Page 19 of StanikaKacenka Travel Blog Posts

South America » Peru November 3rd 2010

Brzo rano jsme dorazili na hranice s Peru. Tady probehl docela zdlouhavy proces prechodu hranic. Nejdriv jsme museli dostat razitko o odchodu z Ekvadoru a vratit kartu, kterou jsme dostali pri priletu, pak pesky prejit most na peruanskou stranu, kde ukazat pasy a vyplnit novou kartu, pote prejit k druhe budce, kde jsme dostali dalsi razitko do pasu. Navic jsme meli drobny problem, ze pan celnikv triku nejak neznal Slovensko, ale nakonec ho nasel na kousku papiru pod nazvem Eslovaque, ale chvili to vypadalo, ze Kacku si nechaji v Ekvadoru. Za nami sedeli 2 Peruanci a jeden z nich nastesti umel anglicky, tak jsme pokecali - docela nas strasil, ze Peru je peligroso - nebezpecne, vsude brat taxi atd. Ale jak nam pozdeji potvrdili jini peruanci neni to tak horke, jen vedet kam v noci nechodit. ... read more

South America » Ecuador » South » Loja November 2nd 2010

Dnes bol nas posledny den v Ekvadore. Z hostela sme sa museli vystahovat do 12, co bol velmi pekny cas a mohli sme sa vyspat /den predtym sme prisli po polnoci/ a v klude zbalit. Na plane sme nemali nic moc, len si tak prejst Loju. Loja je jedno z tych krajsich, priatelskejsich a a cistejsich ekvadorskych miest a bolo prijemne len tak sa prechadzat a nikam sa neponahlat, teda pokial nas neprehanali nase crevne problemy, ktore nas momentalne obidvoch trapia... Navstivili sme par kostolov a vsimli si, ze skoro kazdy zmizol v podlahe kostola. Nedalo nam to a rozhodli sme sa zistit o co ide. Nakoniec sa ukazalo, ze pod kazdym kostolom, ktory sme v Loje navstivili boli podzemne priestory cintoriny. V Ekvadore sa musi oslavovat nieco ako dusicky, pretoze vsetci ludia si "svoje" hroby ... read more
Simon Bolivar - dalsi hrdina/ another hero
pekna strazna vezicka/ lovely watchtower
hrobky v podzemi/ tombs in underground

South America » Ecuador » South » Loja November 1st 2010

Po narocnych 3 dnech stravenych v NP Podocarpus, jsme se rozhodli nelenit a opet blaznive cestovat celych 7 hodin busem na zapad od Lojy do mista zvane Puyango, kde se nachazi nejvetsi naleziste zkamenelych stromu na svete. Aby jsme stihli bus, museli jsme vstavat o 3 rano, vzit si taxi a pak jet smer Alamor, kde jsme o 10 dopoledne vystoupili a po chvili hledani, jsme naskocili na dalsi bus do Puyanga, kam jsme po hodine konecne dorazili. Byli jsme zkontrolovani vojaky, je to blizko u hranic s Peru, tak se tu hodne kontroluje. Odtud nas mistni chlapik odvezl k samotnemu vstupu, zauctoval si 3dolary - vydriduch! Cely les je doslova posety padlymi zkamenelymi stromy nebo jejich castmi, ktere z dalky pripominaji obri kameny a jsou tak i skutecne tvrde - nezapomeli jsme si kousek vzit. ... read more
les/forest
Stanik v lese/Stan in the forest

South America » Ecuador » South » Loja October 31st 2010

Rano /pred 6/ sme boli zobudeny nejakymi turistami, ale vlastne sme boli radi, lebo sme konecne mohli vstat a zacat sa balit. Uvarili sme si caj, zbalili veci a vydali sa na 8km cestu spat, moc sa nam nechcelo, ale inak sa nedalo. Asi po pol hodinke sa u nas pristavilo auto a ponuklo nam odzov, sice vzadu na korbe, ale vzdy lepsie ako slapat. Celkom fukalo, triaslo to poriadne, lebo cesta nebola vyasfaltovana, ale zvykli sme si rychlo. Najprv sme si mysleli ze nam zvezie len na cestu, ale nakoniec sa ukazalo ze ide az do Loji a my sme neprotestovali. Usetrilo nam to vela casu a energie a to najlepsie na koniec - nic za to nechcel, co je velmi neobvykle na Ekvador. Prva vec na hosteli bola tepla sprcha a potom sme sa ... read more
dovidenia/ bye bye Podocarpus
na korbe/ on the back of the truck
istota je istota/ safety is crucial

South America » Ecuador » South October 30th 2010

Bylo asi 6 rano a my slyseli jakysi dupot nekde venku kolem stanu - ze by zvire ? ne, to jen blaznivi Ekvadorci zavodi kdo se dostane nejdrive k lagune /to jsme se dozvedeli az pozdeji/. My tedy vyrazili po lehke snidani take. Rozhodli jsme se pokracovat k lagune, kdyz uz jsme dosli tak daleko, ze se nedame a vytrvame. po hodine nas dobehli dalsi mistni silenci a oznamili nam, ze asi jeste dalsi 2-3 hodky a jsme tam - jak jednoduche...A vskutku laguny jsme nakonec uvideli, ale samotny sestup k nim byl tim nejhorsim usekem - jamy, bahno, krovi. Nakonec jsme se k nim dostali, ale nejak nam to bylo jedno. Ja se rychle vykoupal-opravdu voda z ledovcu, zima jako svina, dali se svacu a vyrazili na zpet. Na mapu jsme se davno v.....i a ... read more
nove rano/ brand new day
zatisi se stanem/ still with the tent
kopec za kopcem/ hill after hill

South America » Ecuador » South » Loja October 29th 2010

Hned na vysvetlenou - Podocarpus neni ani zvire ci clovek, ale narodni park. Ale o tom vice pozdeji...Rano zacalo idylicky, nakup vody a jidla na planovane 2 dny na ceste a pak asi 30minutova cesta busem k hlavni brane parku, odkud pak jeste skoro 9 km do zakladniho tabora, kde zacinaji vsechny cesty po parku. Zadne auto nejelo, tak jsme celych 9 km museli odslapat po svych a porad do kopce - des bes .V tabore jsme koupili listky a nakonec jsme dostali i mapu - ta byla udesna a hlavne nepresna coz se pozdeji jasne ukazalo.V 1 jsme vyrazili k nasemu cili - Lagunas del Compadre, pry jedna z nejkrasnejsich lagun v parku. Cesta zacala asi 2 km vyslapen ze 600 m prevysenim pres dzunglovy les, kde jsme zazili nas prvni utok obrovskych ovad /viz. ... read more
na ceste do tabora/ still on our way
stale na ceste do tabora/ still on our way to refugio

South America » Ecuador » South » Loja October 28th 2010

Stale mirime na jih, smerem k hranicim s Peru. Nasi poslednim vetsim mestem je Loja-urcite tu maji velky stadion, protoze se tu pristi tyden odehraje zakladni kolo Copa America /fotbalovy turnaj/ s Brazilii v hlavni roli. Cesta z Cuency probehla v pohode, ridice neobedvali dlouho a bavili nas poustenim King Konga ve spanelstine. Navecer jsme si dali mistni horky napoj pripominajici nealkoholicky, ovocny punc colada morada a k tomu ze sladkeho testa figuriny zvirat - figuras de pan - mnam. Az tak to bylo dobre, ze jsme neodolali a dali si to hned dvakrat. We are still heading south, to the borders with Peru. Our last bigger town is Loja - they've got to have a big stadion, because next week there is a group stage of Copa America /footbal tournament/ with Brasil as a favourite. ... read more
strechy Cuency/rooves of C.
chcete novy klobouk?/do u want a new hat?
prodavacky v buse/sellers on the bus

South America » Ecuador » South » Cuenca October 27th 2010

Do Cuency jsme prijeli sice uz v sobotu, ale jeste jsme z ni nic poradne nevideli a tak plan na dnesek byl jasny - projit Cuencu krizem krazem. Uz na prvni pohled byla mnohem pritazlivejsi nez Quito - cistejsi ulice i domy, mene psu i lidi. Postupne jsme navstivili nekolik kostelu a predevsim zdejsi novou katedralu, ktera je ohromna, pak Muzeum zvirecich koster- meli treba kostru netopyra, kone, ale i kolibrika nebo zelvy- docela divne, ale super...pote Museum Banco central - nejvetsi v Cuence, spousta etnografie, numismatiky a i zdejsi vykopavky po Incich. Jinak to tu vypada jako ve Spanelsku, typicka spanelska kolokialni architektura - atria v domech, balkony, drevene okenice. Na pozdni obed jsme si zasli do docela naplnene restaurace a moc nam obou chutnalo-takova klasika,polevka,kure s ryzi a jako desert servirovali vynikajici a chutove ... read more
je libo mandarinky/ would you like mandarine
Cuenca
spiace steniatko/ sleeping puppy

South America » Ecuador » South » Cuenca October 26th 2010

Opet jsme byli vzbuzeni mistnimi kohouty - ano i v centrech velkych mest se chovaji slepice a kohouti. Ale zase jsme meli krasne pocasi,ostatne jako obvykle. Vim, ze asi v Cechach ci Slovensku to neni nic moc, ale tady je porad pres 20 a i kdyz nesviti, porad je tu na tricko... Ingapirca je nejvetsi inckou pamatkou na uzemi Ekvadoru, a proto jsme se uz moc tesili. Realita byla trochu zklamanim. Vetsina je pouze zaklady zdi a ze samotneho chramu slunce se zachovala jen mala cast, zbytek rozbili Spanele a pouzili kameny na stavby kostelu po Ekvadoru. Dalsim nedostatkem byla i totalni absence popisku v anglictine - neco jsme pochytili, ale na to, ze platite 6 dolaru, cekate, ze aspon par slov bude v angline, no nic... Den zachranili volne pasouci se lamy a male lamatko, ... read more
Ingapirca
my s ingapircou/us and ingapirca

South America » Ecuador » South » Cuenca October 25th 2010

Dnesek byl nas druhy a zaroven posledni den v Cajasu. Cas je neuprosny a my se musime vratit do Cuency jeste dnes. Rano jsme se sbalili a udelali zasadni rozhodnuti dne - zkusit co v nas je a zaroven si tak trochu natrenovat na tezsi treky jako bude Inca trail v Peru. Pujdeme asi 12 km, nezda se to moc, ale prevyseni je asi 500m, takze docela zaprah. Pocasi nam vychazelo, bylo slunecno, ale asi po 3 hodinach se zacalo kabonit a jak to tak na horach byva vypadalo to, ze bude prset. Nam se asi 1-2 h darilo desti unikat a jen pocitat jak blizko je bourka za nami. Pak uz jsme videli jak prsi jen par stovek metru za nami. No a nakonec to nevyhnutelne prislo, nastesti to nebylo hrozne a ani nase ponca ... read more
zena s konmi/ woman with horses
Cajas
smadna lama/ thirsty lama

Tot: 0.104s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 65; dbt: 0.0621s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb