Page 20 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Ecuador » South » Cuenca October 24th 2010

Prvni rano v Cuence a hned se zase premistujeme busem do NP Cajas, perfektni ukazka tzv. paramo,tedy jakasi ekvadorska drsna nahorni plosina ci step. Vetsinu veci jsme si nechali v hostelu a cestujeme nalehko, tedy i se stanem, pokud by nebyla moznost si ustlat na postelich. Je nedele a nas plan rano si nakoupit jidlo a piti v blizkem supermarketu bere ze sve - maji zavreno a tak to pytlikujeme jak se da pri ceste na nadrazi. V NP se toho moc dat koupit nebude. Po 3hod v buse, dorazime k lagune Toreadora, ktera je vstupem do NP,koupili jsme si lupeny, dostali mapu a vyrazili. Cajas je uzasny, nic jineho jsme ani necekali. Spousta lagun, skal, rostlin, stromu atd. obcas nejaky ten pstruh ci orel a to vsechno ve 4000metrech nad morem - proste parada!!! Po ... read more
pekne privitanie/ nice welcome
Cajas

South America » Ecuador » South » Cuenca October 23rd 2010

Na dnesok pripadol presun do Cuency, moc sa nam z Banos nechcelo, lebo sme sa tu citili naozaj prijemne a bezpecne, ale Cuenca mozno prekvapi tiez. Cesta nam z namiesto slubenych 6 hodin trvala 9 hodin, hlavne vdaka nejakym cestnym pracam, ale tiez soferovi, ktory si proste zastavil niekde pri ceste, nikomu nic nepovedal, nechal zapnuty motor a so svojim kolegom vyrazili na obed. Asi je to normalne, lebo niektory spolucestujuci si dali obed s nimi,zvysok teda aj my sme travili cas pozeranim Avatara v spanielcine. Cesta bola dlha, ale sceneria stala za to. Chvilu sme isli tesne pod oblakmy, chvilu nad oblakmy a chvilami nebolo vidiet skoro nic, lebo sme isli priamo cez ne. Podaril sa nam najst krasny hostel, sice iny ako sme planovali, ale nevadi, tecia tam tepla voda a to je pomerne ... read more
na ceste do Cuency1/on the way to Cuenca1
na ceste do C.2/on the way to C.2
na ceste do C.3/on the way to C.3

South America » Ecuador » Centre » Baños October 22nd 2010

Na dnesok sme si naplanovali robit nic, uz nas to celkom unavovalo stale niekde behat a tak sme sa rozhodli nicnerobit cely den. Den zacal krasne, vstali sme az o 10 a pomaly sa pripravovali na zvysok dna. Isli sme sa prejst na autobusovu stanicu zistit ako nam idu vlaky na zajtra, viem to neznie moc zaujimavo, ale cestou sa nam podarilo po prvykrat uvidiet miestnu a vyhlasenu specialitu - pozrite si fotky a skuste hadat. Spravnu odpoved sa dozviete v dalsom blogu ... Po peknej prechadzke sme sa rozhodli dat sancu miestnym kupelom, ktore dali celemu mestu aj meno, banos znamena kupele /lazne/. Termalnu vodu tu maju po celom meste, dodava ju miestna sopka. Vo vodicke bolo nadherne teplo a krasne sa v nej sedelo a pozeralo po okoli. Pre mamku - kam sa hrabu ... read more
???
lazne/spa
lazne2/spa2

South America » Ecuador » Centre » Baños October 21st 2010

Moc se nam v Banos libi a tak se rozhodujeme zustat jeste 2 dny a na dnesek mame naplanovany vylet na kolech - jo, zadek bude bolet, vzdyt jsme na kolech jiste 3 roky nesedeli. Vydavame se cestou do Puya, ale ani nedoufame, ze dojedeme az tam. A taky, ze ano. Okolni priroda a scenerie jsou uchvatne a my zastavujeme temer kazdych 5 minut. Po ceste se to jen hemzi kaskadami a vodopady i tunely, kde je nutne davat bacha, stejne jako na silnicich - nekdy tu jezdi jako blazni a dodrzovani rychlosti nepatri k prednostem ekvadorskych ridicu. Vrcholem dnesniho dne pro mne - a i pro Kacku - muj heroicky vykon pri sjezdu na kovovem lane asi 800 metru kanonem reky stylem a la Superman :- Kaccinym top momentem byl nejvetsi z mistnich vodopadu El ... read more
kaskada
tudy jsem jel /my way to go
jde se na to/ here we go

South America » Ecuador » Centre » Baños October 20th 2010

Banos nas uchvatilo svoji pohodovou atmosferou. je tu skvele pocasi, bezpecno - nebojite se po 8 vecer jit ven a vsichni maji spoustu casu. Zatim zdaleko nejpohodovejsi mesto v Ekvadoru - tleskame Banos!!! Dneska jsme s rozhodli prochodit okolni kopce a cesty. Ve srovnani s predchozimi vylety to bylo pohodove a snadne. Ta nadmorska vyska dela fakt hodne. Videli jsme zdejsi aktivni sopku Tungurahua, tedy moc aktivni neni, zatim jen drima. Dal mramorovou obri sochu Panny Marie s jeziskem, kterou si mistni postavili vysoko nad mestem jako ochranu pred sopkou. Vubec je tu silny kult Panny Marie a vira v jeji moc, ktery byla jiz nekolikrat potvrzena v nekolika mistnich zazracich, ktere jsou zobrazeny ve zdejsim kostele. Zastavili jsme se i na mistnim hrbitove - ja vim, muze se to zdat morbdnim, ale my zkratka nemohli ... read more
Kacka v kanoniku/Kate in the canyon
prace ve vyskach/working at high places
divoky kun/wild horse

South America » Ecuador » Centre » Baños October 19th 2010

Dneska je utery, ale je nam to nejak jedno.Jestli je utery nebo sobota tady nerozhoduje. Poprve nam prselo, ale na to, ze ma byt obdobi destu, tak jsme jeste poradne nezmokli - klepu na drevo... Z Latacungy jsme se vydali do popularniho mestecka Banos s prestupem v Ambatu. Banos lezi primo pod sopkou Tungurahua, ktera si obcas umane, ze lidem zneprijemni zivot a vybuchne. Naposledy pak v roce 2006 a od te doby si podoutnava a hrozi, ze si to zopakuje. Poloha Banos je dulezita a zdejsi klima je idealni - po cely rok je tu prijemne, slunecno - takova ekvadorska Kalifornie.Nadmorska vyska jen 1820metru je pro nas super a konecne citime, ze kyslik nam do plic proudi skoro jako doma. Vecer jsme se jako sprani turiste dali zlakat na paradni vecerni vylet, ktery proste nemuzete ... read more
nas pokoj/our room
v noci/at night

South America » Ecuador » Centre » Cotopaxi October 18th 2010

O dnesku sme vedeli, ze bude velmi narocny a preto sme sa skusili vyzpat co najlepsie, bohuzial, vdaka netesniacemu oknu sme boli hore uz o siestej. Cakal nas vystup na Cotopaxi, co najvyssie az po ladovec, lebo dalej uz trepa specialnu vybavu na lad. Auto ktore nas tam viezlo bolo velmi typicke pre Ekvador- 600.000 km, ziadne pasy, nefungujuce perovanie, ale aj tak to auticko zvladlo bez problemov. Prva zastavka bola laguna Limpiopungo, ktora vznikla a je zasobovana z topiaceho sa snehu. Celu sme si ju obisli a naozaj to stalo za to, dokonca sme videli aj nejake miestne vtaky. A potom prisiel hlavny ciel dnesneho dna, vystupili sme na parkovisku, lebo dalej to uz autom nejde a zacali slapat. Na zaciatku to celkom islo, ale postupne sme museli zastavovat stale castejsie a castejsie, aby sme ... read more
laguna Limpiopungo 2
ladovec na / glacier on Cotopaxi
stupame/ getting higher

South America » Ecuador » Centre » Quilotoa October 17th 2010

Dnes rano sme sa rozhodli vratit do Latacungy. Rano pri ranajkach sme vydychovali paru od zimy a mali poriadne spalene tvare. Autobus isiel o jednej a tak sme sa este rozholi zostupit dole k lagune. Zostup nam trval 45 minut a celkom sa prasilo. Chvilu sme si posedeli na dne, nakrmili psa a vydali sa naspat. Cesta naspat, ako sme ocakavali, bola ovela horsia a narocnejsia, hlavne kvoli sypkemu piesku. Tiez sme stretavali rozne zvierata beziace dole a museli sme sa im stihat uhybat - byky, ovce, kone, osli, miestni ich tam zenu kazde rano na pastvu. Skoro na konci nasho vystupu sme museli ist uzkym kanonom, kde sme sa stretli so stadom ovci. Bolo ich vela, len tak tam stali, tupo cumeli a nechceli sa pohnut. Nakoniec sme ich tyckami prinutili k pohybu a cele ... read more
Kacka pri lagune/Kacka by the laguna
my pri lagune/us by l.
najdi Stanika/find Stan

South America » Ecuador » Centre » Quilotoa October 16th 2010

Rano nam zacalo krasne, uz pred siestou sme boli zobudeny trhovnikmy ktori sa pripravovali na dnesny trh. Zostali sme lezat skoro az do osmej, ale potom sme uz nemohli dalej odolavat a vybrali sa na prieskum trhu. Bol to typicky miestny trh plny farieb, hudby a roznych voni na ktorom sa dalo kupit uplne vsetko - zvierata, jedlo, plienky, sekery, oblecenie,..... Na desiatu mal ist autobus do Quilotoi, ktory ako obycajne nesiel a miestny sofer dodavky /camioneta/ nam ponukol odvoz, samozrejme za peniaze. Je to typicky sposob dopravy ked nejde autobus. Kazdy kto ma prazdne auto a ide nejakym smerom, tak sa pokusi vyplnit miesto a tym si privyrobit. V Ekvadore je benzin velmi lacny a za jeden dolar sa daju kupit 4 litre nafty. V Quilotoe bolo viac hostelov nez domov, takze najst ubytovanie nebol ... read more
opet trh / market again
3 mistni zeny/3 local women
trh c.3/ market nr.3

South America » Ecuador » Centre » Latacunga October 15th 2010

Rano sme, ako obycajne vstali a urobili si nase oblubene ranajky - vajicka. Mame so sebou varic, panvicku a varechu takze nieje problem. Celkom tu na vajickach ulietavame a dnes sme ich mali 8 dokopy, ani nam to neprislo asi to je z toho vsetkeho chodenia. Na najblizsich par dni sme si naplanovali navstevy okolitych, malych, pomerne bezvyznamnych andskych dediniek. Najzaujimavejsie na tychto dedinkach je to, ze sa da vidiet ako ziju obycajni chudobni Ekvadorcania. Nasa prva zastavka bola Pujili. V Pujili sme navstivili velmi pekne namestie s kostolom a miestny trh, kde sme si kupili zvlastne vyzerajuce ovocie a cukrovu trstinu /cukrovou trtinu/, ktora sa zuje a je velmi osviezujuca a sladka. Tiez sme tu videli zatial najhorsieho vyzerajuceho bezdomovca. A potom sme vyrazili dalej. Dalsia zastavka mala byt Tigua, ale ked nadiesiel cast vystupovat ... read more
trh v  Pujili/ market in Pujili
sediaci Jezis in Pujili, sitting Jesus in Pujili
niekde na ceste/ somewhere on the road

Tot: 0.104s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 67; dbt: 0.0612s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb