Page 2 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

Europe » Romania » Transilvania August 16th 2013

Ráno nás nepríjemne prekvapilo - hmla ešte zosilnela a k tomu sa pridal hustý dážď. Vôbec sme si neboli istý čo robiť, ale aj tak sme sa vydali k lanovke. Boli sme si istý, že nebude premávať a pomaly sme začali rozmýšlať čo ďalej. Na naše veľké prekvapenie premávala a tak sme sa rozhodli nechať sa vyviesť hore. V kabínke sme boli my a ešte štyria pracovníci lanovky s lopatami. Na druhú stranu nás viacerí miestny varovali, že keď je pekné počasie, tak na lanovku sa stoja aj niekoľkohodinové rady, takže aspoň nejaká pozitívna správa. Hore, v osamotenej budove lanovky sme si dali čaj. Dážď medzitým pomaly prestával a my sme sa vydali na chatu Babel. Kým sme k nej došli začalo svietiť slnko, hmla ustúpila a deň vyzeral oveľa sľubnejšie. Pri tejto chate sme zišli ... read more
pohorie Bucegi

Europe » Romania » Transilvania August 15th 2013

Ráno nás čakal presun vlakom do mestečka - Sinaia. Batohy sme si nechali v úschovni na vlakovej stanici a vyrazili na návštevu paláca Peleš. Tento býval letnou rezidenciou kráľa Carola I a bol to prvý európsky zámok s ústredným kúrením a elektrikou. Palác bol krásny, kopu vežičiek, sôch a iných ozdôb a to všetko v nemeckom štýle - môj dojem bol horská chata na stereoidoch. Vo vnútri stál palác tiež za to - zlato, sklenené lustre, masívny drevený nábytok a hrubé koberce. Pre obed sme sa rozhodli zastaviť v Irish pube. Nakoniec sa ukázalo, že jedinou podobou k írskemu pubu boli pivo quinness a zelené slnečníky. Hlavným menu bola opäť prekvapivo pizza a tak som sa rozhodla pre pizzu Margherita, miestny kuchár ju ešte vylepšil s paprikami a hríbami. Stánik si dal nejaké mäso a zemiaky, ... read more
zámok Peleš

Europe » Romania » Transilvania » Brasov August 14th 2013

V okolí Brašova sa nachádza pár pekných hradov (minimálne dva), ktoré sme sa v tento deň rozhodli navštíviť. Prvá zástavka bola hrad Bran. Tento hrad je veľkou turistickou atrakciou a každý kdo navštívi Brašov je povinný navštíviť aj tento hrad. Hradu sa prezýva "drákulov" hrad a to aj napriek tomu, že Vlad Tepeš (ktorý mal byť akože drákula, ale aj toto bolo len dodatočne vymyslené) tu nikdy nebýval a nič s týmto hradom nemal spoločné. V každom prípade miestne obyvateľstvo si zvolilo tento spôsob prezentáciu hradu a lákania návštevníkov. O tomto svedčilo aj plno stánkov v podhradí s rôznymi drákulovskými motívmi a tiež strašidelný drákulov dom (tam nás ani nenapadlo ísť). Mne sa hrad páčil kvôli samotnému hradu. Zariadený veľmi nebol ale bolo tam kopu malých chodbičiek a izbičiek medzi ktorými sa dalo prechádzať. Pod Branom ... read more
hrad Bran

Europe » Romania » Transilvania » Brasov » Brasov August 13th 2013

Ráno konečne v Rumunsku. Krajina z okna vlaku vyzerala podobne ako naša - polia, lesy a občas dedinka. Drobné rozdiely tu však boli - veľa domčekov nebolo až tak úplne omietnutých a dokončených, na cestách bolo občas vidieť konský povoz a koníky tiež pomáhali orať polia. Vo vlaku sme sa zoznámili s Natanielom, teda hlavne Stánik a tak spolu vypili nejaké pivá a šampanské. Ale aspoň nám cesta rýchlejšie utiekla. Do Brašova sme prišli so skvelým, asi len hodinovým meškaním. Po menšom blúdení, kedy si vlastne nikdo z miestnych nebol istý ktorým že to smerom je naša ulica sa nám nakoniec podarilo naše ubytovanie nájsť. Bývali sme u babičky, ale jej syn rozprával anglicky a tak sme sa nakoniec dohodli a a dozvedeli pár potrebných informácií. Syn sa volal Eugen a za všetko sa ospravedlňoval - ... read more
niekde na ceste do Brašova

Europe » Romania » Transilvania August 12th 2013

Do Rumunska sme sa rozhodli dopraviť vlakom. Dôvodom bolo hlavne to, že sme sa rozhodli pre lehátka a tak sme sa mohli poriadne vyspať. Najprv sme sa museli dostať vlakom do Prahy, odtiaľ vlakom do Budapešti. Tu sme konečne nastúpili na vlak do Rumunska, konkrétne do mesta Brašov. V našom kupé s nami cestovali ešte rumunská rodinka, boli milý a pán sa s nami aj troška rozprával po anglicky. Do tohto vlaku sme sa dostali dosť neskoro večer a tak sme si hneď ľahli spať. Po nástupe sme ešte pani starajúcej sa o náš vagón museli odovzdať lístky. Dôvod bol jasný - budeme môcť spať a nebudú nás budiť revízori. Nápad to bol skvelý až na to, že nás aj tak zobudili kvôli pasom. Ale čo sa dá robiť, pravidlá sú pravidlá.... read more

Asia » Vietnam » Mekong River Delta August 15th 2012

Asi tak o 4 "rano" nas zobudil miestny rozhlas, ktory vraj takto skoro vyhrava kazdy den. Akurat bol priliv a tak vsetky okolite kanaly, vcera suche a blatiste boli zatopene vodou. Rano sme si vyskusali prevoz na motorke a la miestny a zmestili sme sa na nu traja. Cez den sme sa plavili deltou, pozorovali ludi pri beznych dennych cinnostiach a tiez navstivili dalsi plavajuci trh. Vecer sme sa vratili do nasej izbicky spred dvoch dni, hodili veci a rozhodli sa troska sa nechat rozmaznavat. Vybrali sme sa na tradicku masaz, taku tu ako maserky chodia po ludoch. Zhodli sme sa, ze by nam vobec nevadilo mavat ju castejsie.... read more
delta Mekongu
delta Mekongu - ponukany tovar

Asia » Vietnam » Mekong River Delta August 14th 2012

Vstavali sme pomerne skoro, rychlo sa pobalili, autobus nas vyzdvihol okolo 8 a za 3 hodinky sme boli v delte. Sprievodca nam s kamennou tvarou tvrdil, ze sa vola Buffalo, samozrejme, ze sme mu neverili, ale jemu toto oslovenie evidentne robilo radost. Trocha sme sa previezli po rieke, navstivili vyrobnu medu a cukroviniek. Exkurzia spocivala v tom, ze nam asi tak v desiatich minutach ukazali co a ako robia a potom nas tam drzali dalsiu hodinu a nukali nam veci na predaj. Lode na rieke boli plne vsakovakeho tovaru, prevladalo vsak ovocie a zelenina. Kazda lod mala stoziar s pripevnenou vzorkou ponukaneho tovaru, takze najst ziadany tovar nebol problem. Pomaly sa zacalo stmievat a my sme sa pomaly presuvali k dedine s miestnou rodinkou u ktorej sme mali spat. Autobus zastavil v poliach, kde na nas ... read more
delta Mekongu

Asia » Vietnam » Southeast » Ho Chi Minh City August 13th 2012

Dnes sa stal zazrak - autobus priesiel o desat minut skor ako mal a k tomu este na pat hodinovej ceste dva krat zastavil. A na zaver nas vyhodil asi tak 5 minut peso od nasho hotela. Nas hotel bol umiestneny v "stvorci" ohranicenom hlavnymi ulicami, v strede tohto stvorca sa rozne krizovali uzucke ulicky. Tieto ulicky nemaju nazvy, len cisla popisne tak ako domy, podla toho, kde sa do nich vchadza. Najst spravny vchod do tohto bludiska a vyznat sa v nom bolo pomerne komplikovane, vsetko to vyzeralo tak nejak rovnako. Na druhu stranu sa pri prechadzani tymito ulickami dalo miestnym vidiet az do kuchyne a obyvacky. A to doslova, je tu totiz zvykom mat tieto dve miestnosti hned ako prvu miestnost v dome - ziadna predsiet a podobne. A kedze je tu hrozne teplo, ... read more
Saigon

Asia » Vietnam » South Central Coast August 12th 2012

Asi tak o pol druhej rano nas sofer zobudil s tym, ze autobus je pokazeny a budeme musiet prestupit do nahradneho, ktory je uz na ceste. Pri style jazdenia miestnych soferov to ani nebolo prekvapenim. Retarder nie je ziaden dovod na spomalenie. Nahradny autobus prisel skoro, ale bol sklamanim, pretoze to nebol spaci autobus, ale obycajny sedackovy. Tento sofer jazdil este horsie ako predchadzajuci. Par krat musel poriadne dupnut na brzdu, par krat ho pretrubili pretoze predbiehal v zakrute a podobne. Nakoniec sa nam podarilo zaspat a tak sme sa na to nemuseli pozerat a stresovat sa. Rano sme dorazili do Nha Trangu. Plan bol taky, ze tu ostaneme cez den a vecer sadneme na nocny autobus do Saigonu. Plan sa vsak musel velmi rychlo zmenit, pretoze to co nebol problem v Hoi An sa cez ... read more
na ceste do Mui Ne

Asia » Vietnam » South Central Coast » Quảng Nam » Hoi An August 11th 2012

Po dlhom case rano, kedy sme nemuseli skoro vstavat a tak sme to aj vyuzili. Do obeda sme sa len tak prechadzali mesteckom. Hoi An je nieco ako Cesky Krumlov - vsade stare domceky a v nich restauracie, predajne oblecenia a suvenirov. Napriek kope turistov, ktorych je tu obcas viac ako domacich si Hoi An zachoval svoju atmosferu a s trochou fantazie sa dalo lahko predstavit ako to tu vyzeralo volakedy. Hoi An je okrem ineho vyhlaseny miestnymi krajcirmi, ktory su schopny usit vsetko a to v rekordne kratkom case. Toto sme si samozrejme nemohli nechat ujst a tak sme si este doobeda boli vyzdvihnut objednane veci - tenisky, saty a bundu. Po obede sme sa dostavili k cestovke ktorej autobusom sme sa chceli presunut do dalsieho mesta. Pan z cestovky nas ubezpecoval, ze vsetko je ... read more
Hoi An

Tot: 0.324s; Tpl: 0.007s; cc: 12; qc: 85; dbt: 0.107s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb