Page 17 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Peru » Ica » Ica November 23rd 2010

So Serenom sme sa den predtym dohodli na odchode okolo 10 a tak sme v dohodnuty cas nasadli aj s vecami do jeho dodavky a vyrazili. Cesta do Ici trvala nieco vyse hodinky a Seren od nas na konci nic nechcel, ale my sme mu nejake peniaze na benzin aj tak dali. Hostel sme nasli bez problemov a dokonca mal aj poriadne teplu vodu co sa nestava prilis casto. Hned sme vyrazili do Huacachiny, je to oaza blizko Ici a volakedy to byvalo vyhlasene miesto pre peruansku smotanku v 40tych rokoch. Voda z laguny ma vraj liecive ucinky, ale ako postupne vysychal jej pramen, vysychal aj priliv bohatych navstevnikov a slava oasy postupne upadala. Dnes je to vyhlasene miesto pre party chtivych turistov. Cela laguna je obklopena obrovskymi dunami a tak jedna z hlavnych atrakcii je ... read more
Huacachina
surfovanie na piesku/ sandboarding

South America » Peru » Ica » Paracas November 22nd 2010

Noc v Paracase nestala za moc lebo sme boli atakovany naletom komarom ktorym sa nejako podarilo dostat do zatvoreneho stanu. Dost sme ich zabili, bohuzial niektorych uz neskoro a teraz mame vnutro stanu ozdobene krvavymi flakmi. Rano nam zobudilo kvapkanie na stan, co bolo dost nezvycajne lebo sme boli v pusti a v tejto oblasti skoro nikdy neprsi, /pokial nieje rok El Nina/, ukazalo sa, ze to sa len morska voda vykondenzovala na stromy nad nasim stanom. Este raz sme sa vybrali prezriet si plamieniaky a su to celkom nudne tvory, len tak tam stali, chodili hore dole alebo ranajkovali. Na ceste naspat sme mali neskutocne stastie, zastavilo nam prve auto, ktore sme skusili stopnut a chlapik za to ani nic nechcel, asi sa len potreboval vyrozpravat lebo celu cestu pomerne hlasno nadaval na skorumpovanu vladu. ... read more
plameniaky/ flamingoes
nas stan/ our tent

South America » Peru » Ica » Paracas November 21st 2010

Druhou atrakciou vdaka ktorej je Pisco zname je blizka narodna rezervacia Paracas a to sme si samozrejme nemohli nechat ujst. Vacsinu rezervacie tvori pust a krasne opustene plaze kde zije vela vtakov, medzi najvzacnejsie patri chilsky plameniak. Rozhodli sme sa navstivit Lagunillas, ktore nasa kniha opisala ako krasne malebne miesto kam sa urcite oplati zajst. V skutocnosti to bolo zoskupenie restauracii cakajucich na turistov a par rybarov, okolie bolo nadherne ale nam sa to akosi znepacilo a rozhodli sme sa zmenit nas povodnie plan, tj prenocovat tu v stane a vratit sa domov. Nasli sme si volne miesta v odchadzajucom autobuse, ktory vsak nastastie este pred odchodom z reservy urobil malu zastavku pri ceste odkial sa dali pozorovat plameniaky. Tu nam padlo do oka dalsie miesto na stanovanie a nase plany sa opet zmenili - rozhodli ... read more
lagunillas

South America » Peru » Ica » Pisco November 20th 2010

Tak jak bylo naplanovano, tak se taky stalo - v 7.15 nas u hostelu vyzvedlo auto a namirili jsme si to do Paracasu. Jde o pristav asi pul hodky od Pisca a vychozi bod pro vylety do narodni rezervace a predevsim pak na nedaleke Islas Ballestas, ostrovy s neuveritelne velkou a rozmanitou faunou srovnatelnou jen se znamejsimi /a mnohem drazsimi/ Galapagami patrici Ekvadoru - odtud prezdivka Galapagy pro chude. Krome fauny jsou zname kvuli stale probihajicimu sberu guana, no to je hnojivo urcene hlavne pro americky a japonsky trh a jsou to ptaci vykaly - a kali se tu hodne...Jedno z varovani bylo vzit si klobouk nebo neco, protoze zasahy guanem jsou tady na dennim poradku, ale my to riskli /a risk se vyplatil/. Nalodili jsme se na lod, asi 30 turistu a vyrazili nejdrive k ... read more
Candelabre
Islas Ballestas

South America » Peru » Ica » Pisco November 19th 2010

Z Limy jsme toho videli dost, jen historickym centrem jsme vzdycky jen proficeli a tak dneska jsme si privstali, abychom to stihli jeste pred odjezdem do Pisca. Budik byl na 7.30, ale zustali jsme v postelich do 8. Hned pred nasim hotelem je obrovsky kostel Sv. Frantiska i se svymi podzemnimi katakombami a holuby, ktere jsem nakrmil chlebem co nam zbyl - nic se nesmi vyhodit...Pak jsme zamirili na hlavni namesti, ktere se v kazdem meste jmenuje Plaza de Armas a tady to vypadalo, ze se neco deje-vsude policajti, vojaci a nakonec se z toho vyklubal projev prezidenta Garcii k mistnim duchodcum. Presli jsme taky do zdejsi nebezpecne ctvrti, ale ve dne z ni strach moc nesel...videli par dalsich kostelu, dali si skvely ovocny dzus. Tesne pred 12 jsme byli zpet v hotelu a akorat stihli ... read more
palac arcibiskupa/archibishops palace
holuby pred SV.Frantiskem/pigeons in front of St.Francis
Kostel.Sv.Frantiska/St.Francis church

South America » Peru » Lima » Lima » Lima November 18th 2010

Dneska jsme si trochu prispali - v buse se zkratka moc dobre nevyspite...o 10 jsme vstali a hned vyrazili k nasi prvni zastavce Museo Nacional de Archeologia, trochu problem se tam dostat, protoze se zda kazdy se nam snazi poradit a samozrejme presne vi, kde to je - i kdyz nevi a tak po chvili bloudeni jsme to nasli. Budova muzea byla zase super s obrovskym atriem a nejakou dobu zde dokonce zili asi 2 nejvetsi peruansti hrdinove /ne Peruanci narodnosti/ Simon Bolivar a San Martin - muzi, kteri osvobodili Peru, Ekvador a dalsi jihoamericke zeme. Pote byla v planu Huaca Huallamarca - zrekonstruovana pyramida v centru Limy - krasna, moderni, cista a luxusni ctvrt San Isidro. Odtud jsme jeli busem do ctvrti Miraflores - asi nejkrasnejsi cast Limy, hlavne pro ocean a jen tak se ... read more
zakaz troubeni/no honking
Huaca Huallamarca

South America » Peru » Lima » Lima » Lima November 17th 2010

Z Huarazu do Limy to bolo skoro 8 hodin a tak sme sa rozhodli cestovat cez noc a do Limy dorazili okolo 5 rano. Este bola tma a tak sme sa rozhodli pockat v cakarni kym sa rozvidnie, kvoli bezpecnosti a tiez sme si neboli isty ci by nas pustili do hotelu tak skoro rano. Pred osmou sme si zavolali taxik a nechali sa odviest do centra, kde sa nam do 15 minut podarilo najst krasny hotel priamo v starom historickom centre. Obidvaja sme sa citili troska unaveni a rozhodli sa na hodinku si zdriemnut, samozrejme to bolo dlhsie a tak sme nakoniec mali cast len na navstevu jedneho muzea - Museo Nacional. Lima na prvy pohlad posobi ako klasicke velkomesto plne mrakodrapov, modernych budov a sirokych ulic, medzi tym sa tiesnia historicke domy postavene v ... read more
lama v buse/lama on the bus
muzeum naroda/ national museum

South America » Peru » Ancash » Huaraz November 16th 2010

Chavin de Huantar je jedna z najvyznamnejsich a najstarsich pamiatok v Peru, svojho casu to bolo najvyznamnejsie nabozenske stredisko a jeho architektura ovplyvnila kultury v sirokom okoli, toto boli dovody pre ktore sme si navstevu tohto miesta nemohli nechat ujst. Chavin sa nachadza v malej dedinke a dostat sa tam moze byt problem, preto sme sa rozhodli zaplatit si vylet. Minibus pre 15 ludi nas vyzdvihol priamo pred nasim hotelom a vyrazili sme na 4 hodinovu cestu po dalsej zanedbanej ceste plnej dier, skal a zosuvov. Najzaujimavejsou castou celeho komplexu pre nas boli podzemne katakomby do ktorych sme mohli ist a ktore v minulosti sluzili na prevadzania nabozenskych obradov. Chavin je tiez znamy svojimi kamennymi hlavami a slavnym granitovym totemom - bohom. Vecer, po navrate, sme mali dost casu len na dobalenie poslednych veci a o ... read more
Chavin de Huantar

South America » Peru » Ancash » Huaraz November 15th 2010

Uz vcera vecer sme sa rozhodli skusit prejst cely trek za 3 dni. Rano sme vstali naozaj skoro, v noci opat prsalo a steny stanu trocha premokli a hukot blizkeho vodopadu tiez nepomohol k pokojnemu, nicim nerusenemu spanku. O 7.30 sme uz boli na ceste a znova sme pokracovali nadhernou sirokou roklinou plnou pokojne sa pasucich koni, oslikov a krav. Minuli sme dve velke laguny - Ichiccocha a Jatuncocha s krystalovo cistou vodou, plnych popadanych vetvi, kacic a ryb. Udolie sa postupne zvazovalo dole a potocik Santa Cruz sa menil na divoku riecku. Postupne pripudalo miestnych obivatelov, ktory tu obrabali svoje policka, rybarcili alebo nas minali na ceste. Obidvaja sme sa zhodli, ze nase rozhodnutie spavit tento trek samy bolo spravne - na nikoho sme sa nemuseli viazat a naplnilo nas to prijemnym pocitom ze sme ... read more
laguna Ichiccocha

South America » Peru » Ancash » Cordillera Blanca November 14th 2010

Dneska jsme byli vzhuru asi v 6, protoze jsme nemohli spat kvuli desti. Mame tady v Peru obdobi destu - az do brezna, a to v horach znamena, ze prsi dost casto. Moc jsme toho nenaspali, ale snidane nam spravilachut - fazole z konzervy s chlebam, pro Kacku lemsip proti nachlazeni a cajdu. Sbalili jsme se a vyrazil kolem 7 na trek. Cekalo nas zdolat prevyseni skoro 1 kilometru- Paria byla asi 3.800 a nejvyssi bod Punta Union 4760. To je stoupani a pak po prekonani prusmyku jen dolu. Vcera jsme sli pred dalsi skupinou turistu, ti uz byli brzy rano na ceste a tak jsme byli zvedavi kam dneska dojdou oni a kam my. My sli solo, oni s pruvodcem a oslikami, kteri jim nesli veskerou vybavu - jo, lenivci... Zacatek byl jeste v pohode, ... read more
kolem nas/around us

Tot: 0.438s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 87; dbt: 0.181s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb