Page 18 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Peru » Ancash » Cordillera Blanca November 13th 2010

Na najblizsich par dni sme si naplanovali zdolat Santa Cruz trek, ktory trva 3 - 4 dni, ide cez Cordilera Blanca a je povazovany za najkrajsi v tejto oblasti. Den predtym sme si nakupili, zbalili vsetko co sme potrebovali a o 6.30 rano sme plni ocakavania sedeli v autobuse. Meskali sme len 10 minut a to kvoli sliepkam, ktore trebalo vylozit na strechu. Nase nadsenie vsak netrvalo dlho, pretoze na konci ulice autobus opat zastavil a tentoraz na dobrych 45 minut - dalsia nakladna na strechu, tentoraz nejake plechy. O 7.30 sme konecne z Huarazu vyrazili, za mestom este trebalo podplatit policajtov za prilis velky naklad na streche, ale to bola uz len taka malickost. Do nasho cielu - Vaquerie sme nakoniec dorazili s 2 a pol hodinovym meskanim, ale na to si tu uz pomaly ... read more
ranajky/ breakfast
kolik psu vidis/how many dogs can u c
Cordillera blanca

South America » Peru » Ancash » Huaraz November 12th 2010

Autobus nam dneska z Casmy do Huarazu - nasej dalsej zastavky - isiel o 4.30, nas hostel bol nastastie blizko a celkom nam to ulahcilo ranne vstavanie. Den predtym sme si sikovne vybrali miesto hned za vodicom, kde byva vzdy vela miesta na nohy a tesili sme sa ako sa nebudeme tlacit. Autobus ktory prisiel bol vsak nieco ine ako sme ocakavali, bol to taky polovicny minibus a nase miesto bolo samozrejme to uplne najmensie. Dalsia mile prekvapenie bolo, ze tento autobus nemal kufor a tak nase veci putovali na strechu, hned vedla klietok so sliepkami. Dalsia "vyhoda" nasich miest bola, ze sme mohli sledovat nasich dvoch soferov priamo v akci a obcas bolo lepsie predstierat spanok. Nasi sofery brali celu jazdu ako velku srandu, cim blizsie ku kraju rokliny tym lepsie a oproti iduce auto ... read more
na ceste/on the way
prestavka/break

South America » Peru » Ancash » Casma November 11th 2010

Rano, tak ako sme planovali den predtym, sme vstali o siestej, dobalili posledne veci a zobrali si taxik na autobusovu stanicu. Nas dnesny ciel bol Sechin pri malom mestecku Casma do ktoreho nejazdi priama linka a preto sme museli vystupit v Chimbote a odtial si zohnat colectivo. V autobuse sme sa uplnou zhodou okolnosti dali do reci s pani, ktora do Casmy isla tiez a je bratranec vlastnil collectivo. Hotel sa nam tiez podarilo najst bez problemov a len sme zhodili batohy a vybrali sa do Sechinu, vzdialeno od Casmy len 5 km. Obidvaja sme sa vsak zhodli ze to bolo pomerne sklamanie a cakali sme viac. Cele miesto vyzeralo ze uz ma casy najvacsej slavy za sebou, neupravene a archeologicke vykopy nedokoncene. Nakoniec nas na celom komplexe zaujalo obrie hniezdno, ktore si vcely vybudovali priamo ... read more
z Trujilla/from Trujillo
na ceste do Sechinu/on the way to Sechin
Sechin sam/Sechin itself

South America » Peru » Trujillo November 10th 2010

Na dneska sme mali opat naplanovane velmi skore vstavanie, ale nase plany sa cez noc rapidne. Stanikovi sa cez noc nejako pritazilo a celu noc ho trapila zimnica, horucka a nepokojne creva. Rano sme preto nemali nic na plane a tak sme sa rozhodli skusit zohnat bombu na varenie a vybrat nejake peniaze z bankomatu. Viem, znie to jednoducho, ale nie ked ste v Peru. Najprv sme sa pokusili vybrat peniaze a bankomat zakazdym nasu transakciu zamietol, preto sme o pomoc poziadali pracovnika banky. Ten najprv tvrdil, ze karta je zablokovana a treba volat do Limy, ale az po druhej lebo mali prestavku na obed. Karta vsak nefungovala ani po telefonate, neskor tvrdil, ze za to moze Visa spolocnost. Nakoniec sa ukazalo ze jediny problem bol, ze sme si mali vybrat predvolenu sumu a nezadavat si ... read more
zakusky ako doma/ tartes like home
zemiaky/ potatoes
typicky chodnik/ usual pavement

South America » Peru » Trujillo November 9th 2010

Vetsina pamatek, ktere v Peru navstevujeme se tyka puvodnich kultur a ani dnesni den nebyl vyjimkou. Prvni stanici byla Huaca Arco Iris /duhova pyramida - chram/ ktera je jako jedna z mala zrekonstruovana temer do puvodniho stavu. Konecne vidite jak to vypadalo a nejen ruiny. Po teto kratke zastavce jsme dorazili do Chan Chanu - hlavni mesto Chimu kultury, sveho casu nejvetsi mesto jizni Am. Vetsina budov je pouze ruinami /jde opet o stavbu z blatovych cihel/, pouze mala cast je zrekostruovana, ale konce mesta nedohlednete. I ta trocha co jsme videli je impozantni a rozsah celeho komplexu musel byt omracujici. V mistnim muzeu jsme zase byli stredem zajmu a pozadani o spolecnou fotku-uz to asi nebudeme zminovat, jako rockove hvezdy...Na zaver dne jsme si nechali malou rybarskou vesnicku Huanchaco pri Tichem oceanu - pro nas ... read more
Huaca Arco Iris
Huaca Iris-motiv duhy/rainbow motive
Chan chan

South America » Peru » Trujillo November 8th 2010

Dorazili jsme do Trujilla ve 3.30 rano nocnim busem z Cajamarcy a v ramci bezpecnosti jsme se rozhodli preckat par dalsich hodin v budove autobusove spolecnosti. Tato spolecnost bere bezpecnost vazne, kdyz pred vstupem do busu jsme museli dat opet otisk ukazovaku, navic ale busem pred odjezdem prosel clovek s kamerou a nafilmoval obliceje vsech pasazeru. O 7 jsme vyrazili do ulic, hledat hostel a asi na 5.pokus jsme byli uspesni - cena byla dobra na Trujillo, ktere je jedno z vetsich mest-asi 700tisic lidi. Pokoj je docela luxusni - vlastni koupelna a navic tepla voda!!! Navic stul a telka...Nelenili jsme a vyrazili podivat se na Pyramidy Moche, kousek od Trujilla, pote co jsme odmitli nabidku na zajezd k nim. Udelali jsme dobre, protoze jsme za dopravu po vlastni ose zaplatili pakatel. Pristupna verejnosti je jen ... read more
potrebujeme vase otisky/we need your fingerprints
ukazte tvare/show your faces
huaca de la Luna

South America » Peru » Cajamarca » Cajamarca November 7th 2010

Dnesni den zacal opet brzy. Uz o 5 jsme byli vzhuru, abychom stihli bus, ktery mel jet o 6/podle mistnich/, ale nakonec dosel az v 7. Cesta nas vedla z Tinga do Cajamarcy a podle pruvodce to mela byt skutecna natrasacka prdeli... zadny asfalt, jen ujezdena zemina, misto tak pro jedno auto a pod vami sraz tak 300 metru. Docela zazitek jako z filmu, kdy se uz vidite na dne kanonu. Nezbyva vam jen se modlit - pokud verite nebo verit, ze ridic cestu zna. Okolni scenerie peruanskych And byly neuveritelne a nakonec jsme byli radi, ze jsme tuhle cestu jeli, i kdyz po 11 hodinach toho mate vic nez dost. Po ceste se stavelo na snidani, na obed, pro nas neobvykle, pro mistni normalni. Dalsi zvlastni veci bylo rozdavani pruhlednych plastovych pytliku cestujicim-nejdrive jsme si ... read more
na ceste/on the road

South America » Peru » Amazonas » KuĂ©lap November 6th 2010

Do Chachapoyasu jsme dorazili brzy rano a hned se shaneli po minibusu do vesnice Tingo, kde jsme se ubytovali v mistni hospedaje - hospoda s bydlenim. Okamzite vyrazili smerem ke Kuelapu, misto asi 4 hodiny /podle mistnich 2-3h/ vzdalenem, vystavenem kmenem Chacha, pozdeji obydleny Inky. Cesta byla kruta - prekonali jsme prevyseni celkem 1500metru- coz znamena porad do kopce a navic nam nepralo pocasi, tedy hodne svitilo slunce...Stalo to ale za to. Na celou stavbu se pouzilo 3 x vice stavebniho materialu nez na velkou pyramidu v Egypte. Je postaven z vapence a jeho obranne zdi jsou asi 20 metru vysoke. Bylo zde asi 200 kamennych domu a z nich se dochovaly pouze zaklady, i kdyz se mistni snazi alespon cast rekonstruovat a jeden dum je na ukazku hotovy cely i se strechou. Kolem i vevnitr ... read more
Najdes monstrum?/Can u find the monster?
Panorama
kone v oblacich/horses in the sky

South America » Peru November 5th 2010

Dneska ako uz po nevieme kolky krat sme sa znova sbalili, veci si nechali na recepcii a vyrazili k cielu dnesneho dna - Batan Grande a les Pomac. Batan Grande sa nazyvaju tri pyramidy z /ako inak/ blatovych tehiel a les Pomac je jeden z najvacsich suchych lesov v Amerike. Ako prepravny prostriedok sme tentokrat zvolili colectivos - to je nieco ako taxik, ale je to pre viacero ludi, ktory sa nepoznaju a taxik caka do vtedy kym sa nenaplni a az potom sa pohne. Taxikar sa snazi zaplnit svoje auto co najviac a preto sme sa obidvaja tiesnili na prednom sedadle vedla sofera, ale nejako sa nam aj tak podarilo zapnut si pas. Pri vstupe do lesa sa nam miestny spravca pokusal ponuknut svoje sluzby /za extra priplatok/ kvoli tomu ze v lese je vela ... read more
vstup do lesa/ entrance to the forest
Huaca del Oro

South America November 4th 2010

Rano jsme si mohli dele polezet, protoze nase tura co jsme si den predtim zamluvili, zacinala az o 10.30. Cestovali jsme v hodne pekne dodavce jeste s druhym parem z Peru, soferem a pruvodkyni. Prvni zastavkou bylo mestecko Ferrenafe, asi 20 minut od Chiclaya, kde maji paradni muzeum venovane kulture Sican. Slo hlavne o poklady nalezene v hrobkach v Batan Grande, kde byli pochovani vyznamni stechtici teto kultury - jeden z nich byl pochovany v embryo poloze, hlavou dolu - jak divne...Jde o kulturu mezi lety 800-1100 po Kristu. Pote nas cesta vedla do Tucume, vyznamneho udoli pyramid - ne jako ty egyptske. Tyto jsou postaveny z cihel z blata a moc dlouho nevydrzi. diky El Ninu vam doslova mizi pred ocima - kazda bourka je eroduje a dalsi cihla je odplavena a meni se na ... read more
Muzeum panov zo Sicanu/ Museum Lords of Sican
rekonstrukcia hrobky/ recostruction of a tomb
rekonstrukcia inej hrobky/ recostruction of another tomb

Tot: 0.083s; Tpl: 0.008s; cc: 14; qc: 67; dbt: 0.0477s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb