Page 6 of Moje Wedrowanie Travel Blog Posts

Photos of Tabacon Thermal Springs...... read more
Tabacon Thermal Springs

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Corfe Castle April 16th 2016

Do Corfe Castle Village dojechałyśmy na godzinę 15.30. Wszystko zgodnie z planem, który otrzymałyśmy od organizatora wycieczki. Tutaj dostałyśmy godzinę i pół na zwiedzenie tej małej wioski. Corfe Castle to mała wioska licząca 1300 mieszkańców obecnie. Ma dwie główne drogi East Street i West Street. W centrum wioski jest mały ryneczek na którym stoi krzyż upamiętniający diamentowy jubileusz królowej Victorii w 1897 roku. Zamek, a właściwie jego resztki można było zobaczyć już z drogi i to parę kilometrów wcześniej. Za swoich najlepszych czasów musiał przerażać swoją wielkością i o to właśnie chodziło, bo przecież był zamkiem obronnym. Jako pierwszy został wybudowany z kamienia a nie drewna i gliny, a to oznacza że miał strategiczne znaczenie. Również różnił się od innych twierdz tym, że został wybudowany na wzgórzy kiedy dotychczasowe zamki budowano przy rzekach, w dolinach, pr ... read more
Corfe Castle Model Village
Corfe Castle Village
Corfe Castle

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Lulworth Cove April 16th 2016

Do Lulworth Cove dojechałyśmy o 13.30 i miałyśmy tylko godzinę i pół na cieszenie się pięknymi krajbrazami. Wjazd do wioski był niesamowity i zaskakujący. Ulica była raczej wąska i kręta ale najwieksze wrażenie zrobiły na nas stojące wzdłuż drogi stare domy z XVII wieku, z dachami pokrytymi trzciną. Takie domy są typowym krajobrazem w malowniczym Costwolds, ale tutaj się tego nie spodziewałam. Od razu czujesz jak byś cofnął się w czasie. W 2013 roku Lulworth liczylo 160 mieszkańców. Droga z parkingu do zatoki wiodła przez centrum i nie zajęła więcej niż 5 min. Zatoka jest większa niż myślałam, otoczona wapiennym skałami. Plaża jest niestety kamienna. Poszłyśmy na urwisko by zobaczyć zatokę z góry. Widok był piękny. Poszłyśmy jeszcze wyżej i widok był jeszcze piękniejszy. Idąc dalej w górę doszłyśmy do szczytu z którego zobaczyłyśmy Stair Hole, ... read more
Durdle Door
Stair Hole
Man O'War

Europe » United Kingdom » England » Dorset » Wareham April 16th 2016

Droga z Londynu do Wareham zajęła nam 2 godziny i 40 minut. Autokar zatrzymał się na parkingu nad rzeką Frome. Mieliśmy tylko godzinę na zwiedzanie. Wareham to małe miasteczko położone w hrabstwie Dorset pomiędzy dwoma rzekami: Frome oraz Piddle or Trent. Mieszka tutaj około 5500 ludzi. Miasto otaczają mury z trzech stron, a z czwartej jest otoczone rzeką Frome. Mury zostały zbudowane z rozkazu króla Alfreda, który bronił miasta przed Vikingami. W Wareham, regularnie od 500 lat odbywają się targowiska: w każdy czwartek - giełda kwiatowa, co drugi wtorek odbywają się tutaj aukcje antyków i innych ciekawostek dla zbieraczy, a w drugi i czwarty czwartek sprzedają swoje wyroby farmerzy. W każdą sobotę, na nabrzeżu rzeki Frome, odbywa się targ, gdzie każdy sprzedaje co chce. Nie było tam niczego specjalnego: trochę warzyw, owoców, różnego rodzaju serów. W ... read more
Wareham Town Museum
St Martin's-on-the-Walls, Wareham
Wareham

Europe » United Kingdom » England » Hertfordshire » Tring April 2nd 2016

Dzień zapowiadał się bardzo ładny. Od samego rana słonko świeciło i Gloria zaproponowała abyśmy pojechały na pieszą wędrówę do Chilterns AONB (An Area of Outstanding Natural Beauty). Nie musiała się dwa razy pytać. Szybka kąpiel, kawa i śniadanko no i byłyśmy gotowe do drogi. Po drodze wstąpiłyśmy do sklepu by kupić jakieś smakołyki. Pociąg był około jedenastej, bilet powrotny z Watford Junction do Tring kosztował £8.30. Podróż trwała około 20 min. Ze stacji poszłyśmy w stronę Ivinghoe Beacon gdzie trasa prowadziła przez łąki, lasy, doliny i pagórki, przez pastwiska na których pasły się lokalne byki. Nie znam ich nazwy, ale mają ciekawy wzór skóry: są całe czarne a na środku mają pas białej skóry. Wygładały trochę strasznie. Przechodziłyśmy również przez miejsca, gdzie kiedyś wojsko miało manewry i była tam tablica ostrzegająca, by nie dotykać dziwnie wyglądających ... read more
Ivinghoe Beacon to Ashridge Estate
Aldbury
Tring to Ivinghoe Beacon

Tot: 0.104s; Tpl: 0.009s; cc: 15; qc: 73; dbt: 0.0596s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb