Page 10 of Moje Wedrowanie Travel Blog Posts

Europe » United Kingdom » England » Somerset » Cheddar July 19th 2015

Wczoraj Renata zadzwoniła z propozycją byśmy gdzieś pojechały. Nawet miała w planach bym to ja była kierowcą, ale się okazało że ubezpieczenie na 1 dzień kosztuje ponad £30!!! W tej sytuacji postanowiła, że przekona Tomka, aby to on jechał z nam. Pewnie nie było to łatwe bo chciał sobie pograć na xboksie, który właśnie sobie kupił. Decyzja zapadła by pojechać do Cheddar Gorge. Była to moja propozycja jako że Renata nie miała żadnego pomysłu i było jej obojętne gdzie pojedziemy. Znam to uczucie, gdy nie chce mi się myśleć i jestem zadowolona gdy ktoś inny podejmie decyzję. W tym wypadku było to bardzo proste. I wszyscy są zadowoleni. Po telefonie od Renaty kupiłam 4 bilety wstępu po promocyjnej cenie £16.11. Tylko dlatego że kupione online. Normalna cena to £19.85. W cenę biletu jest wliczony przejazd autobusem ... read more
Cheddar Gorge

Europe » United Kingdom » England July 11th 2015

Europe » Germany » North Rhine-Westphalia June 26th 2015

Wstałyśmy o 8.30 rano nawet wypoczęte. Było bardzo cicho ale trochę zbyt gorąco jak dla mnie, tym bardziej że spałam na górze. Poszłyśmy na śniadanie. Było całkiem dobre i był duży wybór. Było mleko, płatki, musli, sok pomarańczowy, kawa, herbata, chleb a nawet dwa rodzaje bułki, jogurty masło, dżemy, sery, pomidory i ogórki. Po śniadaniu wzięłyśmy prysznic a później spakowałyśmy plecaki i trzeba było ruszać w dalszą drogę. Jeszcze tylko zrobiłam parę zdjęć tego nietypowego hotelu i tyle nas widziano. Wzięłyśmy metro do Kolonii. Wychodząc z dworca w kolonii ukazał nam się piękny widok - katedra w całej okazałości. Przepiękny budynek i prawdziwe cudo architektury. Obejrzałyśmy katedrę z każdej strony. Weszłyśmy do środka. Robi wrażenie. Dzisiejszy dzień miał być na spokojnie. Gloria musi się uczyć do egzaminu z prawa jazdy na autobusy i chce się trochę ... read more
Kolonia

Europe » Germany » North Rhine-Westphalia » Bonn June 25th 2015

Z hotelu wyjechałyśmy o 10.43 autobusem do Koblenz. Następnie poszłyśmy na śniadanie ale tak na prawdę zjadłyśmy obiad. Usiadlysmy we wloskiej restauracji La Mamma. Ja miałam kotleta z frytkami i sałatką a Gloria miała sznycla z parmesamem i sałatką. Obiad minął w miłej atmosferze bo przez większość czasu przygrywał nam grajek uliczny. Ładnie grał. Z Koblenz wzięłyśmy pociąg o 13.28 do Bonn bo autobusy tam nie jeżdżą. Następnie okazało się że mamy 4.5 km do hotelu. Wzięłyśmy autobus który podwiozł nas bardzo blisko bo niecały kilometr od tego miejsca. Znalazłyśmy BaseCamp hotel. Jest to hangar w którym wstawiono wagon sypialny i przyczepy campingowe. Ceny nie są tanie ale też nie najdroższe. My miałyśmy zamówione miejsce w wagonie sypialnianym. Dostałyśmy klucz i poszłyśmy zobaczyć. Załamka. Tak maleńkiego miejsca do spania jeszcze nie miałyśmy. Ale ciekawe przeżycie muszę ... read more
Bonn

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Koblenz June 24th 2015

Dzień zaczęłyśmy od kąpieli i małej zimnej kawy. Sprawdziłam skąd i o której odjeżdża autobus. Okazało się że mamy autobus całkiem niedaleko naszego hotelu. Postanowiłyśmy iść na 9.43. Zdążyłyśmy dosłownie na ostatnią sekundę. Byłyśmy bardzo zadowolone ponieważ następny był za godzinę. Postanowiłyśmy że najpierw pójdziemy coś zjeść a ja jeszcze marzyłam o dobrej kawie. Wysiadłyśmy na dworcu i po rozeznaniu się w sytuacji i terenie poszłyśmy w stronę rzeki Ren kierując się jednocześnie w stronę centrum. Ren i okolica nie były ujmujące jako że niebo było zachmurzone i brakowało dobrego humoru. Przez jakiś czas szłyśmy wzdłuż rzeki jednak Gloria zdecydowała się iść do informacji turystycznej a potem zaraz na śniadanie. W informacji kupiłyśmy mapę Koblenz i poszłyśmy coś zjeść. Miałyśmy duże szczęście bo trafiłyśmy na fajnie wyglądającą restaurację która miała certyfikat of excellence Tri... read more
Koblenz

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen-Koblenz June 23rd 2015

Podróż do Niemiec zaczęła się już wczoraj. Gloria pojechała około 18-ej ponieważ była zaproszona przez Misię na bowling - jej urodzinową imprezę z przyjaciółmi. Ja dojechałam do Misi tuż przed północą. Samolot miałyśmy o 7.55 więc trzeba było być wcześniej na lotnisku. Wstałyśmy o 4.25, zrobiłam kawę na wynos no i szybko poszłyśmy na autobus. Przystanek był zaraz przed Misi domem więc nie musiałyśmy daleko iść. Przyjechał o czasie 4.45 i zawiózł nas na dworzec autobusowy Stratford. Podróż trwała 20 min i szybko minęła. Gloria jeszcze się upewniła czy to dobry autobus i czy w dobrym kierunku jedziemy. Wyszłyśmy z autobusu i jakieś 50 metrów dalej znajduje się przystanek z którego odjeżdżają autobusy na lotnisko. Są tam dwie linie National Express oraz Terravision. Bilet kosztował 8 funtów w jedną stronę. Droga na lotnisko trwała 50 min ... read more
Mulheim Karlich

Europe » United Kingdom » England » Dorset June 13th 2015

Niemal pionowe w stosunku do podłoża warstwy wapienia tworzą jeden z najbardziej niezwykłych elementów Wybrzeża Jurajskiegoznajdującego się w południowej Anglii. Mowa o naturalnym wapiennym łuku – Durdle Door. Staroangielske słowo thril oznaczające „wiertło” a stanowi genezę dzisiejszej nazwy tego skalistego tworu. Jego wiek oceniany jest na 140 milionów lat i pochodzi z okresu jury. Powstał w wyniku działalności erozyjnej wody, która oddziaływała na specyficznie ułożone wapienne skały. Durdle Door to zarys skały wyrzeźbionej przez fale morskie i długi okres czasu. Dzięki nietypowemu wyglądowi miejsce te zostało uznane za "cud geologiczny". Tutejsze klify i formacje skalne wzbudzają zainteresowanie nie tylko turystów, ale i naukowców. To tu odnaleziono pierwszą kompletną skamielinę ichtiozaura, a cała okolica jest nieustannie badana przez archeologów i paleobiologów. Łuk zna... read more
Jurassic Coast

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Weymouth June 13th 2015

Dojechałyśmy do Weymoutho 2.30 pm, które jest głównym miastem wybrzeża jurajskiego, które rozciąga się na długości 153 km, pomiędzy hrabstwami Dover i Dorset, a które w 2001 roku zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Najpierw zobaczyłysmy przystań z wieloma jachtami i łodziami. Kierowca przejechał przez most i wąskimi uliczkami zawiózł nas nad samo wybrzeże. Zaparkował na The Esplanade, promenada ciągnąca się wzdłuż wody. Miałyśmy tutaj czas wolny aż do 5 pm. Chyba cała wycieczka poszła na spacer z Martynem natomiast my z Gloria poszliśmy w swoją stronę. Najpierw poszłyśmy w stronę wieży widokowej Weymouth Tower. Chciałam nawet kupić bilety, ale po głębszym zastanowieniu nie miało to większego sensu za takie pieniądze. Widok pewnie był fajny tym bardziej że pogoda dopisała i widoczność była bardzo dobra. Wróciłyśmy do mostu idąc wzdłuż przystani i... read more
Weymouth

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Wimborne Minster June 13th 2015

Pobudka była wcześnie bo o 5.45 rano. Wzięlyśmy autobus linii 142 o 7.30 do Stanmore, a potem metro do Westminster. Później już tylko ok 5 min piechotą na stacje St James Park, gdzie czekał na nas autobus wycieczkowy. Nie było wolnych miejsc obok siebie więc siedziałysmy jedna za drugą. Zapytalyśmy dwie kobiety, które wygladaly na kolezanki, czy nie zechciałyby usiąść razem, ale obie wolały siedzieć przy oknie. No i nie dziwię się. Jednak w drodze bardzo dużo ze sobą rozmawiały jedna odwracając głowę do tyłu a druga pochylala się do przodu by ją słyszeć! W Wimborne Minster byłyśmy tuż przed południem. Jest to malutkie miasteczko bo ma ok 7000 mieszkańców. Rozwój miasteczka sięga VIII wieku kiedy to święta Cithburga, siostra króla Ina założyła zakon Benedyktynow, który się szybko rozwinął i liczył 500 zakonnic. Zakonnice były wysłane ... read more
Wimborne Minster

Europe » United Kingdom » England » Bristol County » Bristol May 30th 2015

Jedziemy z Glorią do Bristolu na jednodniową wycieczkę. Rano byłam zmęczona i niezbyt chciało mi się wstawać, ale po dwóch silnych kawach wróciłam do normy. Na St James Park Station byłyśmy 15 min przed 9- tą. Autobus już był prawie zapełniony, tak że nie było wolnych miejsc obok siebie. Jednak miła pani ustąpiła nam miejsca i siedziałam razem z Glorią, a Sylwia siedziała tuż za nami. Przejazd do Bristolu zajął dwie i pół godziny. Długa droga, ale szybko minęła. Autobus zatrzymał się na ulicy Canons Way tuż obok Milenium Square - było to miejsce naszych spotkań. Miałyśmy półtorej godziny czasu wolnego. Poszłyśmy zwiedzić Katedrę Bristolską - katedra wzniesiona została w XII wieku, w miejscu, gdzie według tradycji w 603 roku doszło do spotkania Św. Augustyna z celtyckimi chrześcijanami. W 1539 roku kościół podniesiono do rangi katedry. ... read more
Bristol Cathedral
 Bristol Museum & Art Gallery
Victoria Rooms

Tot: 0.092s; Tpl: 0.01s; cc: 21; qc: 60; dbt: 0.044s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb