Page 4 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

Asia » Vietnam » Northwest » Lao Cai » Sapa July 31st 2012

Rano sme sa zobudili do krasne slnecneho dna. Krasny den nam nicili len, hlavne rano, komare. Tie su tu velky problem, pretoze roznasaju malariu, repelentom sme v tento den pre istotu nesetrili. Pomaly sme sa vybrali na cestu nadhernou krajinou. Kracali sme okolo dalsich ryzovych policok a malych jazierok s kacickami. Predavacky sa nas dnes rozhodli nechat napokoji, a tak sme sa mohli len kochat okolim, a nemuseli odmietat dalsie a dalsie ponuky vysivanych veci. Cestou sme sa zastavili pri vodopade s cistou a osviezujucou vodou. Chlapci sa okupali, ale pomohlo to asi tak na pol hodinu. Potom boli olepeny presne tak ako ja. Po vodopade nas cakal posledny vystup, kde sme mali obed. Znova nam ponukali mnozstvo veci na predaj a my sme znova neodolali a nakupili dalsie suveniry. Potom nas cakal uz len autobus ... read more
Sapa

Asia » Vietnam » Northwest » Lao Cai » Sapa July 30th 2012

Rano sme dorazili do Sapy. Chlapik ktory nas mal vyzdvihnut uz cakal. Do ruky zobral vizitku, nasadol na motorku a ofrcal prec. Bezat sa nam velmi nechcelo a tak sme sa pomaly pobrali smerom, ktorym zmizol. Neskor sme ho dohonili, asi pochopil, ze bezat za nim nebudeme. Autobus, ktory nas mal zo stanice vyzdvihnut nas dostihol ked sme uz boli na dohlad od hotela, kde sme mali zacat nasu turu. V hotely sme sa najedli a osprchovali a cakali na ludi z hor, u ktorych sme chceli prespat. Po case sme sa dockali a zoznamili s nasou sprievodkynou pre nasledujuce dva dni - Wang z kmena Hmong. Jej anglictina bola prekvapivo vyborna a tak sme sa mohli dozvediet o sposobe ich zivota. Vsetko co vedela sa naucila len od turistov, do skoly nechodila, pretoze je draha ... read more
Sapa - Wang
Sapa

Asia » Vietnam July 29th 2012

Hned rano nas cakala navsteva, ktoru sme si urcite nechceli nechat ujst. Chystali sme sa do mauzolea sudruha Ho Ci Mina. Mauzoluem sa nachadza vo velkom parku v ktorom sa tiez nachadza jeho muzeum, dom kde zil, zahrada kde sa prechadzal atd. Ako sme sa k miestu priblizovali pridavali sa k nam dalsi a dalsi slavnostne vyobliekany vietnamci. Pri navsteve sme mali mostnost uvidiet na vlastne oci, co sa skryva pod pojmom kult osobnosti. Pravidla navstevi su taketo: v ziadnom pripade nefotit, nedavat si ruky do vreciek, nerozpravat sa a uz v ziadnom pripade sa nesmiat alebo ukazovat prstom. Odhalene ramena alebo kolena su taktiez nepripustne - to bol dovod preco sme boli napriek velkemu dusnu v dlhych nohaviaciach. Stryko Ho vyzeral ako spiaci starcek. Vsade okolo sa prechadzali vojaci v slavnostnych bielych uniformach, ktory usmernovali ... read more
Hanoi taxi
Hanoi - Ho Ci Minovo mauzoleum

Asia » Vietnam » Northeast July 28th 2012

Vstavat sa nam velmi nechcelo, ale museli sme. O 10 sme mali stretavku s Misou, pri jazere Hoam Kiem. Nase cakanie hned vyuzila skupinka studentov, ktori si sem chodia precvicovat aglictinu na turistoch. Hodiny anglictiny su drahe a toto je pre nich vyborna prilezitost. Pre nas to zas bola prilezitost povypytovat sa na veci, ktore zaujimali nas. Pri jazere Hoam Kiem sme hned navstivili nas prvy chram Ngoc Son. Odtial sme sa vybrali do byvaleho vazenia Hoa Lo, nazyvaneho tiez Hanoi Hilton. Velmi prijemne prostredie to nebolo. Kusok odtial na nachadza pagoda Quan Su, budhisticky chram. Atmosfera tam bola velmi prijemna, nikto si nas velmi nevsimal, mohli sme sa volne prechadzat ako sme chceli a pozorovat ludi pri ich beznom zivote. Zvysok dna sme sa rozhodli stravit prechadzanim po ulickach stareho mesta. Typicka ulica vyzera takto: ... read more
Hanoi
Hanoi - chram Ngoc Son

Asia » Vietnam » Northeast July 27th 2012

Rano sme este stale sedeli v druhom lietadle. Do Soulu sme doleteli okolo 3 poobede miestneho casu a pred nami bolo par dalsich hodin cakania na dalsi spoj. Nejaky cas sme stravili vytvaranim obrazkov pomocou predtlaceneho vzoru a handrovej gulicky. Po letisku sa tiez prechadzal sprievod tradicne oblecenych ludi, dovod nam vsak unikol. Pred nami boli posledne 4 hodiny letu a k tomu krasny sumrak, do ktoreho sme leteli. Do Hanoia sme prileteli uz v noci, okolo 10. Pasova kontrola prebehla bez problemov. Tu sme sa dali do reci s Misou, ktora sa rozhodla cestovat sama. Mala dopredu objednane vyzdvihnutie z hotela a tak nam ponukla, ze sa mozeme zviest s nou. Za toto sme boli velmi radi, troska sme sa totiz obavali ako to bude. Taxikari tu vraj kvoli proviziam casto vozia ludi do inych ... read more
Soul - letisko Incheon

Europe July 26th 2012

Konecne sme sa dockali dna, kedy vyrazime. Tak nejak sme uz boli pobaleni, rano sme este vybehli dokupit par veci a o 10 rano vyrazili na letisko do Prahy. V Budejoviciach sme mali este mensi problem s nastupom do autobusu, kedze sme zabudli zobrat povrdenie o rezervacii. Slecna vsak nastastie bola rozumna a nechala nas nastupit. Po prichode na letisko sme si hned isli k prepazke vyzdvihnut nase listky. Pani nam vsak vysvetlila, ze takto sa to uz nerobi. Na vydavanie listkov uz maju novy, modernejsi system. Masinke, do ktorej bolo nutne natukat potrebne informacie sa vsak nejako nechcelo. Tretia masinka v poradi sa rozhodla spolupracovat, bohuzial len na chvilu. Chlapci dostali listky ako mali, mne vydala listok len do Frankfurtu. Stornovat to uz neslo a ani dokoncit rucne. Nasledna "ochota" na vyriesie bola obrovska - ... read more
na ceste do Frankfurtu

South America » Paraguay » Concepcion March 27th 2011

Spali sme skoro do 12, rano prsalo ale velmi to nepomohlo teplo je aj tak. Dnes bola nedela, vsetko pozatvarane, nikde nikto a tak sme cely den len prelezali. Uz sa vobec necudujeme ludom zijucim v takychto teplych krajinach ze cele dni len sedia a nic nerobia. Stanik vcera zabil svaba, dneska ho objavili mravce a tak si ho po kuskoch pomaly odnasaju. Chodia len popri stene a tak nam nevadia a aspon sa tu nieco deje. Navecer mesto ozilo, ludia konecne povychadzali von. Vsetci tu jazdia na motorkach, dost casto velmi mlado vyzerajuce deti, skoro ziadne auta. We slept till 12, it was raining but it is very hot anyway. It was Sunday, everything closed, nobody to be seen and so we just spend whole day lying in bed. We dont anymore wonder while people ... read more

South America » Paraguay » Concepcion March 26th 2011

Vacsinou sa snazime byt na autobusovej stanici pre istotu aspon pol hodiku pred odchodom autobusu. Dnes nam to nejak nevyslo a z hotelu sme odisli asi hodinu pred odchodom nasho spoju. Cesta na miestnu stanicu nam vatsinou trvala okolo pol hodinku a tak sme sa ani velmi neponahlali. Ako naschval nas sofer sa rozhodol chytit kazdu cervenu ktora sa dala. S kazdou pribudajucou minutou sme si boli menej a menej isty ci to stihneme, spoliehali sme sa vsak, ze nas aubobus bude meskat ako obycajne. Nakoniec sme sa na stanicu dostali asi 10 minut po oficialnom odchode, nastastie tam stale bol a tak sme len nalozili veci a hned sa aj pohli. Este ani raz sa nam nestalo aby tu autobus odisiel na cas, 10minutove meskanie je velmi dobry cas, mozno za to mohlo meno tejto ... read more
na ceste/ on a way

South America » Paraguay March 25th 2011

V noci sme sa velmi nevyspali, ako sme ocakavali bolo velmi dusno, ale stan sme radsej neotvarali kvoli hmyzu. Najprv sme sa cestickou cez hustu vegetaciu vybrali k vodopadu Guarani, v podstate taky potocik padajuci z vysky asi 7 metrov. Neskor sme sa dalsou cestickou pomaly vybrali k vychodu. Okolo nas husta vegetacia a kopu poletujucich motylov. Zrazu ma z nicoho nic zacalo nieco hrozne pichat v stehne, nastastie sme mali pinzetu a Stanik mi s nou vybral hrozivo vyzerajuci trn/zihadlo, nevieme co to bolo ani ako sa to tam dostalo. Po tom zazitku jedine na co som myslela bolo ako sa co najrychlejsie dostat na koniec chodnicka. Coskoro sa pred nami vynorila luka a na nej ruiny byvalej bane na zelezo. Odtialto to bol len kusok k vychodu a po asi hodinke sme sa dostali ... read more
Parque Nacional Ybycui

South America » Paraguay March 24th 2011

Rano pri snidani jsme sledovali dalsi demonstraci - tentokrate asi taxikari. Busy mestke dopravy nastesti jezdili normalne. Chystali jsme se do narodniho parku Ybucui, jizne od Asuncionu. Jelo nam to v 11 a sofer na slibil, ze nam urcite zastavi co nejblize parku a odtud to bude jen 5km pesky. Ale jak uz to chodi, nejak na nas zapomnel a my se ocitli az ve vesnici Ybucui. Odtud to bylo asi 30 km, nastesti nas bus jel hned zpatky a vyhodil nas na tom samem miste kde jsme meli uz asi hodinu byt. Zkousel to na nas pan ridic, aby jsme mu zase zaplatili za tech 30 km, ale jen jsme mu rekli, ze je to jeho chyba, asi mu doslo, ze od nas uz zadne penize neuvidi, tak toho nechal. Tech 5 km se nam ... read more
Asuncion
nas autobus/ our bus

Tot: 0.351s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 81; dbt: 0.092s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb