo diat a nam svitla nadej ze Novy rok nebudeme oslavavat v autobuse. Autobus sa pomaly rozbehol, pomaly sa predieral bahnom, kluckoval okolo odstavenych nakladiakov, robotnici ho pomaly navigovali cez najhorsi usek a po napinavej chvili sme boli volni. Zvysok cesty nebol o nic menej dramaticky, na ceste sa casto vyskytovali kopy hliny /neslo o zavali, vyzeralo to ako navezene/, cez niektore sa podarilo prejst ale inokedy sa muselo cuvat a obchadzat nepriechodne casti inymi bocnymi cestami. Niektore casti cesty boli doslova len dva vyjazdene pruhy od kolies. Par krat sme isli ces vyschnute koryta riek a niektore brehy boli tak prudke ze kontrolor listkov musel vyjst von a postupne podkladat kolesa kamenmi pokym sa autobuse nepodarilo vyskriabat hore. Nakoniec sa pred nami vynorilo nami vytuzene Sucre a ako odmena sa ... read more
a cesta pred nami/ and road in front of us
a cesta pod nami/ and road below us
tadialto/ this way

South America » Bolivia » Santa Cruz Department » Samaipata December 30th 2010

Nas hotel mal malu kuchynku a vystahovat sme sa mohli az o 12 a tak sme sa ju rozhodli urobit si prijemne ranajky - palacinky s dzemom. Autobus nam isiel o 7.30 vecer a tak sme mali kopu casu len tak sa ponevierat po Samaipate, malikom mestecku so 6 ulickami a to dalo celkom zabrat. Dalsou specialitou Juznej Ameriky je ze pokial je nova sedacka, a tym myslim aj tie v aute alebo autobuse, potiahnuta plastom, tak plast sa dole nedava. Nas autobus musel byt pomerne novy a tak vsetky sedacky krasne suchotali vzdy ked sa niekto co i len troska pohol. Cesta do Sucre, nasej dalsej zastavky vyzerala slubne, siroka a asfaltova, to sa vsak rychlo zmenilo a mi sme sa zas raz ocitli na prasnej, hrbolatej. Aky nevdacni sme boli ze sme si priali ... read more
Samaipata

South America » Bolivia » Santa Cruz Department » Samaipata December 29th 2010

Rano bylo hodne neobvykle - zadny kohout, ani papousek, ale dnes to byl pan domaci zatloukajici v 7 rano nejake hrebiky ve vedlejsim pokoji...Celou noc proprselo, spis prolilo tak jak jen v dzungli se to povede a ani to nevypadalo, ze brzy prestane. Dneska jsme se vypravili na El Fuerte, predspanelskou pamatku, jakesi ceremonialni misto - v desti. Prodejna listku byla zavrena, stejne jako hlavni brana, kterou jsme ale prelezli. Po ceste jsme narazili na rozvodnenou ricku, nastesti jsme nasli dve desky, ktere jsme polozili napric a nakonec se na 2.stranu dostali - jo, Cesi a Slovaci si poradi se vsim... Na samotnem El Fuerte nikdo nebyl, jen jsme to tam prosli, ale nezustali dlouho, protoze uprimne receno tam toho prilis k videni nebylo. V 5 jsme byli zpatky, koupili si vyborne bolivijske cervene, udelali testoviny ... read more
co teraz ?/ what now ?
toto/ this
na ceste/ on the way

South America » Bolivia » Santa Cruz Department » Samaipata December 28th 2010

Pred nami bol dalsi den plny cestovania a tak sme sa chceli co najdlhsie vyspat, ale zakerne papagaje nam to opat nedovolili. Zbalili sme sa a pri odchode zaplatili len polovicku sumy za posledny den. Pani domaca protestovala a chcela volat policiu, ale nakoniec z toho samozrejme nic nebolo, velmi dobre vedela ze spravila chybu. Na namesti sme rychlo nasli trufi /auto pre 6 pasazierov a caka sa kym sa vsetky miesta nezaplnia/ do Santa Cruz a tesili sa ako nam to krasne vychadza. Asi po hodine auto zastavilo s tym ze toto je konecna zastavka, vedeli sme ze do Santa Cruz to trva dlhsie a samozrejme - boli sme v inom meste. Sofer nam proste odkyval co sme chceli len aby zaplnil auto a mohol ist. Ked sme sa ho opytali ze preco nam klamal ... read more

Dneska rano se odehral takovy maly zazrak - nas pruvodce rekl, ze se potkame v 7 a skutecne tam i byl na minutu presne!!! jeste jsme meli maly problem s domaci, ktera chtela zaplatit - asi ji doslo, ze psi lejna se nam moc nelibily a asi budeme delat problemy. Rekli jsme ji, ze zaplatime az se vratime. Nasedli jsme do dzipu a asi hodinu se prokousavali dzungli, brodili asi 4 ricky. Pak uz jen sama dzungle, my v ni, nechani na pospas hmyzu a zveri. Vsude zeleno, dusno a spousta letajiciho hmyzu ci ceho. Videli jsme nejake ptaky, tarantule, stovky motylu, stopy tapiru, jelena, pumy a krik opic. Mravenci jsou vsudypritomni a jakmile se na chvili zastavite, uz po vas lezou jako po strome nebo se podivate pod nohy a vidite mravenci dalnici primo pod ... read more
koka je dobra/ coca is good
velke koreny-mala lama/big roots-small lama
zla palma/angry palm

South America » Bolivia » Santa Cruz Department » Buena Vista December 26th 2010

Naivne jsme si mysleli, ze se dneska poradne a dlouho vyspime, ale dalsi nepritel se objevil asi v 6 rano - ne osel, ani kohout, ale jeste neco vic exotickeho - papousci. A zatim nejhorsi a nejvytrvalejsi ze vsech. Uz jsme potom moc nenaspali a jen tam vegetili. Na posteli bylo na prikryti jen prosteradlo a my se bali, ze nam bude snad v noci zima, ale nase strachy se ukazaly jako zbytecne. Je tady ukrutne vedro, dusno, zaparite se za 5 minut a studena sprcha pomuze asi na 2 sekundy - ani se neutirame. Jsme v nizke nadmorske vysce - asi 300 a kousek od dzungle u narodniho parku Amboro a proto neni divu. Po obede se jako zazrakem zjevil pruvodce a my se rychle dohodli, ze zitra rano vyrazime na den do dzungle. Jinak ... read more
Buena Vista
betlem
buena vista

South America » Bolivia » Santa Cruz Department » Buena Vista December 25th 2010

Pred siestou sme dorazili na autobusovu stanicu a cakali kedy pristavia nas autobus. Po chvili za nami prisla pani z predajne listkov, ze sofer ochorel / nasa verzia - nestihol vytriezviet, mali prilis malo predanych listkov/ a preto musime ist s inou spolocnostou. Nastastie nam pomohla vyriesit nove listky a priviedla nas za k autobusu. Jednou zo specialit Juznej Ameriky je ze sa tu plati specialny poplatok za pouzitie autobusovej stanice. Vacsinou je to pomerne mala suma, ale pride nam to ako forma vydierania - mas listok na autobus ? vyborne, ale aby sme ta k nemu pustili tak zaplat! Tak sme zaplatili a vyrazili. Konecna stanica nasho autobusu bol Santa Cruze, mi sme chceli vystupit uz v Buena Vista a tak sme niekolko krat ziadali nasho sofera, aby nam urcite zastavil. O par hodin neskor ... read more
kravy prekazkou/cows obstacles
dzusy jen si vybrat/juices-choice is yours
jedna z rek/one of the rivers

South America » Bolivia » Cochabamba Department » Cochabamba December 24th 2010

Rano sme sa vydali naspat do Cochabamba jedinym autobusom odchadzajucim z Torotoro o 6 rano. Cesta a okolie bolo krasne, ale vsetko sme videli vcera len v opacnom poradi a tak sme vacsinu cesty prespali. Najvacsim rozruchom bolo ked sa autobus pokazil a zastavil, ale soferovi sa nastastie podarilo opravit zavadu. V autobuse mi zacalo byt naozaj zle a to bol aj jeden z dovodom pre ktore sme sa rozhodi stravit tuto noc v Cochabambe a nepokracovat dalej. Po par hodinach spanku som sa citila ovela lepsie a tak sme vyrazili do mesta. V meste bolo strasne vela zobrakov, hlavne matky s malymi detmi. Niektorym sme dali drobne, ale natiahnutych ruk bolo ovela viac ako nasich drobnych. Mali sme so sebou flasku pepsi a v jednom momente sa maly chlapec na tu flasku zavesil a pozeral ... read more
vanocni vyzdoba/christmas deco
vahovy byznys/weight business
cestou nazpet/on the way back

Tot: 0.077s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 64; dbt: 0.043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb